A comparative study of how social cohesion is taught in Islamic religious education in Finland and Ireland

Based on classroom observations and semi-structured interviews with teachers, parents and students, this comparative study looks at how social cohesion is promoted in Islamic Religious Education (IRE) lessons in Muslim schools in Ireland and non-faith schools in Finland. The study analyses teaching...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Rissanen, Inkeri (VerfasserIn) ; Sai, Youcef (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2018]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2018, Band: 40, Heft: 3, Seiten: 337-347
normierte Schlagwort(-folgen):B Finland / Ireland / Islam / Religious instruction / Society / Cohesion
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
BJ Islam
KBE Nordeuropa; Skandinavien
KBF Britische Inseln
weitere Schlagwörter:B Ireland
B Social Cohesion
B Finland
B Islamic Religious Education
B Corrigendum
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)