Neue Wege zum optimalen Unterricht: Beobachtung und Beurteilung von Schüler- und Lehrerverhalten
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Ehrenwirth
1973
|
In: | Year: 1973 |
Series/Journal: | Unterricht, Erziehung, Wissenschaft und Praxis
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pupil behavior
B Teacher behavior B School teaching B Pupil / Behavioral modification |
Further subjects: | B
Observation (Educational method)
B Beobachtung (Methode) B Research method B Teacher's evaluation B Pupil evaluation B Teacher behavior B Interaction analysis in education B School teaching B Hospitation |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02699559X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231101233117.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 921001s1973 gw ||||| 00| ||ger c | ||
010 | |a 73360937 | ||
015 | |a 73,A23,0540 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 730167356 |2 DE-101 | |
020 | |a 3431015166 |9 3-431-01516-6 | ||
035 | |a (DE-627)02699559X | ||
035 | |a (DE-576)003666158 | ||
035 | |a (DE-599)GBV02699559X | ||
035 | |a (OCoLC)16143759 | ||
035 | |a (OCoLC)263622457 | ||
035 | |a (DE-604)8035758090 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1731 | |
082 | 0 | |a 371.1022 |q OCLC |2 22 | |
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CX 5500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19218: | ||
084 | |a BU 6400 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16924: | ||
084 | |a DP 1760 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19802:761 | ||
084 | |a CX 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19217: | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
084 | |a DB 7550 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19279: | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)172441587 |0 (DE-627)697381552 |0 (DE-576)133303942 |4 aut |a Walter, Hellmuth |d 1942- | |
109 | |a Walter, Hellmuth 1942- | ||
245 | 1 | 0 | |a Neue Wege zum optimalen Unterricht |b Beobachtung und Beurteilung von Schüler- und Lehrerverhalten |c Hellmuth Walter |
264 | 1 | |a München |b Ehrenwirth |c 1973 | |
300 | |a 104 S |b Tab. |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Unterricht, Erziehung, Wissenschaft und Praxis | |
505 | 8 | 0 | |a Literaturverz. S. 103 - 104 |
601 | |a Beobachtung | ||
601 | |a Beurteilung | ||
650 | 0 | |a Observation (Educational method) | |
650 | 0 | |a Interaction analysis in education | |
650 | 4 | |a Beobachtung (Methode) | |
650 | 4 | |a Lehrerbeurteilung | |
650 | 4 | |a Lehrerverhalten | |
650 | 4 | |a Schülerbeurteilung | |
650 | 4 | |a Forschungsmethode | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
650 | 4 | |a Hospitation | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4180058-8 |0 (DE-627)105328804 |0 (DE-576)209995505 |2 gnd |a Schülerverhalten |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074110-2 |0 (DE-627)104262974 |0 (DE-576)209192488 |2 gnd |a Lehrerverhalten |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062871-1 |0 (DE-627)10458954X |0 (DE-576)209146419 |2 gnd |a Verhaltensmodifikation |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz003666158inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CX 5500 |b Lehrerverhalten |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Lehrerverhalten |0 (DE-627)1271491540 |0 (DE-625)rvk/19218: |0 (DE-576)201491540 |
936 | r | v | |a BU 6400 |b Methodische Einzelfragen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Methodische Einzelfragen |0 (DE-627)1270701878 |0 (DE-625)rvk/16924: |0 (DE-576)200701878 |
936 | r | v | |a DP 1760 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsplanung, Unterrichtsprozess und Unterrichtskontrolle |k Unterrichtsanalyse, Unterrichtsbeurteilung, Evaluation |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783319 |0 (DE-625)rvk/19802:761 |0 (DE-576)200783319 |
936 | r | v | |a CX 5000 |b Schülerverhalten |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schülerverhalten |0 (DE-627)1270710044 |0 (DE-625)rvk/19217: |0 (DE-576)200710044 |
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
936 | r | v | |a DB 7550 |b Unterricht, Erziehung, Wissenschaft und Praxis |k Pädagogik |k Bibliografien, Nachschlagewerke, Sammelwerke, Sammlungen |k Schriftenreihen |k Unterricht, Erziehung, Wissenschaft und Praxis |0 (DE-627)1270885669 |0 (DE-625)rvk/19279: |0 (DE-576)200885669 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 308142500X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02699559X | ||
LOK | |0 005 20100408015948 | ||
LOK | |0 008 970929||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 38454 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I g 11 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Behavioral modification,Pupil behavior,Pupil evaluation,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,Research method,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teacher behavior,Teacher's evaluation |
STB | 0 | 0 | |a Comportement de l'enseignant,Comportement des élèves,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Modification comportementale,Méthode de recherche,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier,Évaluation des enseignants,Évaluation des élèves |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Comportamiento de profesores,Comportamiento estudiantil,Enseñanza,Enseñanza,Evaluación de los alumnos,Evaluación de los profesores,Modificación del comportamiento,Método de investigación |
STD | 0 | 0 | |a Comoortamento dell'insegnante,Comportamento degli studenti,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Metodologia di ricerca,Modificazione del comportamento,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Valutazione degli insegnanti,Valutazione degli studenti <scuola>,Valutazione degli allievi,Valutazione degli allievi |
STE | 0 | 0 | |a 学生,教师行为,教师表现,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,教師行為,教師表現,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Avaliação dos alunos,Avaliação dos professores,Comportamento de professores,Comportamento estudantil,Ensino,Ensino,Modificação do comportamento,Método de pesquisa |
STH | 0 | 0 | |a Изменение поведения,Метод исследования,Оценивание учеников,Оценивание учителя,Поведение учеников,Поведение учителя,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Αξιολόγηση των δασκάλων,Αξιολόγηση των μαθητών,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Ερευνητική μέθοδος,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Συμπεριφορά εκπαιδευτικών,Συμπεριφορά μαθητών,Τροποποίηση της συμπεριφοράς |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Beurteilung,Lehrer , Lehrverhalten,Lehrerhandeln,Unterricht,Unterrichtsverhalten , Beurteilung,Beurteilung,Lehrer,Lehrer,Lehrerurteil,Schulbeurteilung , Forschung , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Schüler , Lehrverhalten,Lehrerhandeln,Unterricht,Unterrichtsverhalten , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Schuljugend , Verhalten,Verhaltensänderung,Verhaltenskorrektur |