Misrepresenting religious education's past and present in looking forward: gearon using Kuhn's concepts of paradigm, paradigm shift and incommensurability

In looking to the future, some writers on religious education (RE) have attempted to evaluate current approaches to the subject. Some have characterised any significant change in approach as a "paradigm shift", a term derived from Thomas Kuhn's work in the philosophy of science. This...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Jackson, Bob 1949- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2015]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2015, Band: 36, Heft: 1, Seiten: 64-78
RelBib Classification:AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus
AH Religionspädagogik
weitere Schlagwörter:B paradigmatic disciplines
B Paradigm
B Incommensurability
B religious education (RE)
B pedagogies
B Paradigm Shift
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)