Philosophie des Lehrens
Contributors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Paderborn München Wien Zürich
Ferdinand Schöningh
2012
|
In: | Year: 2012 |
Series/Journal: | Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teaching
/ Teaching method
/ History
B Teaching guidance |
Further subjects: | B
Collection of essays
B School B Profession B Teacher B softback / Paperback B Teaching method B Conference program B Teaching B Institute of higher learning |
Online Access: |
Inhaltsbeschreibung Inhaltstext (Verlag) Table of Contents Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1617416991 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230328192130.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 120613s2012 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 12,N24 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 102295086X |2 DE-101 | |
020 | |a 3506775871 |c : Kart. : EUR 24.90 (DE) |9 3-506-77587-1 | ||
020 | |a 9783506775870 |c : Kart. : EUR 24.90 (DE) |9 978-3-506-77587-0 | ||
024 | 3 | |a 9783506775870 | |
035 | |a (DE-627)1617416991 | ||
035 | |a (DE-576)367013711 | ||
035 | |a (DE-599)DNB102295086X | ||
035 | |a (OCoLC)801773102 | ||
035 | |a (OCoLC)801773102 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-NW |c XA-AT |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 370 |q BSZ | |
082 | 0 | |a 371.102 |q DE-101 |2 22/ger | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q DNB |
084 | |a 370# |2 sdnb | ||
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 3000 |q OBV |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
084 | |a 80.01 |2 bkl | ||
084 | |a 81.31 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
084 | |a 81.51 |2 bkl | ||
084 | |a 81.02 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
245 | 1 | 0 | |a Philosophie des Lehrens |c Hans-Christoph Koller, Roland Reichenbach, Norbert Ricken (Hrsg.) |
264 | 1 | |a Paderborn |a München |a Wien |a Zürich |b Ferdinand Schöningh |c 2012 | |
300 | |a 177 Seiten |b Illustrationen, Diagramme |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft | |
500 | |a Literaturangaben | ||
601 | |a Philosophie | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4136714-5 |0 (DE-627)105655473 |0 (DE-576)209671491 |a Lehren |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |a Unterrichtsmethode |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4072560-1 |0 (DE-627)104757191 |0 (DE-576)209187387 |a Hochschule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4241291-2 |0 (DE-627)104857862 |0 (DE-576)210436905 |a Lehre |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |a Schule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |a Lehrer |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4005857-8 |0 (DE-627)104509716 |0 (DE-576)208863478 |a Beruf |2 gnd |
653 | |a Paperback / softback | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4136714-5 |0 (DE-627)105655473 |0 (DE-576)209671491 |2 gnd |a Lehren |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |2 gnd |a Unterrichtsmethode |
689 | 0 | 2 | |q z |2 gnd |a Geschichte |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4187078-5 |0 (DE-627)105274933 |0 (DE-576)210043423 |2 gnd |a Unterrichtsführung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)129361224 |0 (DE-627)393985148 |0 (DE-576)166589845 |4 edt |a Koller, Hans-Christoph |d 1956- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)143523716 |0 (DE-627)647311550 |0 (DE-576)172948177 |4 edt |a Reichenbach, Roland |d 1962- | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)129365734 |0 (DE-627)393988082 |0 (DE-576)172379121 |4 edt |a Ricken, Norbert |d 1963- | |
856 | 4 | 2 | |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=4050257&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm |m X: MVB |q text/html |v 2013-05-01 |x Verlag |3 Inhaltstext |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/102295086X/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |v 2013-05-01 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://www.schoeningh.de/katalog/titel/978-3-506-77587-0.html |x Verlag |y Inhaltsbeschreibung |
856 | 4 | 2 | |u http://www.schoeningh.de/uploads/tx_mbooks/9783506775870_iv.pdf |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)717604527 | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i sf | ||
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
936 | b | k | |a 80.01 |j Geschichte der Pädagogik und Erziehung |0 (DE-627)106414429 |
936 | b | k | |a 81.31 |j Lehrpersonal |j Erziehungspersonal |0 (DE-627)106422723 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
936 | b | k | |a 81.51 |j Lernprozess |0 (DE-627)106414755 |
936 | b | k | |a 81.02 |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens |0 (DE-627)106422685 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3207937780 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1617416991 | ||
LOK | |0 005 20140505154814 | ||
LOK | |0 008 140505||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2014/167 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cba 214 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1405 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheob001.raw | ||
REF | |a Hochschullehre | ||
REL | |a 1 | ||
SPR | |a 1 |t IXT | ||
STA | 0 | 0 | |a History,History,History in art,Institute of higher learning,Profession,Occupation,School,School,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Teaching,Teaching guidance,Teaching method,Teaching,Method of teaching,Teaching,Doctrine,Teaching |
STB | 0 | 0 | |a Conduite du cours,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement,Enseignement,Éducation,Histoire,Histoire,Histoire,Méthode d'enseignement,Profession,Université,Établissement d’enseignement supérieur,Établissement d’enseignement supérieur,École,École |
STC | 0 | 0 | |a Enseñanza,Enseñar,Escuela,Escuela,Gestión de las clases,Historia,Historia,Historia,Método didáctico,Profesión,Profesor,Profesor,Universidad,Escuela superior,Escuela superior |
STD | 0 | 0 | |a Dottrina,Insegnamento,Insegnamento,Gestione della classe,Conduzione della classe,Conduzione della classe,Insegnamento,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Metodo didattico,Professione,Scuola,Scuola,Storia,Storia,Università,Ateneo,Ateneo |
STE | 0 | 0 | |a 历史,史,学校,学说,理论,教义,教学,教学方法,教师,教师,教员,老师,教员,老师,职业 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,學說,理論,教義,教學,教學方法,教師,教師,教員,老師,教員,老師,歷史,史,職業 |
STG | 0 | 0 | |a Ensinar,Ensino,Escola,Escola,Gestão das aulas,História,História,Método didático,Professor,Professor,Profissão,Universidade,Escola superior,Escola superior |
STH | 0 | 0 | |a Высшее учебное заведение,вуз,История (мотив),История,Метод преподавания,Обучение,Преподавание,Проведение урока,Профессия,Учитель (мотив),Учитель,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Δίδαγμα,Διδασκαλία,Διεύθυνση της τάξης,Επάγγελμα,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Μέθοδος διδασκαλίας,Διδακτική μέθοδος,Πανεπιστήμιο,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lehrprozess , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , Hochschulwesen,Hochschulsystem,Hochschulen , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Berufsdarstellung,Berufe |
SYG | 0 | 0 | |a Lehrprozess , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte , Unterrichtslenkung |