Pädagogische Interaktion: Theorien erzieherischen Handelns und sozialen Lernens
Published in: | Beltz-Studienbuch |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Beltz
1976
|
In: |
Beltz-Studienbuch (107)
|
Series/Journal: | Beltz-Studienbuch
107 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Social learning
/ Pedagogical reference
B Education / Social learning B Pedagogical reference B Social learning |
Further subjects: | B
Learning
B Phenomenology B Educational sociology B Psychologische Theorie B Psychology, Educational B Education B Interaction B Sociological theory B Einz / Interaction B Teaching B Social action |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025842455 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230624173639.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920211s1976 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 76,N19,0061 |2 dnb | ||
015 | |a 76,A41,0523 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 760317984 |2 DE-101 | |
020 | |a 3407511078 |9 3-407-51107-8 | ||
035 | |a (DE-627)025842455 | ||
035 | |a (DE-576)005318092 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025842455 | ||
035 | |a (OCoLC)2544531 | ||
035 | |a (OCoLC)263360515 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00964864 | ||
035 | |a (DE-604)8019636830 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370.1 ULI |q OCLC | |
084 | |a PÄ 310 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 308,1 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a DF 9000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19551:761 | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)107266881 |0 (DE-627)537491597 |0 (DE-576)163374139 |4 aut |a Ulich, Dieter |d 1940-2019 | |
109 | |a Ulich, Dieter 1940-2019 | ||
245 | 1 | 0 | |a Pädagogische Interaktion |b Theorien erzieherischen Handelns und sozialen Lernens |c Dieter Ulich |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Beltz |c 1976 | |
300 | |a 245 S. |b graph. Darst. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Beltz-Studienbuch |v 107 | |
500 | |a Literaturverz. S. 229 - 245 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Interaktion | ||
601 | |a Erzieher | ||
650 | 0 | |a Educational sociology | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 0 | |a Psychology, Educational | |
650 | 4 | |a Soziologische Theorie | |
650 | 4 | |a Psychologische Theorie | |
650 | 4 | |a Interaktion | |
650 | 4 | |a Phänomenologie | |
650 | 4 | |a Interaktion / Einz | |
650 | 4 | |a Interaktion / Einz | |
650 | 4 | |a Soziales Handeln | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055760-1 |0 (DE-627)106156926 |0 (DE-576)209115270 |2 gnd |a Soziales Lernen |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4173087-2 |0 (DE-627)104507969 |0 (DE-576)209947764 |2 gnd |a Pädagogischer Bezug |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055760-1 |0 (DE-627)106156926 |0 (DE-576)209115270 |2 gnd |a Soziales Lernen |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4173087-2 |0 (DE-627)104507969 |0 (DE-576)209947764 |2 gnd |a Pädagogischer Bezug |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055760-1 |0 (DE-627)106156926 |0 (DE-576)209115270 |2 gnd |a Soziales Lernen |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055760-1 |0 (DE-627)106156926 |0 (DE-576)209115270 |2 gnd |a Soziales Lernen |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Beltz-Studienbuch |v 107 |9 107 |w (DE-627)130133019 |w (DE-576)010904611 |w (DE-600)510188-8 |7 ns | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | r | v | |a DF 9000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Sozialisation, Soziales Lernen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270721844 |0 (DE-625)rvk/19551:761 |0 (DE-576)200721844 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3103972733 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025842455 | ||
LOK | |0 005 19990608000000 | ||
LOK | |0 008 970910||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 16 A 10494 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3103972814 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025842455 | ||
LOK | |0 005 20100408122630 | ||
LOK | |0 008 970117||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1976/54145 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.283 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3103972849 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025842455 | ||
LOK | |0 005 20061019164421 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 10272 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1123 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Education,Education,Upbringing,Interaction,Pedagogical reference,Phenomenology,Social action,Social-minded behavior,Social learning,Sociological theory,Social theory |
STB | 0 | 0 | |a Action sociale,Apprentissage social,Interaction,Phénoménologie,Rapport pédagogique,Théorie sociologique,Éducation,Éducation |
STC | 0 | 0 | |a Acción social,Aprendizaje social,Educación,Educación,Fenomenología,Interacción,Relación pedagógica,Teoría sociológica |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento sociale,Azione sociale,Fenomenologia,Interazione,Interazione pedagogica,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Teoria sociologica |
STE | 0 | 0 | |a 教育,教育,教养,教养,现象学,相互作用,互动,社会学习,社会学理论,社会行动 |
STF | 0 | 0 | |a 教育,教育,教養,教養,現象學,相互作用,互動,社會學理論,社會學習,社會行動 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem social,Ação social,Educação,Educação,Fenomenologia,Interação,Relação pedagógica,Teoria sociológica |
STH | 0 | 0 | |a Взаимодействие,Воспитание (мотив),Воспитание,Педагогическое отношение,Социальное обучение,Социальные действия,Социологическая теория,Феноменология |
STI | 0 | 0 | |a Αλληλεπίδραση,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική αναφορά,Κοινωνική δράση,Κοινωνική μάθηση,Κοινωνιολογική θεωρία,Φαινομενολογία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Gesellschaft,Gesellschaftstheorie,Sozialtheorie,Soziologie , Soziologie - Interaktion,Interaktionsprozess,Interaktives Verhalten,Interpersonelle Interaktion,Personale Interaktion,Soziale Beziehung,Soziale Interaktion,Interaktionen , Psychosoziales Handeln,Sozialverhalten,Psychosoziales Handeln,Soziale Praktik , Erziehungspraxis |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungsverhältnis,Pädagogische Interaktion,Pädagogisches Verhältnis , Erziehungspraxis , Erziehungsverhältnis,Pädagogische Interaktion,Pädagogisches Verhältnis , Erziehungspraxis |