Didaktische Prinzipien: Begründung und praktische Bedeutung
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Ehrenwirth
1979
|
In: | Year: 1979 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Didactics
|
Further subjects: | B
Collection of essays
B Didactics B Education B Lesson planning B School teaching B Methodik (pädagogisch) |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023160225 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230623173931.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1979 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 79,N01,0117 |2 dnb | ||
015 | |a 79,A15,0604 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 790752018 |2 DE-101 | |
020 | |a 3431020208 |9 3-431-02020-8 | ||
035 | |a (DE-627)023160225 | ||
035 | |a (DE-576)007019483 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023160225 | ||
035 | |a (OCoLC)5287263 | ||
035 | |a (OCoLC)263176607 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC02971086 | ||
035 | |a (DE-604)801989967x | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB41 | |
082 | 0 | |a 371.3 WOE |q OCLC | |
084 | |a PÄ 795 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a SM 600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/143289: | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a DP 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19775:761 | ||
245 | 1 | 0 | |a Didaktische Prinzipien |b Begründung und praktische Bedeutung |c Kh. Wöhler (Hrsg.). Mit Beitr. von H. Antenbrink ... |
264 | 1 | |a München |b Ehrenwirth |c 1979 | |
300 | |a 237 S. |b Ill., graph. Darst. |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Begründung | ||
650 | 0 | |a Education | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Methodik (pädagogisch) | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)132457342 |0 (DE-627)522714196 |0 (DE-576)163605505 |4 edt |a Wöhler, Karlheinz |d 1944- | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)101188772X |0 (DE-627)704814242 |0 (DE-576)344568261 |4 oth |a Antenbrink, Horst |d 1937- | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/18155545.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a SM 600 |b Allgemeines |k Didaktik der Mathematik, Schulbücher |k Mathematikunterricht |k Allgemeines |0 (DE-627)1271534576 |0 (DE-625)rvk/143289: |0 (DE-576)201534576 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a DP 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783106 |0 (DE-625)rvk/19775:761 |0 (DE-576)200783106 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3137568390 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023160225 | ||
LOK | |0 005 19961206000000 | ||
LOK | |0 008 961206||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 19 A 4631 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3137568439 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023160225 | ||
LOK | |0 005 20100408024543 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 46820 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 16 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3137568455 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023160225 | ||
LOK | |0 005 20070104163137 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 13553 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1309 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Didactics,Lesson planning,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics |
STB | 0 | 0 | |a Didactique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Planification du cours |
STC | 0 | 0 | |a Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Planificación de una clase |
STD | 0 | 0 | |a Didattica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pianificazione di una lezione |
STE | 0 | 0 | |a 教学法,教学理论,教育法,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 教學法,教學理論,教育法,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Didática,Ensino,Ensino,Planejamento de uma aula |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Планирование уроков,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив) |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Σχεδιασμός μαθήματος |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Lehrplanung,Unterricht , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |