Anthropologische und ethische Dimensionen der Schule: Lernzieldruck und Lebenshilfe
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Freiburg/Br. [u.a.]
Alber
1976
|
In: |
Praktische Philosophie (4)
Year: 1976 |
Series/Journal: | Praktische Philosophie
4 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pedagogics
/ Theory
/ Anthropology
/ Ethics
B School education / Philosophical anthropology / Educational goal / Meaning of life |
Further subjects: | B
ethical argumentation
B Education B Ethische Argumentation B Anthropology B upbringing B Philosophy |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1604636831 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240823163538.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 850101s1976 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 76,N40,0073 |2 dnb | ||
015 | |a 77,A06,0086 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 770036368 |2 DE-101 | |
020 | |a 3495473424 |c kart. : DM 29.00 |9 3-495-47342-4 | ||
035 | |a (DE-627)1604636831 | ||
035 | |a (DE-576)005349818 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ005349818 | ||
035 | |a (OCoLC)3016403 | ||
035 | |a (OCoLC)263580119 | ||
035 | |a (DE-604)8019733070 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 370.193 GUE |q OCLC | |
084 | |a 03a |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DK 1010 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19600:761 | ||
084 | |a BU 2100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16849: | ||
084 | |a 81.00 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)121720578 |0 (DE-627)081489846 |0 (DE-576)161231217 |4 aut |a Günzler, Claus |d 1937- | |
109 | |a Günzler, Claus 1937- | ||
245 | 1 | 0 | |a Anthropologische und ethische Dimensionen der Schule |b Lernzieldruck und Lebenshilfe |c Claus Günzler |
264 | 1 | |a Freiburg/Br. [u.a.] |b Alber |c 1976 | |
300 | |a 202 S. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Reihe: Praktische Philosophie |v Band 4 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Anthropologie | ||
601 | |a Dimension n | ||
601 | |a Lebenshilfe | ||
650 | 4 | |a Erziehung | |
650 | 4 | |a Anthropologie | |
650 | 4 | |a Philosophie | |
650 | 4 | |a Ethische Argumentation | |
650 | 4 | |a upbringing | |
650 | 4 | |a Anthropology | |
650 | 4 | |a Philosophy | |
650 | 4 | |a ethical argumentation | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4002230-4 |0 (DE-627)10639410X |0 (DE-576)208846212 |2 gnd |a Anthropologie |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4180099-0 |0 (DE-627)104773715 |0 (DE-576)209995785 |2 gnd |a Schulbildung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4045798-9 |0 (DE-627)106200232 |0 (DE-576)20906689X |2 gnd |a Philosophische Anthropologie |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |2 gnd |a Erziehungsziel |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4074067-5 |0 (DE-627)106090895 |0 (DE-576)20919233X |2 gnd |a Lebenssinn |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Praktische Philosophie |v 4 |9 4 |w (DE-627)129425850 |w (DE-576)012086614 |w (DE-600)191468-6 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2621889&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Anthropologische und ethische Dimensionen der Schule |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)019867530 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DK 1010 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Schultheorie, Schulkritik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270725084 |0 (DE-625)rvk/19600:761 |0 (DE-576)200725084 |
936 | r | v | |a BU 2100 |b Allgemeine Werke |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Erziehung, Religionsunterricht und Katechese Heranwachsender |k Allgemeine Werke |0 (DE-627)1270653024 |0 (DE-625)rvk/16849: |0 (DE-576)200653024 |
936 | b | k | |a 81.00 |j Bildungswesen: Allgemeines |0 (DE-627)106416219 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104541086 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604636831 | ||
LOK | |0 005 20020518000000 | ||
LOK | |0 008 971110||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 18 A 7437 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104541183 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604636831 | ||
LOK | |0 005 20091105130714 | ||
LOK | |0 008 010117||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1983/69249 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Mr 2.128 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104541191 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1604636831 | ||
LOK | |0 005 20100406203306 | ||
LOK | |0 008 050819||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-46 |c DE-627 |d DE-21-46 | ||
LOK | |0 541 |e 80/174 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311360816 |a Schule | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311360824 |a Lebenshilfe | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-46 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 13/1976,9 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k046 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Anthropology,Education,Education,Upbringing,Educational goal,Educational intention,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Meaning of life,Meaning of life,Lebenssinn,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Philosophical anthropology,Anthropology,Philosophy,Philosophy in literature,School education,Schooling,Theory |
STB | 0 | 0 | |a Anthropologie,Anthropologie philosophique,Formation scolaire,Objectif éducatif,Philosophie,Philosophie,Pédagogie,Pédagogie,Sens de la vie,Sens de la vie,Vie,Théorie,Éducation,Éducation,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale |
STC | 0 | 0 | |a Antropología,Antropología filosófica,Educación,Educación,Filosofía,Filosofía,Formación escolar,Objetivo educacional,Pedagogía,Pedagogía,Sentido de vida,Sentido de vida,Teoría,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Antropologia,Antropologia filosofica,Etica,Etica,Filosofia,Filosofia,Formazione scolastica,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Obiettivo educativo,Pedagogia,Pedagogia,Senso della vita,Senso della vita,Teoria |
STE | 0 | 0 | |a 人类学,伦理学,道德哲学,道德学,哲学,哲学人类学,学校教育,教育,教育,教养,教养,教育学,教育目标,理论,生命的意义,生命的意义,人生的意义,人生的意义 |
STF | 0 | 0 | |a 人類學,倫理學,道德哲學,道德學,哲學,哲學人類學,學校教育,教育,教育,教養,教養,教育學,教育目標,理論,生命的意義,生命的意義,人生的意義,人生的意義 |
STG | 0 | 0 | |a Antropologia,Antropologia filosófica,Educação,Educação,Filosofia,Filosofia,Formação escolar,Objetivo educacional,Pedagogia,Pedagogia,Senso de vida,Senso de vida,Teoria,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Антропология,Воспитание (мотив),Воспитание,Педагогика (мотив),Педагогика,Смысл жизни (мотив),Смысл жизни,Теория,Философия (мотив),Философия,Философская антропология,Цель воспитания,Школьное образование,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Ανθρωπολογία,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτικός στόχος,Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Θεωρία,Νόημα της ζωής (μοτίβο),Νόημα της ζωής,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Σχολική εκπαίδευση,Φιλοσοφία (μοτίβο),Φιλοσοφία,Φιλοσοφική ανθρωπολογία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspraxis , Anthropology,Anthropometrie,Menschenkunde,Menschenkunde , Philosophy,Philosophieren |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Theorien,Theorien , Anthropology,Anthropometrie,Menschenkunde,Menschenkunde , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Schulische Bildung,Schulausbildung , Anthropologie , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Leben,Sinn des Lebens,Leben |