Psychologie des Lernens: Methoden, Ergebnisse, Anwendungen
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Berlin
De Gruyter
1970
|
In: | Year: 1970 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Learning
/ Psychology
B Psychology of learning / Pedagogical psychology B Psychology of learning |
Further subjects: | B
Psychology, Educational
B Soziales Verhalten B Motivation B Introduction B Transfer (Lernen) B Memory B Learning, Psychology of B Learning theory B Cognitive development |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1072342693 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240424201035.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1970 gw ||||| 00| ||ger c | ||
016 | 7 | |a 456920293 |2 DE-101 | |
035 | |a (DE-627)1072342693 | ||
035 | |a (DE-576)002342693 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ002342693 | ||
035 | |a (OCoLC)27830748 | ||
035 | |a (OCoLC)27830748 | ||
035 | |a (OCoLC)299668931 | ||
035 | |a (DE-604)8009286713 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC02289587 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1051 | |
082 | 0 | |a 154.4 | |
084 | |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a PSY 165 |2 sfb | ||
084 | |a 03b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 6100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16920: | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a CP 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18991: | ||
084 | |a MR 6200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123530: | ||
084 | |a BU 6200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16922: | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)128957034 |0 (DE-627)386142955 |0 (DE-576)16132276X |4 aut |a Haseloff, Otto Walter |d 1918-1989 | |
109 | |a Haseloff, Otto Walter 1918-1989 |a Haseloff, Otto 1918-1989 |a Haseloff, Otto-Walter 1918-1989 |a Haseloff, O. W. 1918-1989 |a Haseloff, Otto W. 1918-1989 | ||
245 | 1 | 0 | |a Psychologie des Lernens |b Methoden, Ergebnisse, Anwendungen |c von Otto Walter Haseloff und Eduard Jorswieck |
264 | 1 | |a Berlin |b De Gruyter |c 1970 | |
300 | |a VIII, 281 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Massenentsäuert |c 2010 |k DE-18 |2 pdager |5 DE-18-64 | |
601 | |a Ergebnis | ||
650 | 0 | |a Learning, Psychology of | |
650 | 0 | |a Learning, Psychology of | |
650 | 2 | |a Psychology, Educational | |
650 | 4 | |a Lerntheorie | |
650 | 4 | |a Soziales Verhalten | |
650 | 4 | |a Kognitive Entwicklung | |
650 | 4 | |a Transfer (Lernen) | |
650 | 4 | |a Gedächtnis | |
650 | 4 | |a Motivation | |
655 | 7 | |a Einführung |0 (DE-588)4151278-9 |0 (DE-627)104450460 |0 (DE-576)209786884 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4047704-6 |0 (DE-627)106193821 |0 (DE-576)209074426 |2 gnd |a Psychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)172172160 |0 (DE-627)697087344 |0 (DE-576)133043231 |4 aut |a Jorswieck, Eduard | |
889 | |w (DE-627)043906478 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i sf | ||
936 | r | v | |a BU 6100 |b Allgemeine Darstellungen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Allgemeine Darstellungen |0 (DE-627)1270760661 |0 (DE-625)rvk/16920: |0 (DE-576)200760661 |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a CP 5000 |b Lernen und Gedächtnis |k Psychologie |k Allgemeine Psychologie |k Lernen und Gedächtnis |0 (DE-627)1271471078 |0 (DE-625)rvk/18991: |0 (DE-576)201471078 |
936 | r | v | |a MR 6200 |b Lerntheorien |k Soziologie |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Psychologische Ansätze |k Lerntheorien |0 (DE-627)1271428288 |0 (DE-625)rvk/123530: |0 (DE-576)201428288 |
936 | r | v | |a BU 6200 |b Theorie des Lehrens und Lernens |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Theorie des Lehrens und Lernens |0 (DE-627)1270760688 |0 (DE-625)rvk/16922: |0 (DE-576)200760688 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2017517348 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072342693 | ||
LOK | |0 005 20011008000000 | ||
LOK | |0 008 960614||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 36 A 4452 |9 00 | ||
LOK | |0 938 |l 38 |8 2 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2017517364 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072342693 | ||
LOK | |0 005 20100408004823 | ||
LOK | |0 008 960308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 34983 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Td II 9 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2017517380 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072342693 | ||
LOK | |0 005 20100407030847 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 6291 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c G 555 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2017517402 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072342693 | ||
LOK | |0 005 20100407034224 | ||
LOK | |0 008 030313||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-51 |c DE-627 |d DE-21-51 | ||
LOK | |0 541 |e 6615 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-51 | ||
LOK | |0 852 1 |c Af 4 - 79 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k051 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 2521941794 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1072342693 | ||
LOK | |0 005 20061130161000 | ||
LOK | |0 008 061130||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2005/478 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db XIII 39 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Cognitive development,Child,Child,Cognition,Learning theory,Learning,Learning,Learning process,Memory,Motivation,Pedagogical psychology,Educational psychology,Psychology,Psychology of learning |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Développement cognitif,Motivation,Mémoire,Psychologie,Psychologie de l'apprentissage,Psychologie de l'éducation,Théorie de l'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Desarrollo cognitivo,Memoria,Motivación,Psicología,Psicología de aprendizaje,Psicología pedagógica,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Memoria,Motivazione,Psicologia,Psicologia dell'apprendimento,Psicologia pedagogica,Sviluppo cognitivo,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 动力,动机,诱因,学习,学习心理学,学习理论,心理学,教育心理学,认知发展,记忆 |
STF | 0 | 0 | |a 動力,動機,誘因,學習,學習心理學,學習理論,心理學,教育心理學,記憶,認知發展 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Desenvolvimento cognitivo,Memória,Motivação,Psicologia,Psicologia da aprendizagem,Psicologia pedagógica,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Когнитивное развитие,Мотивация,Память,Педагогическая психология,Психология,Психология обучения,Теория обучения,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Γνωστική ανάπτυξη,Εκπαιδευτική ψυχολογία,Θεωρία μάθησης,Κίνητρο,Μάθηση,Μνήμη,Ψυχολογία,Ψυχολογία της μάθησης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lernen , Kind,Kind,Kognition,Denkentwicklung,Denken,Geistige Entwicklung , Erinnerungsvermögen,Erinnerungsvermögen , Motiv,Verhalten,Verhaltensmotivation,Selbstmotivation,Selbstmotivierung |
SYG | 0 | 0 | |a Lernprozess,Lernvorgang , Psychology,Psyche,Psychologische Theorie,Psychologischer Aspekt,Theoretische Psychologie,Mensch , Lernen , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lernen , Lernen , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lernen , Lernen |