Stolpersteine: Literatur und Kinderbücher der südlichen Kontinente im Unterricht (Sekundarstufe I und II)
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Wuppertal
Hammer
1993
|
In: |
Peter-Hammer-Taschenbuch (74)
Year: 1993 |
Volumes / Articles: | Show volumes/articles. |
Series/Journal: | Peter-Hammer-Taschenbuch
74 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Entwicklungsländerbild
/ Literature
/ School teaching
/ Secondary school level
B Entwicklungsländerbild / Childrens' literature / School teaching / Secondary school level B Entwicklungsländerbild / Juvenile literature / School teaching / Secondary school level |
Further subjects: | B
Teaching material
B Literature B Learning technique B Example B Developing countries B Youth literature B Teaching method B Children's book B School teaching B Germany |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 126414181 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240622132651.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 930716s1993 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 93,N23,0193 |2 dnb | ||
015 | |a 93,A44,0361 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 930894502 |2 DE-101 | |
020 | |a 3872945300 |c : DM 19.80, sfr 20.80, 155.00 (kart.) |9 3-87294-530-0 | ||
035 | |a (DE-627)126414181 | ||
035 | |a (DE-576)034775846 | ||
035 | |a (DE-599)DNB930894502 | ||
035 | |a (OCoLC)75349359 | ||
035 | |a (OCoLC)75349359 | ||
035 | |a (DE-615)00759984 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a RA05.01 |2 fivr | ||
084 | |a RO |2 fivr | ||
084 | |a SG04 |2 fivs | ||
084 | |a DX 1061 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20298: | ||
084 | |a DP 6120 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19857:12012 | ||
084 | |a GB 2978 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/38140: | ||
245 | 1 | 0 | |a Stolpersteine |b Literatur und Kinderbücher der südlichen Kontinente im Unterricht (Sekundarstufe I und II) |c Martha Kuhl-Greif (Hg.). Gemeinsam mit der Deutschen Welthungerhilfe |
264 | 1 | |a Wuppertal |b Hammer [u.a.] |c 1993 | |
300 | |a 180 S. |b Ill. |c 19 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Peter-Hammer-Taschenbuch |v 74 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
601 | |a Stolpersteine | ||
601 | |a Kinderbuch | ||
601 | |a Kontinent | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4303251-5 |0 (DE-627)121618285 |0 (DE-576)211056774 |a Kinderbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4306252-0 |0 (DE-627)123203171 |0 (DE-576)211085316 |a Jugendbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035964-5 |0 (DE-627)106245015 |0 (DE-576)209015608 |a Literatur |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |a Unterricht |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4074111-4 |0 (DE-627)104279885 |0 (DE-576)209192496 |a Lehrmittel |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4074168-0 |0 (DE-627)104174811 |0 (DE-576)20919278X |a Lerntechnik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |a Unterrichtsmethode |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4144383-4 |0 (DE-627)104434090 |0 (DE-576)209733640 |a Beispiel |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |a Deutschland |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4014954-7 |0 (DE-627)104493925 |0 (DE-576)208909974 |a Entwicklungsländer |2 gnd | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4152447-0 |0 (DE-627)105538191 |0 (DE-576)209795603 |2 gnd |a Entwicklungsländerbild |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035964-5 |0 (DE-627)106245015 |0 (DE-576)209015608 |2 gnd |a Literatur |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4077347-4 |0 (DE-627)106080458 |0 (DE-576)209204788 |2 gnd |a Sekundarstufe |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4152447-0 |0 (DE-627)105538191 |0 (DE-576)209795603 |2 gnd |a Entwicklungsländerbild |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4073409-2 |0 (DE-627)104589442 |0 (DE-576)209190388 |2 gnd |a Kinderliteratur |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4077347-4 |0 (DE-627)106080458 |0 (DE-576)209204788 |2 gnd |a Sekundarstufe |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4152447-0 |0 (DE-627)105538191 |0 (DE-576)209795603 |2 gnd |a Entwicklungsländerbild |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4028911-4 |0 (DE-627)106276522 |0 (DE-576)208980040 |2 gnd |a Jugendliteratur |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4077347-4 |0 (DE-627)106080458 |0 (DE-576)209204788 |2 gnd |a Sekundarstufe |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |a Kuhl-Greif, Martha |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-627)1231859490 |0 (DE-576)161859496 |4 edt |a Kuhl-Greif, Martha M. | |
830 | 0 | |a Peter-Hammer-Taschenbuch |v 74 |9 74 |w (DE-627)129210625 |w (DE-576)012128562 |w (DE-600)55335-9 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2647779&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Stolpersteine |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DX 1061 |b Didaktik und Rezeption der Kinder- und Jugendliteratur |k Pädagogik |k Jugendliteratur |k Didaktik und Rezeption der Kinder- und Jugendliteratur |0 (DE-627)1270776207 |0 (DE-625)rvk/20298: |0 (DE-576)200776207 |
936 | r | v | |a DP 6120 |b Einzelne Unterrichtsthemen |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Sozialerziehung |k Einzelne Unterrichtsthemen |0 (DE-627)1271362481 |0 (DE-625)rvk/19857:12012 |0 (DE-576)201362481 |
936 | r | v | |a GB 2978 |b Besonderes |k Germanistik. Niederlandistik. Skandinavistik |k Deutschunterricht |k Literaturunterricht |k Besonderes |0 (DE-627)1270643584 |0 (DE-625)rvk/38140: |0 (DE-576)200643584 |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756131678 |a RA05.01 |b Deutschland |k Europa |k Mitteleuropa |k Deutschland |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756134626 |a RO |b Entwicklungsländer |k Entwicklungsländer |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136025 |a SG04 |b Erziehung/Bildung/Ausbildung |k Gesellschaft |k Erziehung/Bildung/Ausbildung |2 fivs |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175614625X |0 (DE-615)6603417 |a Deutschland |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756204756 |0 (DE-615)6609584 |a Entwicklungsländer |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756228078 |0 (DE-615)6605622 |a Kinderbuch/Jugendbuch |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756212074 |0 (DE-615)6606451 |a Literatur |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756224471 |0 (DE-615)6601308 |a Unterricht |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756219125 |0 (DE-615)6609964 |a Lehrmittel |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756190879 |0 (DE-615)6607503 |a Lehrmethoden/Lernmethoden |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756197539 |0 (DE-615)6601264 |a Beispielhafte Fälle |2 fivt |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756209677 |0 (DE-615)6607376 |a Bildungsziele |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756190798 |0 (DE-615)6607511 |a Interkulturelle Beziehungen |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756156220 |0 (DE-615)6606086 |a Auslandsbild |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756191379 |0 (DE-615)6608211 |a Alltag |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756223874 |0 (DE-615)6605849 |a Fachunterricht/Unterrichtsfach |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756189544 |0 (DE-615)6607447 |a Ausstellung |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756210861 |0 (DE-615)6605413 |a Kunst |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756230609 |0 (DE-615)6609342 |a Umwelterziehung |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756142637 |0 (DE-615)6604090 |a Nord-Süd-Dialog |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756169551 |0 (DE-615)6605656 |a Islam |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756214093 |0 (DE-615)6609998 |a Lehrerausbildung |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756213704 |0 (DE-615)6610079 |a Berufsfortbildung |2 fiva |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3194696289 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 126414181 | ||
LOK | |0 005 20100407020532 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 93/950 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ce 1258 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheob001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
SPR | |a 1 |t IXT |t REL | ||
STA | 0 | 0 | |a Children's book,Childrens' literature,Childrens' book,Developing countries,Developing countries,Third world,Example,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,French Occupation Zone,Soviet Occupation Zone,Germany,Juvenile literature,Juvenile book,Learning technique,Literature,Literature,Belles-lettres,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Secondary school level,School year,Class,Sekundarstufe,Teaching material,Teaching method,Teaching,Method of teaching,Youth literature |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Enseignement secondaire,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Exemple,Littérature pour enfants,Littérature pour la jeunesse,Littérature,Littérature,Livre pour enfants,Livre pour les jeunes,Livre de jeunesse,Livre de jeunesse,Matériel didactique,Ressources didactiques,Ressources didactiques,Méthode d'enseignement,Pays en voie de développement,Technique d'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Ejemplo,Enseñanza,Enseñanza,Escuela secundaria,Libro infantil,Libro juvenil,Literatura infantil,Literatura juvenil,Literatura,Literatura,Material didáctico,Método didáctico,Países en desarrollo,Técnica de aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Esempio,Germania,Germania,Letteratura per bambini,Letteratura per l'infanzia,Letteratura per l'infanzia,Letteratura per giovani adulti,Letteratura per ragazzi,Letteratura per ragazzi,Letteratura,Letteratura,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Libro per bambini,Libri per bambini,Libro per ragazzi,Materiale didattico,Metodo didattico,Paesi in via di sviluppo,Scuola secondaria,Tecnica di apprendimento,Strategia di apprendimento,Metodo di apprendimento,Strategia di apprendimento,Metodo di apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 中等教育阶段,儿童文学,德国,德国,教学方法,教学材料,教学用具,文学,课程,教学,青少年文学,青年文学 |
STF | 0 | 0 | |a 中等教育階段,兒童文學,學習技巧,德國,德國,教學方法,教學材料,教學用具,文學,課程,教學,青少年文學,青年文學 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Ensino médio,Ensino,Ensino,Exemplo,Literatura infantil,Literatura juvenil,Literatura,Literatura,Livro infantil,Livro juvenil,Material didático,Método didático,Países em desenvolvimento,Técnica de aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Детская книга,Детская литература,Литература (мотив),Литература,Метод преподавания,Молодёжная книга,Молодёжная литература,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Пример,Развивающиеся страны (мотив),Средняя школа,Техника обучения,Учебное пособие |
STI | 0 | 0 | |a Αναπτυσσόμενες χώρες (μοτίβο),Βιβλίο για νέους,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Δευτεροβάθμια εκπαίδευση,Διδακτικό βοήθημα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Λογοτεχνία (μοτιβο),Λογοτεχνία,Λογοτεχνία για νέους,Μέθοδος διδασκαλίας,Διδακτική μέθοδος,Παιδική λογοτεχνία,Παιδικό βιβλίο,Παράδειγμα,Τεχνική μάθησης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Kinderbuch , Belletristik,Dichtung,Literarisches Kunstwerk,Schöne Literatur,Sprachkunst,Sprachliches Kunstwerk,Wortkunst,Belletristik,Dichtung,Schöne Literatur,Sprachkunst,Wortkunst , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Arbeitsmittel,Bildungsmittel,Lehrmaterial,Lernmaterial,Lernmittel,Unterricht,Unterricht,Unterrichtsbeispiele,Unterrichtsmaterial,Unterrichtsmedien,Unterrichtsmedium,Unterrichtsmittel , Lernen,Lernen,Lernmethode,Lernstrategie,Lerntechniken,Lernmethoden , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , Beispiele |
SYF | 0 | 0 | |a Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland , Developing countries,Arme Länder,Dritte Welt,LDC (Less Developed Countries),Less developed countries,Low-income countries,Niedrigeinkommensländer,Underdeveloped countries,Unterentwickelte Länder , Dritte Welt,Unterentwickelte Länder,Entwicklungsland,Less developed Countries,LDC,Global South,Globaler Süden |
SYG | 0 | 0 | |a Belletristik,Dichtung,Literarisches Kunstwerk,Schöne Literatur,Sprachkunst,Sprachliches Kunstwerk,Wortkunst,Belletristik,Dichtung,Schöne Literatur,Sprachkunst,Wortkunst , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Secondary School,Sekundarbereich,Sekundarschule,Schuljahr 5-13,Schuljahr 5-12 , Kinderbuch,Kinderbücher,Kinderbuch,Kindergeschichte,Kinderpoesie,Kindererzählung , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Secondary School,Sekundarbereich,Sekundarschule,Schuljahr 5-13,Schuljahr 5-12 , Jugendbuch,Jugendbücher,Jugendbuch,Jugendbücher , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Secondary School,Sekundarbereich,Sekundarschule,Schuljahr 5-13,Schuljahr 5-12 |