A comparative study of how social cohesion is taught in Islamic religious education in Finland and Ireland
Based on classroom observations and semi-structured interviews with teachers, parents and students, this comparative study looks at how social cohesion is promoted in Islamic Religious Education (IRE) lessons in Muslim schools in Ireland and non-faith schools in Finland. The study analyses teaching...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[publisher not identified]
[2018]
|
In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2018, Band: 40, Heft: 3, Seiten: 337-347 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Finland
/ Ireland
/ Islam
/ Religious instruction
/ Society
/ Cohesion
|
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik BJ Islam KBE Nordeuropa; Skandinavien KBF Britische Inseln |
weitere Schlagwörter: | B
Ireland
B Social Cohesion B Finland B Islamic Religious Education B Corrigendum |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |