Consuming Religion.

Contents -- Preface -- Introduction -- Practicing Commodity -- 1. Binge Religion: Social Life in Extremity -- 2. The Spirit in the Cubicle: A Religious History of the American Office -- Revising Ritual -- 3. Ritualism Revived: From Scientia Ritus to Consumer Rites -- 4. Purifying America: Rites of S...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Lofton, Kathryn (Author)
Format: Electronic Book
Language:English
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Chicago, IL University of Chicago Press 2017
In:Year: 2017
Series/Journal:Class 200: New Studies in Religion
Standardized Subjects / Keyword chains:B USA / Religion / Consumer behavior / Popular culture
Further subjects:B Consumption (Economics) - Religious aspects
B Electronic books
Online Access: Volltext (Verlag)
Parallel Edition:Non-electronic
Print version: Lofton, Kathryn: Consuming Religion. - Chicago, IL : University of Chicago Press,c2017. - 9780226481937

MARC

LEADER 00000cam a22000002 4500
001 1000334724
003 DE-627
005 20240212150621.0
007 cr uuu---uuuuu
008 180620s2017 xx |||||o 00| ||eng c
020 |a 9780226482125  |c  : electronic bk.  |9 978-0-226-48212-5 
020 |z 9780226481937 
035 |a (DE-627)1000334724 
035 |a (DE-576)50660053X 
035 |a (DE-599)GBV1000334724 
035 |a (OCoLC)1021209986 
035 |a (OCoLC)1021209986 
035 |a (EBP)020672241 
035 |a (EBL)4929706 
035 |a (EBR)11443053 
035 |a (EBC)EBC4929706 
035 |a (RPAM)1037058 
040 |a DE-627  |b eng  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
050 0 |a BL65 
082 0 |a 306.60973 
084 |a 0  |2 ssgn 
084 |a BE 2240  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/10496: 
084 |a LB 46610  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/90561:983 
084 |a MS 5560  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123728: 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1030014132  |0 (DE-627)73460355X  |0 (DE-576)346485649  |4 aut  |a Lofton, Kathryn 
109 |a Lofton, Kathryn 
245 1 0 |a Consuming Religion. 
264 1 |a Chicago, IL  |b University of Chicago Press  |c 2017 
300 |a 1 online resource (374 pages) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Class 200: New Studies in Religion 
520 |a Contents -- Preface -- Introduction -- Practicing Commodity -- 1. Binge Religion: Social Life in Extremity -- 2. The Spirit in the Cubicle: A Religious History of the American Office -- Revising Ritual -- 3. Ritualism Revived: From Scientia Ritus to Consumer Rites -- 4. Purifying America: Rites of Salvation in the Soap Campaign -- Imagining Celebrity -- 5. Sacrificing Britney: Celebrity and Religion in America -- 6. The Celebrification of Religion in the Age of Infotainment -- Valuing Family -- 7. Religion and the Authority in American Parenting -- 8. Kardashian Nation: Work in America's Klan -- Rethinking Corporate Freedom -- 9. Corporation as Sect -- 10. On the Origins of Corporate Culture -- 11. Do Not Tamper with the Clues: Notes on Goldman Sachs -- Conclusion -- Acknowledgments -- Notes -- Index. 
650 0 |a Consumption (Economics) - Religious aspects 
650 4 |a Consumption (Economics) - Religious aspects 
650 4 |a Electronic books 
689 0 0 |d g  |0 (DE-588)4078704-7  |0 (DE-627)106076612  |0 (DE-576)209209682  |2 gnd  |a USA 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4049396-9  |0 (DE-627)106187155  |0 (DE-576)209081880  |2 gnd  |a Religion 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4062644-1  |0 (DE-627)104400676  |0 (DE-576)209145323  |2 gnd  |a Verbraucherverhalten 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4125858-7  |0 (DE-627)105736864  |0 (DE-576)209580143  |2 gnd  |a Massenkultur 
689 0 |5 DE-101 
776 1 |z 9780226481937 
776 0 8 |a Lofton, Kathryn  |t Consuming religion  |d Chicago : The University of Chicago Press, 2017  |h xii, 361 Seiten  |w (DE-627)877779112  |w (DE-576)496267264  |z 9780226481937  |z 9780226482095  |z 022648193X  |z 022648209X  |k Non-Electronic 
776 0 8 |i Print version  |a Lofton, Kathryn  |t Consuming Religion  |d Chicago, IL : University of Chicago Press,c2017  |z 9780226481937 
856 4 0 |u http://ebookcentral.proquest.com/lib/kxp/detail.action?docID=4929706  |m X:EBC  |x Verlag  |3 Volltext 
912 0 |a ZDB-30-PQE 
936 r v |a BE 2240  |b Religion und Gesellschaft  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionswissenschaft  |k Systematische Religionswissenschaft (auch: Religionsphänomenologie)  |k Religion und verschiedene Lebensbereiche  |k Religion und Gesellschaft  |0 (DE-627)1270718703  |0 (DE-625)rvk/10496:  |0 (DE-576)200718703 
936 r v |a LB 46610  |b USA  |k Sozial- und Kulturanthropologie. Empirische Kulturwissenschaft  |k Soziale und politische Organisation und Praxis  |k Religiöse Gruppen und Bewegungen  |k Amerika  |k Nordamerika  |k USA  |0 (DE-627)1271574608  |0 (DE-625)rvk/90561:983  |0 (DE-576)201574608 
936 r v |a MS 5560  |b Verbraucherverhalten  |k Soziologie  |k Spezielle Soziologien  |k Wirtschafts-, Industrie- und Techniksoziologie  |k Verbraucherverhalten  |0 (DE-627)1271104954  |0 (DE-625)rvk/123728:  |0 (DE-576)201104954 
951 |a BO 
ELC |a 1 
ORI |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Consumer behavior,Customer behavior,Buyers' behavior,Consumers' preferences,Popular culture,Mass culture,Religion,Religions,Religion,Religion in literature,USA,USA,USA,USA,Middle West,USA,USA,USA,America,Confederate States of America,Midwest 
STB 0 0 |a Comportement des consommateurs,Consommateurs,Culture de masse,Religion,Religions,Religion 
STC 0 0 |a Comportamiento de los consumidores,Cultura de masa,Religión,Religión,Religión 
STD 0 0 |a Comportamento dei consumatori,Cultura di massa,Religione,Religione,Religione 
STE 0 0 |a 宗教,宗教,流行文化,大众文化,消费者行为 
STF 0 0 |a 宗教,宗教,流行文化,大眾文化,消費者行為 
STG 0 0 |a Comportamento dos consumidores,Cultura de massa,Religião,Religião 
STH 0 0 |a Массовая культура,Потребительское поведение,Религия (мотив),Религия 
STI 0 0 |a Θρησκεία (μοτίβο),Θρησκεία,Μαζική κουλτούρα,Συμπεριφορά των καταναλωτών,Καταναλωτική συμπεριφορά 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a United States,United States of America,Vereinigte Staaten,Vereinigte Staaten von Amerika , USA,Südost,Südöstliche Vereinigte Staaten,USA,Nordwestamerika,USA,Nordwest,Pazifischer Nordwesten,USA,Ost,Östliche Vereinigte Staaten,USA,Nord,Nördliche Vereinigte Staaten,Südwestliche USA,USA,Südweststaaten,Südwestliche Vereinigte Staaten,USA,Südwest,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Amerika <USA>,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Amerika <USA>,USA,Nordost,Nordöstliche Vereinigte Staaten,Mittlerer Westen,USA,Middle West,Mittelwesten,Midwest,USA,West,Westliche Vereinigte Staaten,Nordamerikanische Südstaaten,Konföderierte Staaten von Amerika,Confederate States of America,Südliche Vereinigte Staaten,Südatlantische Staaten,Südöstliche Staaten,United States of America,Vereinigte Staaten von Amerika,Nordamerika,Amerika,United States,United States of America,Etats Unis,Etats-Unis,Vereinigte Staaten,Estados Unidos de America,EEUU,Vereinigte Staaten von Nordamerika,Soedinennye Štaty Ameriki,SŠA,Stany Zjednoczone Ameryki Północnej,Hēnōmenai Politeiai tēs Boreiu Amerikēs,Hēnōmenes Politeies tēs Amerikēs,HēPA,Ēnōmenes Politeies tēs Amerikēs,ĒPA,Meiguo,Etats-Unis d'Amérique,US , Religion,Mystik,Mythologie , Nachfrageverhalten,Kaufentscheidung,Verbrauchergewohnheiten,Konsumverhalten,Konsumentenverhalten,Käuferverhalten,Konsumverhalten,Verbrauchergewohnheiten,Konsumgewohnheiten,Konsumentenverhalten,Kundenverhalten,Verbraucher , Populäre Kultur,Populärkultur,Popularkultur