How to Constitute a Field of Merit: Structure and Flexibility in a Tibetan Buddhist Monastery's Curriculum

The written curriculum of Tibet's prestigious Mindrölling monastery, composed in 1689, marries a firm pedagogical structure with flexibility for individual students. This reflects the monastery's balance of institutional priorities, shaped by its religious, cultural, and political climate....

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Townsend, Dominique (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI [2017]
In: Religions
Jahr: 2017, Band: 8, Heft: 9, Seiten: 1-20
weitere Schlagwörter:B Nyingma
B Buddhism
B Pedagogy
B Curriculum
B Performative
B Tibet
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)