Sinnlosigkeit und Sinnperspektive: die Bedeutung gewandelter Lebens- und Sinnstrukturen für die Schulkrise
| Contributors: | ; |
|---|---|
| Format: | Print Book |
| Language: | German |
| Subito Delivery Service: | Order now. |
| Check availability: | HBZ Gateway |
| WorldCat: | WorldCat |
| Interlibrary Loan: | Interlibrary Loan for the Fachinformationsdienste (Specialized Information Services in Germany) |
| Published: |
Frankfurt am Main [u.a.]
Diesterweg
1984
|
| In: | Year: 1984 |
| Edition: | 1. Aufl. |
| Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School
/ Social change
B Meaning B Pupil / Employment B Crisis |
| Further subjects: | B
Collection of essays
B Erziehungswissenschaft B Jugendprobleme B School B Soziologie des Lehrers B Youth Germany (West) Attitudes B Philosophie der Bildung und Erziehung B Society B Education Germany (West) B Meaning B Education Aims and objectives |
| Online Access: |
Table of Contents |
MARC
| LEADER | 00000cam a2200000 c 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 026399954 | ||
| 003 | DE-627 | ||
| 005 | 20250728164124.0 | ||
| 007 | tu | ||
| 008 | 850314s1984 gw ||||| 00| ||ger c | ||
| 015 | |a 84,N40,0180 |2 dnb | ||
| 015 | |a 85,A13,0390 |2 dnb | ||
| 016 | 7 | |a 840927029 |2 DE-101 | |
| 020 | |a 3425079409 |9 3-425-07940-9 | ||
| 035 | |a (DE-627)026399954 | ||
| 035 | |a (DE-576)009415122 | ||
| 035 | |a (DE-599)GBV026399954 | ||
| 035 | |a (OCoLC)13497381 | ||
| 035 | |a (OCoLC)13497381 | ||
| 035 | |a (AT-OBV)AC01314366 | ||
| 035 | |a (DE-604)8002120909 | ||
| 040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
| 041 | |a ger | ||
| 044 | |c XA-DE | ||
| 050 | 0 | |a LA722 | |
| 082 | 0 | |a 370/.943 | |
| 084 | |a 22 |a 11 |2 sdnb | ||
| 084 | |a 22 |a 10 |a 14 |2 sdnb | ||
| 084 | |a 1 |2 ssgn | ||
| 084 | |a DK 1010 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19600:761 | ||
| 245 | 0 | 0 | |a Sinnlosigkeit und Sinnperspektive |b die Bedeutung gewandelter Lebens- und Sinnstrukturen für die Schulkrise |c Fritz Bohnsack (Hg.). Mit Beitr. von Martin Baethge ... |
| 250 | |a 1. Aufl. | ||
| 264 | 1 | |a Frankfurt am Main [u.a.] |b Diesterweg |c 1984 | |
| 300 | |a 208 S |b Ill |c 8° | ||
| 336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
| 337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
| 338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
| 500 | |a Includes bibliographies and indexes | ||
| 601 | |a Sinnlosigkeit | ||
| 650 | 4 | |a Erziehungswissenschaft | |
| 650 | 4 | |a Gesellschaft | |
| 650 | 4 | |a Philosophie der Bildung und Erziehung | |
| 650 | 4 | |a Jugendprobleme | |
| 650 | 4 | |a Soziologie des Lehrers | |
| 650 | 4 | |a Sinn | |
| 650 | 4 | |a Schule | |
| 653 | 0 | |a a |a Education |a Germany (West) | |
| 653 | 0 | |a a |a Education |a Aims and objectives | |
| 653 | 0 | |a a |a Youth |a Germany (West) |a Attitudes | |
| 655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
| 689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
| 689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077587-2 |0 (DE-627)106079697 |0 (DE-576)209205733 |2 gnd |a Sozialer Wandel |
| 689 | 0 | |5 DE-101 | |
| 689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4133154-0 |0 (DE-627)105682195 |0 (DE-576)209641525 |2 gnd |a Sinn |
| 689 | 1 | |5 (DE-627) | |
| 689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
| 689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |2 gnd |a Einstellung |
| 689 | 2 | |5 (DE-627) | |
| 689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4033203-2 |0 (DE-627)106258494 |0 (DE-576)209000600 |2 gnd |a Krise |
| 689 | 3 | |5 (DE-627) | |
| 700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)105499943 |0 (DE-627)47520395X |0 (DE-576)160354307 |4 edt |a Bohnsack, Fritz |d 1923- | |
| 700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)107218461 |0 (DE-627)500068062 |0 (DE-576)160144531 |4 oth |a Baethge, Martin |d 1939-2018 | |
| 856 | 4 | 2 | |u https://digitale-objekte.hbz-nrw.de/storage/2008/10/14/file_225/2550610.pdf |m V:DE-605 |m X:migimw |q application/pdf |v 2025-07-00 |3 Inhaltsverzeichnis |
| 935 | |a mteo | ||
| 935 | |i Blocktest | ||
| 936 | r | v | |a DK 1010 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Schultheorie, Schulkritik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270725084 |0 (DE-625)rvk/19600:761 |0 (DE-576)200725084 |
| 951 | |a BO | ||
| ACO | |a 1 | ||
| ELC | |b 1 | ||
| ITA | |a 1 | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 3196808742 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 026399954 | ||
| LOK | |0 005 20100408031434 | ||
| LOK | |0 008 971024||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
| LOK | |0 541 |e 56751 | ||
| LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
| LOK | |0 852 1 |c Sg IV a 23 |m p |9 00 | ||
| LOK | |0 938 |k p | ||
| LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
| LOK | |0 001 3196808769 | ||
| LOK | |0 003 DE-627 | ||
| LOK | |0 004 026399954 | ||
| LOK | |0 005 20100429150925 | ||
| LOK | |0 008 100429||||||||||||||||ger||||||| | ||
| LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
| LOK | |0 541 |e 84/1411 | ||
| LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
| LOK | |0 852 1 |c Ga II 1411 |m p |9 00 | ||
| LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
| LOK | |0 938 |k p | ||
| ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
| REF | |a Lehrersoziologie,Philosophische Soziologie | ||
| REL | |a 1 | ||
| STA | 0 | 0 | |a Crisis,Crisis,Crisis situation,Employment,Attitude,Point of view,Meaning,Question of meaning,Meaning (Philosophy),Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School,School,Social change,Social change,Change,Society,Society,Society in art |
| STB | 0 | 0 | |a Changement social,Changement social,Crise,Crise,Embauche,Position,Attitude (psychologie),Attitude,Sens,Signification,Signification,Signification (philosophie),Société,Société,École,École,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
| STC | 0 | 0 | |a Admisión,Actitud,Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Cambio social,Cambio social,Crisis,Crisis,Escuela,Escuela,Sentido,Significación (Psicología),Sociedad,Sociedad,Sociedad |
| STD | 0 | 0 | |a Assunzione,Atteggiamento,Cambiamento sociale,Cambiamento sociale,Crisi,Crisi,Scuola,Scuola,Senso,Significato,Significato,Società,Società,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
| STE | 0 | 0 | |a 危机,危急关头,学校,学生,态度,看法,意义,含义,社会,社会变迁,社会改变 |
| STF | 0 | 0 | |a 危機,危急關頭,學校,學生,意義,含義,態度,看法,社會,社會變遷,社會改變 |
| STG | 0 | 0 | |a Admissão,Atitude,Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Crise,Crise,Escola,Escola,Mudança social,Mudança social,Sentido,Sociedade,Sociedade |
| STH | 0 | 0 | |a Кризис (мотив),Кризис,Наём (трудовое право),Позиция,Взгляд (психология),Общество (мотив),Общество,Смысл,Социальная перемена (мотив),Социальная перемена,Школа (мотив),Школа,Школьник (мотив),Школьник |
| STI | 0 | 0 | |a Κοινωνία (μοτίβο),Κοινωνία,Κοινωνική αλλαγή (μοτίβο),Κοινωνική αλλαγή,Κρίση (μοτίβο),Κρίση,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Νόημα,Πρόσληψη (εργατικό δίκαιο),Στάση (ψυχολογία),Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
| SUB | |a REL | ||
| SYE | 0 | 0 | |a Society,Bürgergesellschaft,Bürgerliche Gesellschaft , Sinnfrage , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen |
| SYG | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Social change,Cultural change,Gesellschaftliche Entwicklung,Gesellschaftlicher Strukturwandel,Gesellschaftlicher Wandel,Kulturwandel,Soziale Entwicklung,Soziokulturelle Evolution,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft,Gesellschaft,Gesellschaftlicher Wandel,Gesellschaftswandel,Soziale Änderung,Soziale Veränderung,Gesellschaft , Sinnfrage , Schuljugend , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Krisensituation,Krisen |



