Der Zusammenhang von Wissensstruktur und Lernstruktur als ein Grundproblem der Didaktik
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Kastellaun
Henn
1977
|
In: | Year: 1977 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Didactics
B Learning / Knowledge / Structure of |
Further subjects: | B
Learning
B Didactics B Psychology of learning B Knowledge psychology B Methodik (pädagogisch) |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024628158 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416012449.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1977 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 77,A35,0448 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 770329128 |2 DE-101 | |
020 | |a 3450059076 |c kart. : DM 29.80 |9 3-450-05907-6 | ||
035 | |a (DE-627)024628158 | ||
035 | |a (DE-576)006350283 | ||
035 | |a (DE-599)GBV024628158 | ||
035 | |a (OCoLC)17188139 | ||
035 | |a (OCoLC)17188139 | ||
035 | |a (DE-604)8019669038 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a MLCS 87/00278 (P) | |
082 | 0 | |a 371.301 FICH |q OCLC | |
084 | |a 10a |a 03a |a 03b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a UB 4049 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/145461: | ||
084 | |a DP 1200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19782:761 | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a DP 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19775:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)136160352 |0 (DE-627)577201034 |0 (DE-576)300867417 |4 aut |a Fichtner, Bernd |d 1942- | |
109 | |a Fichtner, Bernd 1942- | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 4 | |a Der Zusammenhang von Wissensstruktur und Lernstruktur als ein Grundproblem der Didaktik |c Bernd Fichtner |
264 | 1 | |a Kastellaun |b Henn |c 1977 | |
300 | |a 361 S. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 330 - 361 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Massenentsäuert |c 2023 |i MgO |2 pdager |5 DE-Fl3 | |
601 | |a Zusammenhang | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4198915-6 |0 (DE-627)105185051 |0 (DE-576)210125241 |a Wissenspsychologie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |a Lernpsychologie |2 gnd |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Lernen | |
650 | 4 | |a Methodik (pädagogisch) | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4066559-8 |0 (DE-627)106113100 |0 (DE-576)209165111 |2 gnd |a Wissen |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4058125-1 |0 (DE-627)104377143 |0 (DE-576)209124997 |2 gnd |a Struktur |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz006350283inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)440529700 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a UB 4049 |b Allgemeine Didaktik der Physik |k Physik |k Allgemeine Nachschlagewerke, Bibliografien, Geschichte und Philosophie der Physik |k Didaktik der Physik |k Allgemeine Didaktik der Physik |0 (DE-627)1271504340 |0 (DE-625)rvk/145461: |0 (DE-576)201504340 |
936 | r | v | |a DP 1200 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783165 |0 (DE-625)rvk/19782:761 |0 (DE-576)200783165 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a DP 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783106 |0 (DE-625)rvk/19775:761 |0 (DE-576)200783106 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3125342155 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024628158 | ||
LOK | |0 005 19971110000000 | ||
LOK | |0 008 971110||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 18 A 1580 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 312534221X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024628158 | ||
LOK | |0 005 20100408023557 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 46904 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 17 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3125342228 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024628158 | ||
LOK | |0 005 20090518122232 | ||
LOK | |0 008 090518||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 83/187 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1033 1. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu |a exem | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3125342236 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024628158 | ||
LOK | |0 005 20090518122302 | ||
LOK | |0 008 090518||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 89/511 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1033 2. Ex. |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Didactics,Knowledge,Knowledge psychology,Learning,Learning process,Psychology of learning,Structure of |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Didactique,Psychologie de l'apprentissage,Psychologie du savoir,Psychologie de la connaissance,Psychologie de la connaissance,Savoir,Structure |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Didáctica,Estructura,Psicología de aprendizaje,Psicología del conocimiento,Saber,Conocimiento,Conocimiento |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Didattica,Psicologia dell'apprendimento,Psicologia della conoscenza,Sapere,Struttura |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习心理学,教学法,教学理论,教育法,知识,结构 |
STF | 0 | 0 | |a 學習,學習心理學,教學法,教學理論,教育法,知識,結構 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Didática,Estrutura,Psicologia da aprendizagem,Psicologia do conhecimento,Saber,Conhecimento,Conhecimento |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Знание,Психология знаний,Психология обучения,Структура,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Γνώση,Διδακτική,Δομή,Διάρθρωση,Μάθηση,Ψυχολογία της γνώσης,Ψυχολογία της μάθησης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lernen , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Lernprozess,Lernvorgang |
SYG | 0 | 0 | |a Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Lernprozess,Lernvorgang , Kenntnis <Wissen>,Kenntnisse,Kenntnis,Kenntnisse |