Textbook Islam, nation building, and the question of violence
Main Author: | |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Print Article |
Language: | English |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Rienner
2007
|
In: |
Teaching Islam
Year: 2007, Pages: 1-25 |
Further subjects: | B
Nation
B Usa B Mittlerer Osten B North Africa B Near East B Bedrohungsvorstellung B Goal B Islam B School education B Religious education B Foreign policy B Violent behavior B Radicalism B School book B Curriculum B Public image B Identity B Foreign country |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1457402912 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231218114903.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 130708s2007 xx ||||| 00| ||eng c | ||
020 | |a 9781588264503 | ||
035 | |a (DE-627)1457402912 | ||
035 | |a (DE-576)387402918 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ387402918 | ||
035 | |a (DE-615)00421320 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a eng | ||
084 | |a RG |2 fivr | ||
084 | |a SG04 |2 fivs | ||
084 | |a SG09 |2 fivs | ||
084 | |a 0 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |a Starrett, Gregory |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Textbook Islam, nation building, and the question of violence |c Gregory Starrett and Eleanor Abdella Doumato |
264 | 1 | |c 2007 | |
300 | |e Lit.Hinw. S. 24-25 | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4130226-6 |0 (DE-627)104418583 |0 (DE-576)209617160 |a Religiöse Erziehung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027743-4 |0 (DE-627)106283499 |0 (DE-576)20897220X |a Islam |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053458-3 |0 (DE-627)104383704 |0 (DE-576)209103922 |a Schulbuch |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4180099-0 |0 (DE-627)104773715 |0 (DE-576)209995785 |a Schulbildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4010781-4 |0 (DE-627)104713747 |0 (DE-576)208890149 |a Curriculum |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4157237-3 |0 (DE-627)105502421 |0 (DE-576)209832878 |a Gewalttätigkeit |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4048171-2 |0 (DE-627)106192035 |0 (DE-576)209076445 |a Radikalismus |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4075230-6 |0 (DE-627)104306335 |0 (DE-576)209197005 |a Nationenbildung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4026482-8 |0 (DE-627)106288199 |0 (DE-576)208966544 |a Identität |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4127240-7 |0 (DE-627)105726222 |0 (DE-576)209591986 |a Fremdbild |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4068999-2 |0 (DE-627)104637188 |0 (DE-576)209175338 |a Ausland |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4117713-7 |0 (DE-627)105797111 |0 (DE-576)209512253 |a Ziel |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4003846-4 |0 (DE-627)10438896X |0 (DE-576)208852972 |a Außenpolitik |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)7668529-9 |0 (DE-627)606174591 |0 (DE-576)309418054 |a Bedrohungsvorstellung |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4068878-1 |0 (DE-627)104589485 |0 (DE-576)20917496X |a Naher Osten |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4039755-5 |0 (DE-627)106226711 |0 (DE-576)209036524 |a Mittlerer Osten |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4042482-0 |0 (DE-627)106214187 |0 (DE-576)209050667 |a Nordafrika |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4078704-7 |0 (DE-627)106076612 |0 (DE-576)209209682 |a Usa |2 gnd | |
700 | 1 | |a Doumato, Eleanor Abdella |4 oth | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Teaching Islam |d Boulder, Col. [u.a.] : Rienner, 2007 |g , Seite 1-25 |h VI, 265 S. |w (DE-627)161952497X |w (DE-576)306539934 |z 1588264505 |z 9781588264503 |7 nnnm |
773 | 1 | 8 | |g pages:1-25 |
935 | |a mteo | ||
936 | f | i | |0 (DE-627)1756133476 |a RG |b Naher und Mittlerer Osten und Nordafrika |k Naher und Mittlerer Osten und Nordafrika |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136025 |a SG04 |b Erziehung/Bildung/Ausbildung |k Gesellschaft |k Erziehung/Bildung/Ausbildung |2 fivs |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136092 |a SG09 |b Religion/Religionsgemeinschaften |k Gesellschaft |k Religion/Religionsgemeinschaften |2 fivs |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756194904 |0 (DE-615)6602728 |a Naher und Mittlerer Osten und Nordafrika |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756231478 |0 (DE-615)6609034 |a Religiöse Erziehung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756169551 |0 (DE-615)6605656 |a Islam |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214352 |0 (DE-615)6610486 |a Schulbuch |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756231516 |0 (DE-615)6609070 |a Schulerziehung/Schulbildung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756214719 |0 (DE-615)6610110 |a Curriculum |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756171548 |0 (DE-615)6606826 |a Gewalttätigkeit |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756156352 |0 (DE-615)6606356 |a Extremismus |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)175621820X |0 (DE-615)6600344 |a Nationen- und Staatenbildung |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756178704 |0 (DE-615)6602961 |a Identität |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756241724 |0 (DE-615)6600257 |a Vereinigte Staaten |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756156220 |0 (DE-615)6606086 |a Auslandsbild |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756143145 |0 (DE-615)6603365 |a Außenpolitische Ziele |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756207607 |0 (DE-615)6608867 |a Bedrohungsvorstellungen (Sicherheitspolitik) |2 fivt |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756171475 |0 (DE-615)6607005 |a Ethische Grundsätze |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756212325 |0 (DE-615)6600217 |a Soziale Werte |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756233896 |0 (DE-615)6601281 |a Bildungswesen |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)175614754X |0 (DE-615)6603526 |a Madrasa |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756209677 |0 (DE-615)6607376 |a Bildungsziele |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756157715 |0 (DE-615)6604943 |a Nationale Identität |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756211159 |0 (DE-615)6605359 |a Politische Faktoren |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756209928 |0 (DE-615)6608136 |a Ideologische Faktoren |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756235635 |0 (DE-615)6605025 |a Terrorismusbekämpfung |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756165505 |0 (DE-615)6601986 |a Demokratisierung |2 fiva |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4426351154 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1457402912 | ||
LOK | |0 005 20231218173423 | ||
LOK | |0 008 231205||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a fivi | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum,Foreign country,Foreign policy,Goal,Aim,Target,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Islam,Islam,Nation,Near East,Middle East,Moyen-Orient,Orient,North Africa,Africa,Public image,Public perception,Perception by others,Perception of others,Radicalism,Radicalism,Extremism,Religious education,School book,School education,Schooling,Violent behavior,Violent behavior |
STB | 0 | 0 | |a But,Objectif,Objectif,Construction nationale,Construction d’une nation,Construction d’une nation,Formation scolaire,Identité,Identité,Identité (philosophie),Islam,Islam,Manuel scolaire,Perception par les autres,image publique,image publique,Politique étrangère,Programme scolaire,Cursus,Cursus,Radicalisme <religion>,Radicalisme <religion>,Extrémisme,Extrémisme,Extrémisme (politique),Extrémisme (motif),Extrémisme,Violence,Violence,Éducation religieuse,Étranger,Pays étranger,Pays étranger |
STC | 0 | 0 | |a Construcción de una nación,Currículo,Educación religiosa,Extranjero,Exterior,Exterior,Extremismo,Extremismo,Fin,Objetivo,Objetivo,Formación escolar,Heteroestereótipo,Identidad,Identidad,Islam,Islam,Libro escolar,Política exterior,Violencia,Violencia |
STD | 0 | 0 | |a Costituzione di una nazione,Curricolo,Educazione religiosa,Estero,Formazione scolastica,Identità,Identità,Immagine degli altri,Eterostereotipo,Eterostereotipo,Islam,Islam,Libro scolastico,Obiettivo,Fine (scopo),Fine,Politica estera,Radicalismo,Radicalismo,Violenza,Violenza |
STE | 0 | 0 | |a 伊斯兰教,伊斯兰教,回教,回教,外交政策,对外政策,外国,学校教育,宗教教育,教科书,暴力行为,暴力行为,暴行,暴行,民于组建,激进主义,目标,课程,身份,身份 |
STF | 0 | 0 | |a 伊斯蘭教,伊斯蘭教,回教,回教,外交政策,對外政策,外國,學校教育,宗教教育,教科書,暴力行為,暴力行為,暴行,暴行,民於組建,激進主義,目標,課程,身份,身份 |
STG | 0 | 0 | |a Construção de uma nação,Currículo,Educação religiosa,Estrangeiro,Exterior,Exterior,Extremismo,Extremismo,Fim,Objetivo,Objetivo,Formação escolar,Heteroestereótipo,Identidade,Identidade,Islã,Islã,Livro escolar,Política externa,Violência,Violência |
STH | 0 | 0 | |a Внешняя политика,Заграница,Ислам (мотив),Ислам,Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Насилие (мотив),Насилие,Образ другого лица,Образование наций,Религиозное воспитание,Учебная программа,Цель,Школьное образование,Школьный учебник,Экстримизм (мотив),Экстримизм |
STI | 0 | 0 | |a Αλλοδαπή,Ξένες χώρες,Εξωτερικό,Βίαιη συμπεριφορά <μοτίβο>,Βίαιη συμπεριφορά,Βιαιότητα,Βιαιότητα (μοτίβο),Εικόνα των άλλων,Ετεροστερεότυπο,Εξωτερική πολιτική,Θρησκευτική εκπαίδευση,Ισλάμ (μοτίβο),Ισλάμ,Οικοδόμηση του έθνους,Ανόρθωση του έθνους,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Ριζοσπαστισμός (μοτίβο),Ριζοσπαστισμός,Στόχος,Σκοπός,Σχολική εκπαίδευση,Σχολικό βιβλίο,Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Glaubenserziehung , Islam , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Schulische Bildung,Schulausbildung , Curricularer Lehrplan,Curricula , Gewaltanwendung , Radicalism,Extremism,Extremismus,Linksextremismus,Linksradikalismus,Neofaschismus,Neonazismus,Neue Rechte,Politischer Radikalismus,Radikaler Islamismus,Rechtsextremismus,Rechtsradikalismus,Extremismus,Extremismus,Politischer Extremismus , Nation,Nationale Integration,Nationwerdung,Nationenwerdung,Nationsbildung,Nationbildung,Nationale Identität , Sozialpsychologie - Identität , Fremdenbild,Heterostereotyp,Fremdenbeurteilung,Fremd-Image,Fremdwahrnehmung , Zielsetzung,Ziele , Aussenpolitik,Auswärtige Angelegenheiten,Auswärtige Politik,Außenbeziehungen , Bedrohungswahrnehmung,Vorstellung,Threat perception |
SYF | 0 | 0 | |a Naher Orient,Vorderasien,Vorderer Orient,Südwestasien,Asien,Südwest,Nahost,Middle East,Moyen-Orient,Westasien,Asien,West , Middle East,Naher Osten,Nahost,Vorderasien,Vorderer Orient,West Asia,Westasien,Western Asia , Maghreb,Afrika(Nord-),Afrika,Nord,Kleinafrika |