Education and value systems: L'education et les systemes des valeurs
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | English French |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Mainz
v. Hase u. Koehler
1987
|
In: | Year: 1987 |
Series/Journal: | English Series
14 Série Française 5 |
Further subjects: | B
Cultural standard
B Educational system B Religion B Mittlerer Osten B Islamic countries B Education policy B Christianity B Near East B International comparison B Educational institution B Case study B World Islamische Länder / Islamische Welt Religion Ethics Education policy Education Kulturelle Werte und Normen Islam Christianity Educational system Educational institution / Ausbildungseinrichtung Curriculum International comparison / Ländervergleich Case study Liberia Ghana Turkey Naher und Mittlerer Osten B Earth B Ethics B Liberia B Turkey B Islam B Education B Value B Curriculum B Norm Ethics B Culture |
MARC
LEADER | 00000cam a22000002 a4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 145537038X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231218114844.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 130703m19879999xx ||||| 00| ||eng c | ||
035 | |a (DE-627)145537038X | ||
035 | |a (DE-576)385370385 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ385370385 | ||
035 | |a (DE-615)00128053 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a eng |a fre | ||
084 | |a RG00.12 |2 fivr | ||
084 | |a SG04 |2 fivs | ||
084 | |a SG09 |2 fivs | ||
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
245 | 1 | 0 | |a Education and value systems |b L'education et les systemes des valeurs |c Ed. by H. Dobers, W. Erl and Th. A. Khoury |
264 | 1 | |a Mainz |b v. Hase und Koehler |c 1987 | |
300 | |a 190,190 S. |e Lit.Hinw. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a English Series |v 14 | |
490 | 0 | |a Série Française |v 5 | |
515 | |a Bd. 1-2 | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4049396-9 |0 (DE-627)106187155 |0 (DE-576)209081880 |a Religion |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |a Ethik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4006667-8 |0 (DE-627)106376772 |0 (DE-576)208866531 |a Bildungspolitik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4006650-2 |0 (DE-627)106376810 |0 (DE-576)208866450 |a Bildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |a Erziehung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4125698-0 |0 (DE-627)104470348 |0 (DE-576)209578750 |a Kultur |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4065654-8 |0 (DE-627)104221496 |0 (DE-576)209159812 |a Wert |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4137533-6 |0 (DE-627)105649333 |0 (DE-576)209678429 |a Norm |g Ethik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4277304-0 |0 (DE-627)104421525 |0 (DE-576)210725745 |a Kulturstandard |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027743-4 |0 (DE-627)106283499 |0 (DE-576)20897220X |a Islam |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010074-1 |0 (DE-627)104493933 |0 (DE-576)20888579X |a Christentum |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4006681-2 |0 (DE-627)10637673X |0 (DE-576)208866574 |a Bildungswesen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4145467-4 |0 (DE-627)105590894 |0 (DE-576)209741686 |a Bildungseinrichtung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |a Curriculum |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4120509-1 |0 (DE-627)104262591 |0 (DE-576)209535695 |a Internationaler Vergleich |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4124897-1 |0 (DE-627)104188782 |0 (DE-576)209571985 |a Fallstudie |2 gnd |
650 | 4 | |a Welt |x Islamische Länder/Islamische Welt |x Religion |x Ethik |x Bildungspolitik |x Bildung/Erziehung |x Kulturelle Werte und Normen |x Islam |x Christentum |x Bildungswesen |x Bildungseinrichtung/Ausbildungseinrichtung |x Curriculum |x Internationaler Vergleich/Ländervergleich |x Fallstudie |x Liberia |x Ghana |x Türkei |x Naher und Mittlerer Osten | |
651 | 7 | |0 (DE-588)1135962553 |0 (DE-627)890988382 |0 (DE-576)490197698 |a Erde |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4073172-8 |0 (DE-627)104279893 |0 (DE-576)209189622 |a Islamische Staaten |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4035583-4 |0 (DE-627)106246925 |0 (DE-576)209013532 |a Liberia |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4061163-2 |0 (DE-627)106136844 |0 (DE-576)209138440 |a Türkei |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4068878-1 |0 (DE-627)104589485 |0 (DE-576)20917496X |a Naher Osten |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4039755-5 |0 (DE-627)106226711 |0 (DE-576)209036524 |a Mittlerer Osten |2 gnd | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)106698199X |0 (DE-627)818112913 |0 (DE-576)42631073X |4 edt |a Dobers, Hubert |d 1930- | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)11892446X |0 (DE-627)035262877 |0 (DE-576)161699391 |4 edt |a Khoury, Adel Theodor |d 1930-2023 | |
700 | 1 | |a Erl, Willi |e Hrsg. |4 edt | |
935 | |a mteo | ||
936 | f | i | |0 (DE-627)1756133522 |a RG00.12 |b Islamische Welt |k Naher und Mittlerer Osten und Nordafrika |k Geographische Räume (länderübergreifend) und Organisationen des Nahen und Mittleren Ostens/Nordafrikas |k Islamische Welt |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136025 |a SG04 |b Erziehung/Bildung/Ausbildung |k Gesellschaft |k Erziehung/Bildung/Ausbildung |2 fivs |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136092 |a SG09 |b Religion/Religionsgemeinschaften |k Gesellschaft |k Religion/Religionsgemeinschaften |2 fivs |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756201382 |0 (DE-615)6600459 |a Welt |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756206856 |0 (DE-615)6610147 |a Islamische Länder/Islamische Welt |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756142769 |0 (DE-615)6603915 |a Religion |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756222843 |0 (DE-615)6605620 |a Ethik |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756207674 |0 (DE-615)6605740 |a Bildungspolitik |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175622885X |0 (DE-615)6608216 |a Bildung/Erziehung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756242232 |0 (DE-615)6604438 |a Kulturelle Werte und Normen |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756169551 |0 (DE-615)6605656 |a Islam |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756175446 |0 (DE-615)6605117 |a Christentum |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756233896 |0 (DE-615)6601281 |a Bildungswesen |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756231877 |0 (DE-615)6608860 |a Bildungseinrichtung/Ausbildungseinrichtung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214719 |0 (DE-615)6610110 |a Curriculum |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756241317 |0 (DE-615)6607892 |a Internationaler Vergleich/Ländervergleich |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756145318 |0 (DE-615)6602972 |a Fallstudie |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756158584 |0 (DE-615)6602582 |a Liberia |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756197814 |0 (DE-615)6601263 |a Ghana |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756221421 |0 (DE-615)6601588 |a Türkei |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756155704 |0 (DE-615)6605819 |a Naher und Mittlerer Osten |2 fivt |
951 | |a MC | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4426346703 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 145537038X | ||
LOK | |0 005 20231218173411 | ||
LOK | |0 008 231205||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a fivi | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Religiöse Ethik,Religiöser Wert | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Case study,Christianity,Christian world view,World view,Christian ideology,Cultural standard,Culture,Culture,Culture,Curriculum,Earth,Earth,Mother Earth,Education policy,Education,Education,Upbringing,Education,Learning,Culture,Education in art,Education in literature,Educational institution,Educational system,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,International comparison,Islam,Islam,Islamic countries,Islamic states,Near East,Middle East,Moyen-Orient,Orient,Religion,Religion in literature,Religions,Religion,Turkey,Value,Value,Social values,World,World |
STB | 0 | 0 | |a Christianisme,Christianisme,Comparaison internationale,Culture,Culture,Civilisation,Civilisation,Culture,Civilisation (motif),Civilisation,Institution éducative,Islam,Islam,Monde,Monde,Politique éducative,Programme scolaire,Cursus,Cursus,Religion,Religions,Religion,Standard culturel,Norme culturelle,Norme culturelle,Système éducatif,Enseignement,Enseignement,Terre,Terre,Valeur,Valeur,Valeurs (philosophie),Éducation,Culture,Culture,Éducation,Éducation,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale,Étude de cas |
STC | 0 | 0 | |a Comparación internacional,Cristianismo,Cristianismo,Cristiandad,Cristiandad,Cristiandad (Motivo),Cristiandad,Cultura,Cultura,Currículo,Educación,Educación,Educación,Estudio de caso,Estándar cultural,Instituto educacional,Islam,Islam,Mundo,Mundo,Política educacional,Religión,Religión,Religión,Sistema educacional,Tierra,Tierra (Planeta),Valor,Valor,Valores sociales,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Caso di studio,Studio di caso,Caso studio,Studio di caso,Caso studio,Confronto internazionale,Cristianesimo,Cristianesimo,Cultura,Cultura,Curricolo,Etica,Etica,Islam,Islam,Istituto di istruzione,Istruzione,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Mondo,Mondo,Politiche sull'istruzione,Religione,Religione,Religione,Standard culturale,Terra,Terra,Valore,Valore |
STE | 0 | 0 | |a 世界,价值,价值,伊斯兰教,伊斯兰教,回教,回教,伦理学,道德哲学,道德学,国际比较,地母神,大地女神,基督教,基督教,基督教世界观,宗教,宗教,教育,修养,教育,教育,教养,教养,教育政策,教育机构,教育系统,文化,案例分析,个案调研,个案研究,课程 |
STF | 0 | 0 | |a 世界,伊斯蘭教,伊斯蘭教,回教,回教,倫理學,道德哲學,道德學,價值,價值,國際比較,地母神,大地女神,基督教,基督教,基督教世界觀,宗教,宗教,教育,修養,教育,教育,教養,教養,教育政策,教育機構,教育系統,文化,案例分析,個案調研,個案研究,課程 |
STG | 0 | 0 | |a Comparação internacional,Cristianismo,Cristianismo,Cristandade,Cristandade,Cristandade (Motivo),Cristandade,Cultura,Cultura,Currículo,Educação,Educação,Educação,Estudo de caso,Instituto educacional,Islã,Islã,Mundo,Mundo,Padrão cultural,Política educacional,Religião,Religião,Sistema educacional,Terra,Valor,Valor,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Воспитание (мотив),Воспитание,Земля (Богиня-Мать),Изучение случаев,Интернациональное сравнение,Ислам (мотив),Ислам,Культура (мотив),Культура,Мир (вселенная, мотив),Мир (вселенная),Норма культуры,Образование,Образовательное учреждение,Политика образования,Религия,Религия (мотив),Система образования,Учебная программа,Христианство (мотив),Христианство,Ценность (мотив),Ценность,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Αξία (μοτίβο),Αξία,Γη <μητέρα θεότητα>,Μητέρα Γη,Διεθνής σύγκριση,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαίδευση,Εκπαιδευτικό σύστημα,Εκπαίδευση,Παιδεία,Εκπαιδευτική πολιτική,Πολιτική για την εκπαίδευση,Εκπαιδευτικό ίδρυμα,Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Θρησκεία,Θρησκεία (μοτίβο),Ισλάμ (μοτίβο),Ισλάμ,Κόσμος (μοτίβο),Κόσμος,Μελέτη περίπτωσης,Περιπτωσιολογική μελέτη,Πολιτισμικό πρότυπο,Πολιτιστικό πρότυπο,Πολιτισμός <μοτίβο>,Πολιτισμός,Κουλτούρα,Κουλτούρα (μοτίβο),Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Χριστιανισμός (μοτίβο),Χριστιανισμός |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Religion,Mystik,Mythologie , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Erziehungspolitik , Education , Erziehungspraxis , Culture , Soziale Werte,Sozialer Wert,Werte , Normschrift,Normen,Standard,Normenblatt,Normblatt,Leitlinie,Ethische Norm,Sittliche Norm , Kultur , Islam , Christianity,Christliche Mission,Missionierung,Christenheit,Christianitas,Christliche Religion,Christliche Weltanschauung , Educational system,Bildungssektor,Bildungssystem,Education system,Erziehungssystem,Erziehungswesen,Erziehungswesen , Bildungsinstitution,Bildungsstätte,Bildungszentrum , Curricularer Lehrplan,Curricula , Ländervergleich , Einzelfallanalyse,Einzelfalldiagnose,Einzelfallstudie,Case study,Fallanalyse |
SYF | 0 | 0 | |a Mutter Erde , Welt,Erdkörper,Erdkugel,Earth , Islamischer Orient,Islamische Länder,Islamische Regionen , Republic of Liberia,Republik Liberia,Free and Independent Republic of Liberia , Türkiye,Türkiye Cumhuriyeti,TC,République Turque,Turkey,T'owrk'ia,Republic of Turkey,Republik Türkei,Turkish Republic,Turquie , Naher Orient,Vorderasien,Vorderer Orient,Südwestasien,Asien,Südwest,Nahost,Middle East,Moyen-Orient,Westasien,Asien,West , Middle East,Naher Osten,Nahost,Vorderasien,Vorderer Orient,West Asia,Westasien,Western Asia |