Anderes ist möglich: eine theologiedidaktische Studie zu Kontingenz in Forschungsprozessen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Ostfildern
Matthias Grünewald Verlag
[2019]
|
In: |
Kommunikative Theologie (Band 19)
Year: 2019 |
Series/Journal: | Kommunikative Theologie
Band 19 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Young scientific talents
/ Doctoral studies
/ Research process
/ Personality development
/ Religious development
/ Transcendence
/ Contingency
/ Religious pedagogy
B Theology / Religious pedagogy / Catechetics B Contingency / Philosophy of science / Imparting the faith / Theological cognition theory |
Further subjects: | B
Thesis
|
Online Access: |
Table of Contents Blurb Literaturverzeichnis |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1020078790 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231017230604.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 180503s2019 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 18,N18 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1156666104 |2 DE-101 | |
020 | |a 3786731594 |c : circa EUR 45.00 (DE), circa EUR 46.30 (AT) |9 3-7867-3159-4 | ||
020 | |a 9783786731597 |c : circa EUR 45.00 (DE), circa EUR 46.30 (AT) |9 978-3-7867-3159-7 | ||
024 | 3 | |a 9783786731597 | |
035 | |a (DE-627)1020078790 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1156666104 | ||
035 | |a (OCoLC)1033665304 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BW | ||
082 | 0 | |a 268.434 |q DE-101 | |
082 | 0 | 4 | |a 230 |a 370 |a 000 |q DE-101 |
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 1420 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16826: | ||
084 | |q DE-24/20sred |2 rvk | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)130623482 |0 (DE-627)50464971X |0 (DE-576)298305208 |4 aut |a Kraml, Martina |d 1956- | |
109 | |a Kraml, Martina 1956- | ||
245 | 1 | 0 | |a Anderes ist möglich |b eine theologiedidaktische Studie zu Kontingenz in Forschungsprozessen |c Martina Kraml |
264 | 1 | |a Ostfildern |b Matthias Grünewald Verlag |c [2019] | |
264 | 4 | |c © 2019 | |
300 | |a 490 Seiten |b Diagramme |c 22 cm x 14 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Kommunikative Theologie |v Band 19 | |
502 | |b Habilitationsschrift |c Universität Innsbruck |d 2013 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4130560-7 |0 (DE-627)105701688 |0 (DE-576)209620021 |2 gnd |a Wissenschaftlicher Nachwuchs |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4441896-6 |0 (DE-627)224719866 |0 (DE-576)212478087 |2 gnd |a Promotionsstudium |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4155054-7 |0 (DE-627)105518646 |0 (DE-576)209815922 |2 gnd |a Forschungsprozess |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4075995-7 |0 (DE-627)106084003 |0 (DE-576)209200561 |2 gnd |a Persönlichkeitsentwicklung |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4138014-9 |0 (DE-627)105645729 |0 (DE-576)209682493 |2 gnd |a Religiöse Entwicklung |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4060724-0 |0 (DE-627)106138669 |0 (DE-576)209136316 |2 gnd |a Transzendenz |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4032290-7 |0 (DE-627)106262335 |0 (DE-576)208996303 |2 gnd |a Kontingenz |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4378168-8 |0 (DE-627)185240194 |0 (DE-576)211807451 |2 gnd |a Katholische Religionspädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4059758-1 |0 (DE-627)104131446 |0 (DE-576)209132159 |2 gnd |a Theologie |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4208209-2 |0 (DE-627)105114146 |0 (DE-576)210184736 |2 gnd |a Katechetik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4032290-7 |0 (DE-627)106262335 |0 (DE-576)208996303 |2 gnd |a Kontingenz |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4202787-1 |0 (DE-627)105155861 |0 (DE-576)210150920 |2 gnd |a Wissenschaftsphilosophie |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4136645-1 |0 (DE-627)105655953 |0 (DE-576)209670932 |2 gnd |a Glaubensvermittlung |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4185082-8 |0 (DE-627)10466035X |0 (DE-576)210030011 |2 gnd |a Theologische Erkenntnistheorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
710 | 2 | |e Verlag |0 (DE-588)2019071-2 |0 (DE-627)101988109 |0 (DE-576)191725412 |4 pbl |a Matthias-Grünewald-Verlag | |
751 | |a Innsbruck |0 (DE-588)4027096-8 |0 (DE-627)106286056 |0 (DE-576)208969195 |4 uvp | ||
830 | 0 | |a Kommunikative Theologie |v Band 19 |9 19 |w (DE-627)481279377 |w (DE-576)114683530 |w (DE-600)2180076-5 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1020078790inh.htm |m V:DE-576;B:DE-21 |q application/pdf |v 20200203153331 |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1020078790kla.htm |m V:DE-576;B:DE-21 |q application/pdf |v 20200203153331 |3 Klappentext |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz1020078790ref.htm |m V:DE-576 |m B:DE-21 |v 20220727194043 |3 Literaturverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
936 | r | v | |a BU 1420 |b Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |k Religionspädagogik und Katechetik |k Neuere systematische Werke |k Religionspädagogisch-katechetische Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien |0 (DE-627)1270651862 |0 (DE-625)rvk/16826: |0 (DE-576)200651862 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |q DA-3 |0 (DE-627)106403931 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |q DA-3 |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3576073892 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1020078790 | ||
LOK | |0 005 20200129075110 | ||
LOK | |0 008 200117||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 60 A 654 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a theo | ||
LOK | |0 936ln |a t7 | ||
LOK | |0 938 |a 2001 |f 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3695729171 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1020078790 | ||
LOK | |0 005 20200917115202 | ||
LOK | |0 008 200706||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 20/529 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.140 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x P | ||
LOK | |0 938 |a 2009 |f K8 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3939250309 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1020078790 | ||
LOK | |0 005 20210617231301 | ||
LOK | |0 008 210612||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Catechetics,Contingency,Doctoral studies,Post-graduate studies,Imparting the faith,Faith,Personality development,Philosophy of science,Science,Science,Religious development,Religious pedagogy,Catholic religious pedagogy,Religious pedagogy,Religious education,Research process,Theological cognition theory,Theory of knowledge,Cognition theory,Theological knowledge,Knowledge,Theology,Theology,Transcendence,Transcendence,Transcendence (Philosophy),Transcendence (Philosophy) in art,Young scientific talents |
STB | 0 | 0 | |a Catéchétique,Contingence,Développement personnel,Jeunes chercheurs,Relève scientifique,Relève scientifique,Philosophie des sciences,Sciences,Processus de recherche,Pédagogie de la religion catholique,Pédagogie des religions,Théologie,Théologie,Théorie théologique de la connaissance,Transcendance,Transcendance,Transcendance (philosophie),Transmission de la foi,Études doctorales,Évolution religieuse |
STC | 0 | 0 | |a Brote de la personalidad,Catequética,Contingencia,Curso de doctorado,Desarrollo religioso,Epistemología teológica,Filosofía de la ciencia,Nova generación académica,Pedagogía de la religión,Pedagogía de la religión católica,Proceso de investigación,Teología,Teología,Transcendencia,Transcendencia,Trascendencia de Dios,Transmisión de la fe |
STD | 0 | 0 | |a Catechetima,Contingenza,Corso di dottorato,Epistemologia teologica,Evoluzione religiosa,Filosofia della scienza,Nuove leve di scienziati,Giovani scienziati,Giovani scienziati,Pedagogia della religione,Pedagogia della religione cattolica,Processo di ricerca,Sviluppo della personalità,Teologia,Teologia,Trascendenza,Trascendenza,Trasmissione della fede |
STE | 0 | 0 | |a 人格发展,个性发展,传授信仰,偶然性,偶然,博士研究,博士课程,宗教发展,宗教教育,教理讲授学,口授经文教义法,神学家,神学认识论,神学知识论,科学哲学,超越,超越,卓越,卓越 |
STF | 0 | 0 | |a 人格發展,個性發展,偶然性,偶然,傳授信仰,博士研究,博士課程,宗教教育,宗教發展,教理講授學,口授經文教義法,神學家,神學認識論,神學知識論,科學哲學,超越,超越,卓越,卓越 |
STG | 0 | 0 | |a Catequética,Contingência,Curso de doutorado,Desenvolvimento da personalidade,Desenvolvimento religioso,Epistemologia teológica,Filosofia da ciência,Nova geração acadêmica,Pedagogia da religião,Pedagogia da religião católica,Processo de pesquisa,Teologia,Teologia,Transcendência,Transcendência,Transmissão da fé |
STH | 0 | 0 | |a Аспирантура,Богословие (мотив),Богословие,Катехетика,Католическая педагогика религии,Контингенция,Молодые научные кадры,Педагогика религии,Передача веры,Процесс исследования,Развитие личности,Религиозное развитие,Теологическая теория познания,Трансценденция (мотив),Трансценденция,Философия науки |
STI | 0 | 0 | |a Ανάπτυξη της προσωπικότητας,Διδακτορικές σπουδές,Ενδεχόμενο (φιλοσοφία),Ερευνητική διαδικασία,Θεολογία (μοτίβο),Θεολογία,Θεολογική επιστημολογία,Θρησκευτική ανάπτυξη,Θρησκευτική παιδαγωγική,Καθολική θρησκευτική εκπαίδευση,Κατήχηση,Μετάδοση της πίστης,Νέοι επιστήμονες,Υπέρβαση (μοτίβο),Υπέρβαση,Φιλοσοφία της επιστήμης |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Akademischer Nachwuchs,Hochschullehrer,Wissenschaft,Nachwuchswissenschaftler,Nachwuchswissenschaftlerin , Promotion,Doktoratsstudium , Forschung,Wissenschaftsprozess , Persönlichkeit,Persönlichkeitsbildung,Persönlichkeitsentfaltung , Christliche Theologie , Epistemologie , Glaubensweitergabe,Glaube , Theologische Erkenntnislehre |