Der Schüler als Subjekt
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Rheinfelden [u.a.]
Schäuble
c 1991
|
In: |
Beiträge zu einer neuen Lernkultur (3 = Bd. 11 [d. Gesamtw.])
Year: 1991 |
Series/Journal: | Beiträge zu einer neuen Lernkultur
3 = Bd. 11 [d. Gesamtw.] Gesellschaft, Erziehung und Bildung 11 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Progressive education
|
Further subjects: | B
Learning
B Pupil B Collection of essays B Cognitive process B Perception B Learning theory B Research B Mathematics teaching |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02276741X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240622122037.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 910417s1991 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 91,N09,0356 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 901226173 |2 DE-101 | |
020 | |a 3877185711 |9 3-87718-571-1 | ||
035 | |a (DE-627)02276741X | ||
035 | |a (DE-576)023927909 | ||
035 | |a (DE-599)GBV02276741X | ||
035 | |a (OCoLC)33208293 | ||
035 | |a (OCoLC)33208293 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 370.15 | |
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DO 8000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19767:761 | ||
084 | |a DP 1120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19780:761 | ||
245 | 1 | 4 | |a Der Schüler als Subjekt |c mit Beitr. von Ulrich Aselmeier ... |
264 | 1 | |a Rheinfelden [u.a.] |b Schäuble |c c 1991 | |
300 | |a 130 S. |b Ill., graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Gesellschaft, Erziehung und Bildung |a Beiträge zu einer neuen Lernkultur |v 3 = Bd. 11 [d. Gesamtw.] | |
490 | 1 | |a Gesellschaft, Erziehung und Bildung |v 11 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Subjekt | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |a Lerntheorie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4017894-8 |0 (DE-627)106328379 |0 (DE-576)208921524 |a Forschung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4140177-3 |0 (DE-627)105629782 |0 (DE-576)209700602 |a Kognitiver Prozess |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4064317-7 |0 (DE-627)106124315 |0 (DE-576)209152699 |a Wahrnehmung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4037949-8 |0 (DE-627)106234757 |0 (DE-576)209027398 |a Mathematikunterricht |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |a Lernen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |a Schüler |2 gnd |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077167-2 |0 (DE-627)104544627 |0 (DE-576)209204214 |2 gnd |a Schülerorientierter Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |0 (DE-588)174106963 |0 (DE-627)699000645 |0 (DE-576)160112427 |4 oth |a Aselmeier, Ulrich |d 1938- | |
830 | 0 | |a Beiträge zu einer neuen Lernkultur |v 3 = Bd. 11 [d. Gesamtw.] |9 3 |w (DE-627)538837640 |w (DE-576)022965726 |w (DE-600)2381758-6 |7 ns | |
830 | 0 | |a Gesellschaft, Erziehung und Bildung |v 11 |9 11 |w (DE-627)182561798 |w (DE-576)025778765 |w (DE-600)1216549-9 |x 0937-7727 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2552519&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Der Schüler als Subjekt |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DO 8000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schüler |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270709879 |0 (DE-625)rvk/19767:761 |0 (DE-576)200709879 |
936 | r | v | |a DP 1120 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Sonstige |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783157 |0 (DE-625)rvk/19780:761 |0 (DE-576)200783157 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3354078278 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02276741X | ||
LOK | |0 005 20091102135951 | ||
LOK | |0 008 950531||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 95/638 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg V b 43 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Cognitive process,Learning theory,Learning,Learning,Learning process,Mathematics teaching,Mathematics lessons,Mathematics,Mathematics,Perception,Sense perception,Aisthesis,Perception in literature,Progressive education,Student-centered learning,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,Research,Research concerning,Scientific investigations |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Enseignement centré sur l'élève,Enseignement des mathématiques,Perception,Processus cognitif,Recherche,Recherche,Théorie de l'apprentissage,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Aprendizaje,Clases orientados para los alumnos,Enseñanza de matemática,Investigación,Investigación,Percepción,Proceso cognitivo,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Insegnamento della matematica,Matematica (materia),Matematica,Insegnamento orientato agli studenti,Percezione,Processo cognitivo,Ricerca scientifica,Ricerca scientifica,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习理论,学生,感知,知觉,数学课,数学教学,研究,认知过程,认知历程 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,學習,學習理論,感知,知覺,數學課,數學教學,研究,認知過程,認知歷程 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Aprendizagem,Aulas orientadas para os alunos,Ensino de matemática,Percepção,Pesquisa,Pesquisa,Processo cognitivo,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Восприятие,Исследование (мотив),Исследование,Когнитивный процесс,Ориентированное на учеников преподавание,Теория обучения,Урок математики,Учебный процесс,Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Αντίληψη,Γνωστική διαδικασία,Γνωσιακή διαδικασία,Διδασκαλία μαθηματικών,Διδασκαλία προσανατολισμένη στους μαθητές,Επιστημονική έρευνα (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα,Θεωρία μάθησης,Μάθηση,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lernen , Wissenschaftliche Forschung,Forschungen , Kognitiver Vorgang , Perception,Anmutung,Attention economy,Aufmerksamkeitsforschung,Aufmerksamkeitsökonomie,Wahrnehmungsmessung,Wahrnehmungspsychologie,Perzeption,Sensorischer Prozess,Sinnesmodalität,Sinneswahrnehmung,Sinnliche Wahrnehmung,Aisthesis,Aisthetik,Wahrnehmungsprozess,Sensation , Mathematik,Mathematik,Mathematikdidaktik,Mathematischer Unterricht,Rechenunterricht , Lernprozess,Lernvorgang , Schuljugend |
SYG | 0 | 0 | |a Schüleraktiver Unterricht,Schülerbezogener Unterricht,Schülerzentrierter Unterricht,Nichtdirektiver Unterricht |