Natur und Bildung: Perspektiven einer Pädagogik der Zukunft
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Beltz
1985
|
In: | Year: 1985 |
Series/Journal: | Beltz-Monographien
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Nature
/ Pedagogics
B Understanding of nature B Future B Educational theory / Ecology |
Further subjects: | B
Erziehungswissenschaft
B Philosophie der Bildung und Erziehung B Thesis |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024877670 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231101231828.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 860916s1985 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 86,N14,0130 |2 dnb | ||
015 | |a 86,A26,0325 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 860336689 |2 DE-101 | |
020 | |a 3407541678 |9 3-407-54167-8 | ||
035 | |a (DE-627)024877670 | ||
035 | |a (DE-576)011317655 | ||
035 | |a (DE-599)GBV024877670 | ||
035 | |a (OCoLC)19124050 | ||
035 | |a (OCoLC)19124050 | ||
035 | |a (OCoLC)1039463936 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01392798 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370/.1 |q OCLC | |
084 | |a PÄ 845 (140) |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 275 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 19 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 905,6 |2 sfb | ||
084 | |a SOP 2090 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 845,5 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DI 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19597:761 | ||
084 | |a DT 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20012:761 | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 80.02 |2 bkl | ||
084 | |a 81.02 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120761238 |0 (DE-627)080873146 |0 (DE-576)163865817 |4 aut |a Haan, Gerhard de |d 1951- | |
109 | |a Haan, Gerhard de 1951- |a Haan, G. de 1951- |a De Haan, G. 1951- |a De Haan, Gerhard 1951- | ||
245 | 1 | 0 | |a Natur und Bildung |b Perspektiven einer Pädagogik der Zukunft |c Gerhard de Haan |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Beltz |c 1985 | |
300 | |a 237 S. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Beltz-Monographien | |
500 | |a Literaturverz. S. 216 - 237 | ||
502 | |a Zugl.: Berlin, Freie Univ., Diss., 1984 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Perspektive | ||
650 | 4 | |a Erziehungswissenschaft | |
650 | 4 | |a Philosophie der Bildung und Erziehung | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4041358-5 |0 (DE-627)104288833 |0 (DE-576)209044594 |2 gnd |a Natur |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4318394-3 |0 (DE-627)127417311 |0 (DE-576)211201294 |2 gnd |a Naturverständnis |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4068097-6 |0 (DE-627)106106481 |0 (DE-576)209172746 |2 gnd |a Zukunft |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4069468-9 |0 (DE-627)106103407 |0 (DE-576)209176873 |2 gnd |a Bildungstheorie |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4043207-5 |0 (DE-627)104434910 |0 (DE-576)209054700 |2 gnd |a Ökologie |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
751 | |a Berlin, West |0 (DE-588)4069304-1 |0 (DE-627)104704616 |0 (DE-576)209176296 |4 uvp | ||
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz011317655inh.htm |m B:DE-576;DE-352 |q application/pdf |v 20110221172534 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DI 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Bildungspolitik, Kulturpolitik |k Zukunftserwartung der Pädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270729284 |0 (DE-625)rvk/19597:761 |0 (DE-576)200729284 |
936 | r | v | |a DT 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Heilpädagogik, Sonderpädagogik |k Förderschwerpunkte |k Beeinträchtigungen der Sprache |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270809385 |0 (DE-625)rvk/20012:761 |0 (DE-576)200809385 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 80.02 |j Philosophie und Theorie der Pädagogik |0 (DE-627)106414437 |
936 | b | k | |a 81.02 |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens |0 (DE-627)106422685 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3225291064 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024877670 | ||
LOK | |0 005 20100408133951 | ||
LOK | |0 008 920220||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 91/1445 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 10.030 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K8 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3225291080 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024877670 | ||
LOK | |0 005 20100407000528 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 86/906 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ec 677 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Ecology,Environmental balance,Ecology in literature,Ecology in art,Educational theory,Educational ideology,Future,Nature,Nature,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Understanding of nature |
STB | 0 | 0 | |a Futur,Avenir,Avenir,Nature,Nature,Perception de la nature,Pédagogie,Pédagogie,Théorie de l’éducation,Écologie |
STC | 0 | 0 | |a Comprensión de la naturaleza,Ecología,Futuro,Naturaleza,Naturaleza,Pedagogía,Pedagogía,Teoría educacional |
STD | 0 | 0 | |a Ecologia,Futuro,Interpretazione della natura,Natura,Natura,Pedagogia,Pedagogia,Teoria dell'istruzione |
STE | 0 | 0 | |a 大自然,大自然,自然界,自然界,教育学,教育理论,教育哲学,未来,生态学 |
STF | 0 | 0 | |a 大自然,大自然,自然界,自然界,教育學,教育理論,教育哲學,未來,生態學 |
STG | 0 | 0 | |a Compreensão da natureza,Ecologia,Futuro,Natureza,Natureza,Pedagogia,Pedagogia,Teoria educacional |
STH | 0 | 0 | |a Будущее,Педагогика (мотив),Педагогика,Понимание природы,Природа (мотив),Природа,Теория образования,Экология |
STI | 0 | 0 | |a Eκπαιδευτική θεωρία,Κατανόηση της φύσης,Μέλλον,Οικολογία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Φύση (μοτίβο),Φύση |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Naturdarstellung , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Naturwahrnehmung , Future,Zukunftsentwicklung,Zukunftsvorstellung , Bildung,Bildungsideologie,Erziehungstheorie , Umweltprobleme - Ökologie,Umweltbiologie |