Werthaltungen, Zukunftserwartungen und bildungspolitische Vorstellungen der Jugend 1985: eine Repräsentativbefragung des EMNID-Instituts

Saved in:  
Bibliographic Details
Published in:Schriftenreihe Studien zu Bildung und Wissenschaft
Corporate Authors: Deutschland, Bundesrepublik, Bundesminister für Bildung und Wissenschaft (Other) ; EMNID GmbH und Co. KG, Bielefeld (Other)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Bad Honnef Bock 1985
In: Schriftenreihe Studien zu Bildung und Wissenschaft (20)
Series/Journal:Schriftenreihe Studien zu Bildung und Wissenschaft 20
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany (Bundesrepublik) / Children's policy / Future
B Teenagers
B Value notions
B Educational system / Employment
Further subjects:B 1985
B Jugendliche
B Amtsdruckschrift
B Value judgment
B Interrogation
B Teenagers
B Education policy
B Germany

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 023559527
003 DE-627
005 20221016153858.0
007 tu
008 860814s1985 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 86,039,5081  |2 dnb 
016 7 |a 860395081  |2 DE-101 
020 |a 3870666056  |9 3-87066-605-6 
035 |a (DE-627)023559527 
035 |a (DE-576)013979302 
035 |a (DE-599)GBV023559527 
035 |a (OCoLC)16922429 
035 |a (OCoLC)16922429 
035 |a (DE-604)8004264347 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
082 0 |a 305.2/35/0943  |q OCLC 
084 |a 14  |a 22  |a 11  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a MS 7050  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123777: 
084 |a DU 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20045:761 
084 |a MS 2150  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123632: 
084 |a 81.10  |2 bkl 
191 |a 1 
245 1 0 |a Werthaltungen, Zukunftserwartungen und bildungspolitische Vorstellungen der Jugend 1985  |b eine Repräsentativbefragung des EMNID-Instituts  |c Der Bundesminister für Bildung und Wissenschaft 
264 1 |a Bad Honnef  |b Bock  |c 1985 
300 |a 48 S  |b graph. Darst 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe Studien zu Bildung und Wissenschaft  |v 20 
601 |a Bildungspolitik 
601 |a Vorstellung 
648 7 |8 1.4\x  |a 1985  |2 stw 
650 7 |8 1.1\x  |a Jugendliche  |0 (DE-627)091369444  |0 (DE-2867)15924-3  |2 stw 
650 7 |8 1.2\x  |a Bildungspolitik  |0 (DE-627)091352045  |0 (DE-2867)11397-6  |2 stw 
650 7 |8 1.3\x  |a Deutschland  |0 (DE-627)091354749  |0 (DE-2867)18012-3  |2 stw 
650 4 |a Jugend 
650 4 |a Werturteil 
650 4 |a Bildungspolitik 
655 4 |0 (DE-206)13  |a Amtsdruckschrift  |5 DE-206 
655 7 |a Umfrage  |0 (DE-588)4005227-8  |0 (DE-627)104768029  |0 (DE-576)208859845  |2 gnd-content 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4011889-7  |0 (DE-627)104732423  |0 (DE-576)208896201  |2 gnd  |a Deutschland  |g Bundesrepublik 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4028918-7  |0 (DE-627)104516933  |0 (DE-576)208980059  |2 gnd  |a Jugendpolitik 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4191125-8  |0 (DE-627)105244503  |0 (DE-576)210071397  |2 gnd  |a Zukunftserwartung 
689 0 |5 (DE-627) 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4028859-6  |0 (DE-627)104419199  |0 (DE-576)208979859  |2 gnd  |a Jugend 
689 1 |5 (DE-627) 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 2 |5 (DE-627) 
689 3 0 |d s  |0 (DE-588)4006681-2  |0 (DE-627)10637673X  |0 (DE-576)208866574  |2 gnd  |a Bildungswesen 
689 3 1 |d s  |0 (DE-588)4013943-8  |0 (DE-627)104653892  |0 (DE-576)208906053  |2 gnd  |a Einstellung 
689 3 |5 (DE-627) 
710 2 |0 (DE-588)2028870-0  |0 (DE-627)10231148X  |0 (DE-576)191807370  |4 oth  |a Deutschland  |g Bundesrepublik  |b Bundesminister für Bildung und Wissenschaft 
710 2 |0 (DE-588)2009477-2  |0 (DE-627)101656823  |0 (DE-576)191643920  |4 oth  |a EMNID GmbH und Co. KG  |g Bielefeld 
710 2 |0 (DE-588)2028870-0  |0 (DE-627)10231148X  |0 (DE-576)191807370  |4 oth  |a Deutschland  |g Bundesrepublik  |b Bundesminister für Bildung und Wissenschaft 
830 0 |a Schriftenreihe Studien zu Bildung und Wissenschaft  |v 20  |9 2000  |w (DE-627)130429910  |w (DE-576)015928373  |w (DE-600)635826-3  |x 0175-8055 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a MS 7050  |b Bildungsökonomie, -planung und -reform  |k Spezielle Soziologien  |k Pädagogische Soziologie  |k Bildungsökonomie, -planung und -reform  |0 (DE-627)1271441578  |0 (DE-625)rvk/123777:  |0 (DE-576)201441578 
936 r v |a DU 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogische Soziologie  |k Jugendsoziologie  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270809784  |0 (DE-625)rvk/20045:761  |0 (DE-576)200809784 
936 r v |a MS 2150  |b Allgemeine Darstellungen  |k Spezielle Soziologien  |k Jugendsoziologie  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270710710  |0 (DE-625)rvk/123632:  |0 (DE-576)200710710 
936 b k |a 81.10  |j Bildungspolitik: Allgemeines  |0 (DE-627)106410830 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3289431193 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023559527 
LOK |0 005 20100408135951 
LOK |0 008 970129||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-35  |c DE-627  |d DE-21-35 
LOK |0 541   |e 1990/82760 
LOK |0 852   |a DE-21-35 
LOK |0 852 1  |c Pp 7.062  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3289431207 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023559527 
LOK |0 005 20020607000000 
LOK |0 008 930514||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-110  |c DE-627  |d DE-21-110 
LOK |0 852   |a DE-21-110 
LOK |0 852 1  |c O IV 253  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k110 
LOK |0 936ln  |a 7.3.2.2 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Children's policy,Juvenile policy,Education policy,Educational system,Employment,Attitude,Point of view,Future,Expectations of the future,Vision,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,French Occupation Zone,Teenagers,Teenager,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth (16-22 years),Youth,Teenagers,Youth (12-13 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Youth,Teenagers,Adult,Youth (13-21 years),Teenagers,Teenagers,Youth (14-21 years),Teenagers,Teenagers,Teenagers,Teenagers,Youth,Teenagers,Youth,Youth,Teenager,Teenagers,Youth,Teenagers,Teenagers,Youth,Young people,Young person,Teenager,Youth,Youth (12-18 years),Youth,Youth (16-18 years),Youth,Youth (13-15 years),Youth (13-17 years),Youth (13-18 years),Youth (14-17 years),Youth in art,Adolescence in literature,Youth (16-17 years),Youth,Youth (15 years),Youth,Youth (14 years),Youth,Youth (14-16 years),Youth,Teenagers,Youth (12-17 years),Youth (14-19 years),Youth (15-18 years),Youth,Young adult,Youth (15-19 years),Youth (12-15 years),Youth (14-18 years),Youth,Youth,Youth (12-19 years),Youth,Youth (13-19 years),Youth (14-15 years),Youth (15-16 years),Youth (14-20 years),Youth,Youth (16 years),Youth (17-19 years),Youth (17-18 years),Youth,Value judgment,Value notions,Value orientation,Value attitude 
STB 0 0 |a Allemagne,Allemagne,Attachement aux valeurs,Importance des valeurs,Importance des valeurs,Embauche,Position,Attitude (psychologie),Attitude,Jeunes,Jeunes (17-19 ans),Jeunes (16 ans),Jeunes,Jeunes (15-16 ans),Jeunes (16-22 ans),Jeunes,Jeunes (13-19 ans),Jeunes (12-13 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes (15-19 ans),Jeunes (16-25 ans),Jeunes (13-21 ans),Jeunes,Jeunes (14-19 ans),Jeunes (14-21 ans),Jeunes (12-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunes,Jeunesse,Jeunes,Jeunes (13-18 ans),Jeunes (13-17 ans),Jeunes,Jeunes,Jeunes,Adolescents,Jeunesse,Adolescents,Jugement de valeur,Perspective d’avenir,Attente concernant l'avenir,Attente concernant l'avenir,Politique de la jeunesse,Politique éducative,Système éducatif,Enseignement,Enseignement 
STC 0 0 |a Admisión,Actitud,Alemania,Alemania,Expectativa para el futuro,Juicio de valor,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Jóvenes,Juventud,Orientación en valores,Política educacional,Política para la juventud,Sistema educacional 
STD 0 0 |a Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù <motivo>,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Adolescenti,Gioventù,Adolescenti,Giovani,Adolescenti,Giovani,Adolescenti (motivo),Giovani (motivo),Adolescenti,Giovani,Aspettativa per il futuro,Assunzione,Atteggiamento,Germania,Germania,Giudizio di valore,Istruzione,Orientamento ai valori,Politiche per i giovani,Politiche sull'istruzione 
STE 0 0 |a 价值判断,价值导向,对未来的期待,德国,德国,态度,看法,教育政策,教育系统,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年,青年政策,儿童政策 
STF 0 0 |a 價值判斷,價值導向,對未來的期待,德國,德國,態度,看法,教育政策,教育系統,青少年,青少年,青少年,青少年,青年,青年,青年,青年,青年政策,兒童政策 
STG 0 0 |a Admissão,Atitude,Alemanha,Alemanha,Expectativa para o futuro,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Jovens,Jovens,Jovens,Jovens,Juventude,Juízo de valor,Orientação em valores,Política educacional,Política para a juventude,Sistema educacional 
STH 0 0 |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Молодёжная политика,Молодёжь (17-18 лет),Молодёжь (14-20 лет),Молодёжь (14-15 лет),Молодёжь (12-19 лет),Молодёжь (16-20 лет),Молодёжь (14-18 лет),Молодёжь (12-6 лет),Молодёжь (12-15 лет),Молодёжь (15-18 лет),Молодёжь (14-16 лет),Молодёжь (14 лет),Молодёжь (15 лет),Молодёжь (13-14 лет),Молодёжь (16-17 лет),Молодёжь (мотив),Молодёжь (14-17 лет),Молодёжь (13-15 лет),Молодёжь (16-18 лет),Молодёжь (12-18 лет),Молодёжь,Наём (трудовое право),Позиция,Взгляд (психология),Ожидание будущего,Оценочное суждение,Политика образования,Система образования,Ценностная ориентация 
STI 0 0 |a Αξιολογική κρίση,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Εκπαίδευση,Εκπαιδευτικό σύστημα,Εκπαιδευτική πολιτική,Πολιτική για την εκπαίδευση,Νεολαία <17-18 ετών>,Νεολαία <14-20 ετών>,Νεολαία <14-15 ετών>,Νεολαία <12-19 ετών>,Νεολαία <16-20 ετών>,Νεολαία <14-18 ετών>,Νεολαία <12-16 ετών>,Νεολαία <12-15 ετών>,Νεολαία <15-18 ετών>,Νεολαία <14-16 ετών>,Νεολαία <14 ετών>,Νεολαία <15 ετών>,Νεολαία <13-14 ετών>,Νεολαία <16-17 ετών>,Νεολαία <μοτίβο>,Νεολαία <14-17 ετών>,Νεολαία <13-15 ετών>,Νεολαία <16-18 ετών>,Νεολαία <12-18 ετών>,Νεολαία,Έφηβοι,Νέοι,Έφηβοι (12-18 ετών),Έφηβοι (16-18 ετών),Έφηβοι (13-15 ετών),Έφηβοι (14-17 ετών),Έφηβοι (μοτίβο),Έφηβοι (16-17 ετών),Έφηβοι (13-14 ετών),Έφηβοι (15 ετών),Έφηβοι (14 ετών),Έφηβοι (14-16 ετών),Έφηβοι (15-18 ετών),Έφηβοι (12-15 ετών),Έφηβοι (12-16 ετών),Έφηβοι (14-18 ετών),Έφηβοι (16-20 ετών),Έφηβοι (12-19 ετών),Έφηβοι (14-15 ετών),Έφηβοι (14-20 ετών),Έφηβοι (17-18 ετών),Πολιτική για τους νέους,Προσανατολισμός στις αξίες,Προσδοκία για το μέλλον,Πρόσληψη (εργατικό δίκαιο),Στάση (ψυχολογία) 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Erziehungspolitik , BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Wertung , Erziehungspolitik 
SYG 0 0 |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo , Jugend,Kinderpolitik,Kinder- und Jugendpolitik,Kind , Zukunftsperspektive,Zukunft , Kind,Jugend,Jugendalter,Jugendlicher,Teenager , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Educational system,Bildungssektor,Bildungssystem,Education system,Erziehungssystem,Erziehungswesen,Erziehungswesen , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung 
TIM |a 100019490523_100019901002  |b 1949-05-23 - 1990-10-02