Lehrzielberatung: zur Reflexion didaktischen Handelns mit Schülern
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Kösel-Verlag
1978
|
In: | Year: 1978 |
Series/Journal: | Kösel-Diskussion
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Learning goal
B Learning goal / School counseling B Learning goal / Theory B Learning goal / Teacher / Pupil B Learning goal / Action theory B Learning goal / Didactics |
Further subjects: | B
Thesis
|
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023238305 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240622122434.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1978 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 78,N22,0091 |2 dnb | ||
015 | |a 78,A50,0532 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 780486722 |2 DE-101 | |
020 | |a 3466301939 |9 3-466-30193-9 | ||
035 | |a (DE-627)023238305 | ||
035 | |a (DE-576)005957435 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023238305 | ||
035 | |a (OCoLC)4805872 | ||
035 | |a (OCoLC)04805872 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01552599 | ||
035 | |a (DE-604)8032928394 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 371.102 FUE |q OCLC | |
084 | |a PÄ 797 (110) |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 798 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1250 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19783:761 | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
084 | |a 81.62 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)14208803X |0 (DE-627)704140179 |0 (DE-576)327830883 |4 aut |a Füglister, Peter |d 1939- | |
109 | |a Füglister, Peter 1939- | ||
245 | 1 | 0 | |a Lehrzielberatung |b zur Reflexion didaktischen Handelns mit Schülern |c Peter Füglister |
264 | 1 | |a München |b Kösel-Verl. |c 1978 | |
300 | |a 231 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Kösel-Diskussion | |
500 | |a Literaturverz. S. 222 - [232] | ||
502 | |a Zugl.: Konstanz, Univ., Diss., 1976 u.d.T.: Füglister, Peter: Lehrzielberatung als Reflexion des didaktischen Handelns | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |c 2022 |f DISS |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-352 | |
601 | |a Reflexion | ||
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053452-2 |0 (DE-627)106167065 |0 (DE-576)209103906 |2 gnd |a Schulberatung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4113844-2 |0 (DE-627)104589329 |0 (DE-576)209479817 |2 gnd |a Handlungstheorie |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035421-0 |0 (DE-627)106247786 |0 (DE-576)209012560 |2 gnd |a Lernziel |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
751 | |a Konstanz |0 (DE-588)4032215-4 |0 (DE-627)106262548 |0 (DE-576)208996044 |4 uvp | ||
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2752384&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Lehrzielberatung |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)011107642 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1250 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Lernziel |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783173 |0 (DE-625)rvk/19783:761 |0 (DE-576)200783173 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
936 | b | k | |a 81.62 |j Curriculum |0 (DE-627)106418084 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3116171270 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023238305 | ||
LOK | |0 005 20100408022654 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 48963 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 30 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Lehrer-Schüler-Beziehung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Action theory,Didactics,Learning goal,Educational objective,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School counseling,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Didactique,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Objectif d'apprentissage,Orientation scolaire,Théorie,Théorie de l'action,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Didáctica,Objetivo del aprendizaje,Orientación escolar,Profesor,Profesor,Teoría,Teoría de la acción |
STD | 0 | 0 | |a Consulenza scolastica,Didattica,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Obiettivo didattico,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Teoria,Teoria dell'azione |
STE | 0 | 0 | |a 学习目标,学习目的,学校咨询,学校辅导,学生,教学法,教学理论,教育法,教师,教师,教员,老师,教员,老师,理论,行动理论,行为理论 |
STF | 0 | 0 | |a 學校諮詢,學校輔導,學生,學習目標,學習目的,教學法,教學理論,教育法,教師,教師,教員,老師,教員,老師,理論,行動理論,行為理論 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Didática,Objetivo da aprendizagem,Orientação escolar,Professor,Professor,Teoria,Teoria da ação |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Теория,Теория действия,Учебная цель,Учитель (мотив),Учитель,Школьная консультация,Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διδακτική,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Θεωρία,Θεωρία δράσης,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Σχολική συμβουλευτική |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Schülerberatung,Schule , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Theorien,Theorien , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Schuljugend , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Aktionstheorie,Soziologie - Handlungstheorie , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |