Pupils' perceptions of the religious links to terrorism

With the increased requirement to incorporate counter-terrorism measures into the British education system, teachers are now expected to discuss terrorism within the classroom setting. However, this is a challenging endeavour due to the complex nature of the phenomenon, including definitional questi...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Quartermaine, Angela (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2019]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2019, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 67-77
normierte Schlagwort(-folgen):B England / Religion / Terrorismus / Schüler / Wahrnehmung
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
CG Christentum und Politik
KBF Britische Inseln
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Terrorism
B Education
B Religion
Online Zugang: Volltext (Verlag)