Empirische Methoden und Forschendes Lernen im Gespräch: Einblicke in heterogene Bildungsorte
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Berlin Münster
Lit
[2018]
|
In: |
Schriften aus dem Comenius-Institut (Band 22)
Year: 2018 |
Series/Journal: | Schriften aus dem Comenius-Institut
Band 22 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Learning by discovering
/ Religious instruction
/ Teaching research
B Learning by discovering / Religion teacher / Teacher education / Empirical research B Learning by discovering / Religious education / Church educational work / Empirical research B Learning by discovering / Religious pedagogy / Empirical research B Learning by discovering / Teaching research / Religious instruction / Confirmation lessons |
Further subjects: | B
Collection of essays
|
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1041830947 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231018235403.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 181205s2018 gw ||||| 00| ||ger c | ||
020 | |a 9783643139344 |9 978-3-643-13934-4 | ||
035 | |a (DE-627)1041830947 | ||
035 | |a (DE-576)513742611 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ513742611 | ||
035 | |a (OCoLC)1081367920 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BE |c XA-DE-NW | ||
082 | 0 | |a 268.072 |q DE-101 | |
082 | 0 | 4 | |a 230 |a 370 |q DE-101 |
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BQ 7330 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15603: | ||
084 | |a 81.05 |2 bkl | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Empirische Methoden und Forschendes Lernen im Gespräch |b Einblicke in heterogene Bildungsorte |c Nicola Bücker, Antje Roggenkamp, Peter Schreiner (Hg.) |
264 | 1 | |a Berlin |a Münster |b Lit |c [2018] | |
264 | 4 | |c © 2018 | |
300 | |a 260 Seiten |b Illustrationen, Diagramme | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Schriften aus dem Comenius-Institut |v Band 22 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
601 | |a Gespräch | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4123141-7 |0 (DE-627)104262583 |0 (DE-576)209557206 |2 gnd |a Entdeckendes Lernen |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4135175-7 |0 (DE-627)105667048 |0 (DE-576)209658576 |2 gnd |a Unterrichtsforschung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4123141-7 |0 (DE-627)104262583 |0 (DE-576)209557206 |2 gnd |a Entdeckendes Lernen |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4138623-1 |0 (DE-627)105641316 |0 (DE-576)209687614 |2 gnd |a Religionslehrer |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4131946-1 |0 (DE-627)105691399 |0 (DE-576)209631473 |2 gnd |a Lehramtsstudium |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4300400-3 |0 (DE-627)104107553 |0 (DE-576)211028487 |2 gnd |a Empirische Forschung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4123141-7 |0 (DE-627)104262583 |0 (DE-576)209557206 |2 gnd |a Entdeckendes Lernen |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4177707-4 |0 (DE-627)104417633 |0 (DE-576)209979593 |2 gnd |a Religiöse Bildung |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4126242-6 |0 (DE-627)105733822 |0 (DE-576)209583444 |2 gnd |a Kirchliche Bildungsarbeit |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4300400-3 |0 (DE-627)104107553 |0 (DE-576)211028487 |2 gnd |a Empirische Forschung |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4123141-7 |0 (DE-627)104262583 |0 (DE-576)209557206 |2 gnd |a Entdeckendes Lernen |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 3 | 2 | |d s |0 (DE-588)4300400-3 |0 (DE-627)104107553 |0 (DE-576)211028487 |2 gnd |a Empirische Forschung |
689 | 3 | |5 DE-101 | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4123141-7 |0 (DE-627)104262583 |0 (DE-576)209557206 |2 gnd |a Entdeckendes Lernen |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4135175-7 |0 (DE-627)105667048 |0 (DE-576)209658576 |2 gnd |a Unterrichtsforschung |
689 | 4 | 2 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 4 | 3 | |d s |0 (DE-588)4032078-9 |0 (DE-627)104814381 |0 (DE-576)208995528 |2 gnd |a Konfirmandenunterricht |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)124983553 |0 (DE-627)369623371 |0 (DE-576)186815441 |4 edt |a Bücker, Nicola |d 1974- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)113582102 |0 (DE-627)519540859 |0 (DE-576)289767261 |4 edt |a Roggenkamp, Antje |d 1962- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)123538483 |0 (DE-627)082616264 |0 (DE-576)293756619 |4 edt |a Schreiner, Peter |d 1955- | |
776 | 1 | |z 9783643339348 |c PDF | |
810 | 2 | |a Comenius-Institut |t Schriften aus dem Comenius-Institut |v Band 22 |9 22 |w (DE-627)371690803 |w (DE-576)089284062 |w (DE-600)2122901-6 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://d-nb.info/117264442X/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |v 2020-12-02 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BQ 7330 |b Konzeptionen der Religionspädagogik |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Konzeptionen der Religionspädagogik |0 (DE-627)1272623572 |0 (DE-625)rvk/15603: |0 (DE-576)202623572 |
936 | b | k | |a 81.05 |j Bildungsforschung |0 (DE-627)106422693 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |0 (DE-627)106403931 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3549156634 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1041830947 | ||
LOK | |0 005 20191125084826 | ||
LOK | |0 008 191016||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
SPR | |a 1 |t IXT | ||
STA | 0 | 0 | |a Church educational work,Confirmation lessons,Empirical research,Learning by discovering,Religion teacher,Religious education,Religious learning,Religious culture,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pedagogy,Religious education,Teacher education,Teaching research |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage par la découverte,Enseignement de la religion,Formation universitaire des enseignants,Professeur de religion,Préparation à la confirmation,Pédagogie des religions,Recherche empirique,Recherche sur l'enseignement,Travail éducatif de l'Église,Éducation religieuse,Culture religieuse,Culture religieuse |
STC | 0 | 0 | |a Aprender descubriendo,Enseñanza confirmatoria,Enseñanza religiosa,Estudio para una profesión docente,Formación religiosa,Investigación empírica,Investigación sobre la enseñanza,Pedagogía de la religión,Profesor de religión,Trabajo educativo eclesial |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento per scoperta,Formazione universitaria degli insegnanti,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Insegnate di religione,Istruzione religiosa,Cultura religiosa,Cultura religiosa,Lavoro educativo delle Chiese,Pedagogia della religione,Preparazione alla confermazione,Ricerca empirica,Ricerca sull'insegnamento |
STE | 0 | 0 | |a 坚信礼课程,坚振礼课程,宗教教育,宗教老师,宗教课教师,宗教课程,宗教课,宗教教学,实证研究,师范课程,教师专业课程,教会教育工作 |
STF | 0 | 0 | |a 堅信禮課程,堅振禮課程,宗教教育,宗教老師,宗教課教師,宗教課程,宗教課,宗教教學,實証研究,師範課程,教師專業課程,教會教育工作,發現式學習 |
STG | 0 | 0 | |a Aprender ao descobrir,Ensino confirmatório,Ensino religioso,Estudo de magistério,Formação religiosa,Pedagogia da religião,Pesquisa empírica,Pesquisa sobre o ensino,Professor de religião,Trabalho educativo eclesial |
STH | 0 | 0 | |a Изучение преподавания (в вузе),Исследование опытным путём,Исследование преподавания,Педагогика религии,Подготовка к конфирмации,Преподавание религии,Религиозное образование,Учитель религии,Церковная образовательная работа,Эвристическое обучение |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική έρευνα,Εκπαιδευτικό έργο της Εκκλησίας,Εμπειρική έρευνα,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτική εκπαίδευση,Θρησκευτική παιδαγωγική,Καθηγητής θρησκευτικών,Μάθηση μέσω ανακάλυψης,Παιδαγωγικές σπουδές,Προετοιμασία για το Άγιο Χρίσμα |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Entdeckender Unterricht,Forschendes Lernen,Handelndes Lernen,Aktiv-entdeckendes Lernen,Forschender Unterricht , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Empirische Unterrichtsforschung , Entdeckender Unterricht,Forschendes Lernen,Handelndes Lernen,Aktiv-entdeckendes Lernen,Forschender Unterricht , Religionsunterricht , Lehrerbildung,Lehrerstudium , Entdeckender Unterricht,Forschendes Lernen,Handelndes Lernen,Aktiv-entdeckendes Lernen,Forschender Unterricht , Entdeckender Unterricht,Forschendes Lernen,Handelndes Lernen,Aktiv-entdeckendes Lernen,Forschender Unterricht , Entdeckender Unterricht,Forschendes Lernen,Handelndes Lernen,Aktiv-entdeckendes Lernen,Forschender Unterricht , Empirische Unterrichtsforschung , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Konfirmationsunterricht |