Le Tiers-instruit
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | French |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Paris
Bourin
1991
|
In: | Year: 1991 |
Reviews: | BOOK REVIEWS (1994) (Pallesen, Carsten)
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Educational philosophy
/ Educational process
/ Child
/ Immitation
|
Further subjects: | B
Social behavior
B Socialization Soziales Verhalten B Socialization |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 042974712 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240409094947.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 950804s1991 fr ||||| 00| ||fre c | ||
020 | |a 2876860791 |9 2-87686-079-1 | ||
035 | |a (DE-627)042974712 | ||
035 | |a (DE-576)02393624X | ||
035 | |a (DE-599)GBV042974712 | ||
035 | |a (OCoLC)30976340 | ||
035 | |a (OCoLC)30976340 | ||
035 | |a (DE-604)8046929177 | ||
035 | |a (DE-615)00284657 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a fre | ||
044 | |c XA-FR | ||
082 | 0 | |a 370.1 |q OCLC |2 20 | |
084 | |a RS |2 fivr | ||
084 | |a SK02 |2 fivs | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a IH 82480 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/58713:11639 | ||
084 | |a CB 5100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17597: | ||
084 | |a 81.02 |2 bkl | ||
084 | |a 77.53 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118858610 |0 (DE-627)079634656 |0 (DE-576)163045658 |4 aut |a Serres, Michel |d 1930-2019 | |
109 | |a Serres, Michel 1930-2019 |a Serres, M. 1930-2019 | ||
245 | 1 | 3 | |a Le Tiers-instruit |c Michel Serres |
264 | 1 | |a Paris |b Bourin |c 1991 | |
300 | |a 249 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |a Sozialisation |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4055903-8 |0 (DE-627)106156454 |0 (DE-576)209115866 |a Sozialverhalten |2 gnd |
650 | 4 | |a Sozialisation |x Soziales Verhalten | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070955-3 |0 (DE-627)106099000 |0 (DE-576)209182377 |2 gnd |a Erziehungsphilosophie |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4145484-4 |0 (DE-627)105590797 |0 (DE-576)209741821 |2 gnd |a Bildungsprozess |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4030550-8 |0 (DE-627)104360100 |0 (DE-576)208988165 |2 gnd |a Kind |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4170992-5 |0 (DE-627)104269685 |0 (DE-576)209934050 |2 gnd |a Nachahmung |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
787 | 0 | 8 | |i Rezensiert in |a Pallesen, Carsten |t BOOK REVIEWS |d 1994 |w (DE-627)1780304560 |
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | r | v | |a IH 82480 |b Gesammelte Werke und Einzelwerke |k Romanistik |k Französische Literatur im 20. und 21. Jahrhundert |k Französische Literatur im 20. Jahrhundert |k Literaturgeschichte |k Einzelne Autoren und ausgewählte Anonyma |k Autoren S |k Serres, Michel |k Gesammelte Werke und Einzelwerke |0 (DE-627)1271163519 |0 (DE-625)rvk/58713:11639 |0 (DE-576)201163519 |
936 | r | v | |a CB 5100 |b Fachlich unspezifische Darstellungen, Essays |k Philosophie |k Allgemeines |k Varia |k Fachlich unspezifische Darstellungen, Essays |0 (DE-627)1270638645 |0 (DE-625)rvk/17597: |0 (DE-576)200638645 |
936 | b | k | |a 81.02 |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens |0 (DE-627)106422685 |
936 | b | k | |a 77.53 |j Entwicklungspsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106413171 |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756134723 |a RS |b Ohne direkten Regionalbezug |k Ohne direkten Regionalbezug |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136483 |a SK02 |b Theorie/Methodik |k Wissenschaft/Forschung |k Theorie/Methodik |2 fivs |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Child,Child (5-14 years),Child,Child (0-9 years),Child,Child,Child,Child (8-14 years),Child (7-10 Jahre),Child,Child,Child (4-5 years),Child,Child (2-6 years),Child,Child,Child,Child,Toddler,Child,Child (4 years),Child (11-13 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (0-16 years),Child,Child,Child,Child (6 years),Child (8-16 (years),Child,Child,Child,Child,Child,Child (8-10 years),Child,Child,Child,Child,Child (11-17 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Children,Childhood,Children in art,Children in literature,Preschool children,Children,Children,Children,Teenagers,Preschool children,Preschool children,Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Educational process,Immitation,Imitation,Social behavior,Social behavior,Social behavior in animals,Socialization,Socialization,Social development |
STB | 0 | 0 | |a Comportement social,Comportement social,Comportement social des animaux,Enfant,Enfant ou adolescent (5-14 ans),Enfant (0-9 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent (8-14 ans),Enfant (7-10 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant (4-5 ans),Enfant,Enfant (2-6 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant (4 ans),Enfant (11-13 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Adolescent,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (0-16 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant (6 ans),Enfant ou adolescent (8-16 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant (8-10 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (11-17 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants,Enfants,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants d'âge préscolaire,Imitation,Imitation,Philosophie de l'éducation,Processus éducatif,Socialisation,Socialisation |
STC | 0 | 0 | |a Comportamiento social,Comportamiento social,Filosofía de la educación,Imitación,Imitación,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niños,Niños,Adolescente (9-13 años),Adolescente,Adolescente (10-13 años),Adolescente,Adolescente (10-14 años),Adolescente,Adolescente (8-13 años),Adolescente,Adolescente (6-14 años),Adolescente,Adolescente (10-16 años),Adolescente,Adolescente (10-15 años),Adolescente,Adolescente (6-16 años),Adolescente,Adolescente (11-14 años),Adolescente,Adolescente (7-14 años),Adolescente,Adolescente (7-16 años),Adolescente,Adolescente (11-15 años),Adolescente,Proceso educacional,Socialización,Socialización |
STD | 0 | 0 | |a Bambino,Ragazzo,Bambino <7-16 anni>,Bambino <7-14 anni>,Ragazzo,Bambino <6-16 anni>,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino <6-14 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <9-11 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino <8-13 anni>,Ragazzo,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino <9-13 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo (9-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (8-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (9-11 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-16 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-16 anni),Ragazzo,Comportamento sociale,Comportamento sociale,Filosofia dell'educazione,Imitazione <motivo>,Imitazione,Emulazione,Emulazione,Emulazione (motivo),Emulazione,Processo educativo,Socializzazione,Socializzazione |
STE | 0 | 0 | |a 儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,教育理念,教育原理,模仿,仿效,社会化,社会行为,社会行为,社会性行为,社会性行为 |
STF | 0 | 0 | |a 兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,教育理念,教育原理,模仿,仿效,社會化,社會行為,社會行為,社會性行為,社會性行為 |
STG | 0 | 0 | |a Comportamento social,Comportamento social,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Adolescente (9-13 anos),Adolescente,Adolescente (10-13 anos),Adolescente,Adolescente (10-14 anos),Adolescente,Adolescente (8-13 anos),Adolescente,Adolescente (6-14 anos),Adolescente,Adolescente (10-16 anos),Adolescente,Adolescente (10-15 anos),Adolescente,Adolescente (6-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-14 anos),Adolescente,Adolescente (7-14 anos),Adolescente,Adolescente (7-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-15 anos),Adolescente,Filosofia da educação,Imitação,Imitação,Processo educacional,Socialização,Socialização |
STH | 0 | 0 | |a Копия (мотив),Копия,Образовательный процесс,Ребёнок (2-5 лет),Ребёнок (11-15 лет),Ребёнок (7-16 лет),Ребёнок (7-14 лет),Ребёнок (11-14 лет),Ребёнок (6-16 лет),Ребёнок (2-4 года),Ребёнок (5-6 лет),Ребёнок (10-11 лет),Ребёнок (6-7 лет),Ребёнок (10-15 лет),Ребёнок (0-3 года),Ребёнок (3 года),Ребёнок (10-16 лет),Ребёнок (10 лет),Ребёнок (12 лет),Ребёнок (0-4 года),Ребёнок (8-12 лет),Ребёнок (6-14 лет),Ребёнок (4-7 лет),Ребёнок (3-7 лет),Ребёнок (7 лет),Ребёнок (7-12 лет),Ребёнок (4-6 лет),Ребёнок (3-8 лет),Ребёнок (9-11 лет),Ребёнок (4 -10 лет),Ребёнок (5-7 лет),Ребёнок (3-12 лет),Ребёнок (4-8 лет),Ребёнок (11 лет),Ребёнок (0-7 лет),Ребёнок (9-10 лет),Ребёнок (3-11 лет),Ребёнок (10-12 лет),Ребёнок (8-13 лет),Ребёнок (10-14 лет),Ребёнок (10-13 лет),Ребёнок (5-12 лет),Ребёнок (1-3 года),Ребёнок (9-13 лет),Ребёнок (0-10 лет),Ребёнок (0-5 лет),Ребёнок (5-10 лет),Ребёнок (3-10 лет),Ребёнок (мотив),Ребёнок (7-9 лет),Ребёнок (5-8 лет),Ребёнок,Социализация (мотив),Социализация,Социальное поведение (мотив),Социальное поведение,Философия воспитания |
STI | 0 | 0 | |a Απομίμηση <μοτίβο>,Απομίμηση,Μίμηση,Μίμηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική διαδικασία,Κοινωνική συμπεριφορά (μοτίβο),Κοινωνική συμπεριφορά,Κοινωνικοποίηση (μοτίβο),Κοινωνικοποίηση,Παιδί (2-5 ετών),Παιδί (11-15 ετών),Παιδί (7-16 ετών),Παιδί (7-14 ετών),Παιδί (11-14 ετών),Παιδί (6-16 ετών),Παιδί (2-4 ετών),Παιδί (5-6 ετών),Παιδί (10-11 ετών),Παιδί (6-7 ετών),Παιδί (10-15 ετών),Παιδί (0-3 ετών),Παιδί (3 ετών),Παιδί (10-16 ετών),Παιδί (10 ετών),Παιδί (12 ετών),Παιδί (0-4 ετών),Παιδί (8-12 ετών),Παιδί (6-14 ετών),Παιδί (4-7 ετών),Παιδί (3-7 ετών),Παιδί (7 ετών),Παιδί (7-12 ετών),Παιδί (4-6 ετών),Παιδί (3-8 ετών),Παιδί (9-11 ετών),Παιδί (4-10 ετών),Παιδί (5-7 ετών),Παιδί (3-12 ετών),Παιδί (4-8 ετών),Παιδί (11 ετών),Παιδί (0-7 ετών),Παιδί (9-10 ετών),Παιδί (3-11 ετών),Παιδί (10-12 ετών),Παιδί (8-13 ετών),Παιδί (10-14 ετών),Παιδί (10-13 ετών),Παιδί (5-12 ετών),Παιδί (1-3 ετών),Παιδί (9-13 ετών),Παιδί (0-10 ετών),Παιδί (0-5 ετών),Παιδί (5-10 ετών),Παιδί (3-10 ετών),Παιδί (μοτίβο),Παιδί (7-9 ετών),Παιδί (5-8 ετών),Παιδί,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung , Soziale Verhaltensweisen,Soziales Verhalten , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung |
SYG | 0 | 0 | |a Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik , Erziehungsprozess , Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder,Jugend,Jugend,Jugend,Jugend,Jugend,Kinderbild,Kinderdarstellung,Kindheit,Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder , Imitation |