The management and governance of racial integration in public secondary schools in Gauteng

The main purpose of this paper was to establish the effectiveness of school management and governance structures in managing racial integration in public secondary schools. A qualitative study was conducted utilising Critical Race Theory (CRT) and Lewin's Change Management Theory. A sample of g...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Naidoo, Shantha (VerfasserIn) ; Conley, Lloyd (VerfasserIn) ; Pillay, Jace (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: South African Publ. 2018
In: Koers
Jahr: 2018, Band: 83, Heft: 1, Seiten: 1-13
RelBib Classification:KBN Subsahara-Afrika
NBE Anthropologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Critical Race Theory
B Lewin's Change Management Theory
B Management
B Governance
B Racial Integration
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)