Philosophie des Lehrens

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Koller, Hans-Christoph 1956- (Editor) ; Reichenbach, Roland 1962- (Editor) ; Ricken, Norbert 1963- (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Paderborn München Wien Zürich Ferdinand Schöningh 2012
In:Year: 2012
Series/Journal:Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
Standardized Subjects / Keyword chains:B Teaching / Teaching method / History
B Teaching guidance
Further subjects:B Collection of essays
B School
B Profession
B Teacher
B softback / Paperback
B Teaching method
B Conference program
B Teaching
B Institute of higher learning
Online Access: Inhaltsbeschreibung
Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents
Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1617416991
003 DE-627
005 20230328192130.0
007 tu
008 120613s2012 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 12,N24  |2 dnb 
016 7 |a 102295086X  |2 DE-101 
020 |a 3506775871  |c  : Kart. : EUR 24.90 (DE)  |9 3-506-77587-1 
020 |a 9783506775870  |c  : Kart. : EUR 24.90 (DE)  |9 978-3-506-77587-0 
024 3 |a 9783506775870 
035 |a (DE-627)1617416991 
035 |a (DE-576)367013711 
035 |a (DE-599)DNB102295086X 
035 |a (OCoLC)801773102 
035 |a (OCoLC)801773102 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NW  |c XA-AT  |c XA-CH 
082 0 |a 370  |q BSZ 
082 0 |a 371.102  |q DE-101  |2 22/ger 
082 0 4 |a 370  |q DNB 
084 |a 370#  |2 sdnb 
084 |a 5,3  |2 ssgn 
084 |a DF 3000  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a 81.60  |2 bkl 
084 |a 80.01  |2 bkl 
084 |a 81.31  |2 bkl 
084 |a 81.61  |2 bkl 
084 |a 81.51  |2 bkl 
084 |a 81.02  |2 bkl 
090 |a a 
245 1 0 |a Philosophie des Lehrens  |c Hans-Christoph Koller, Roland Reichenbach, Norbert Ricken (Hrsg.) 
264 1 |a Paderborn  |a München  |a Wien  |a Zürich  |b Ferdinand Schöningh  |c 2012 
300 |a 177 Seiten  |b Illustrationen, Diagramme  |c 24 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Schriftenreihe der Kommission Bildungs- und Erziehungsphilosophie in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft 
500 |a Literaturangaben 
601 |a Philosophie 
650 0 7 |0 (DE-588)4136714-5  |0 (DE-627)105655473  |0 (DE-576)209671491  |a Lehren  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4078637-7  |0 (DE-627)106076795  |0 (DE-576)209209429  |a Unterrichtsmethode  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4072560-1  |0 (DE-627)104757191  |0 (DE-576)209187387  |a Hochschule  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4241291-2  |0 (DE-627)104857862  |0 (DE-576)210436905  |a Lehre  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4053474-1  |0 (DE-627)104409630  |0 (DE-576)209103981  |a Schule  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4035088-5  |0 (DE-627)10624941X  |0 (DE-576)209010703  |a Lehrer  |2 gnd 
650 0 7 |0 (DE-588)4005857-8  |0 (DE-627)104509716  |0 (DE-576)208863478  |a Beruf  |2 gnd 
653 |a Paperback / softback 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
655 7 |a Konferenzschrift  |0 (DE-588)1071861417  |0 (DE-627)826484824  |0 (DE-576)433375485  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4136714-5  |0 (DE-627)105655473  |0 (DE-576)209671491  |2 gnd  |a Lehren 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4078637-7  |0 (DE-627)106076795  |0 (DE-576)209209429  |2 gnd  |a Unterrichtsmethode 
689 0 2 |q z  |2 gnd  |a Geschichte 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4187078-5  |0 (DE-627)105274933  |0 (DE-576)210043423  |2 gnd  |a Unterrichtsführung 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)129361224  |0 (DE-627)393985148  |0 (DE-576)166589845  |4 edt  |a Koller, Hans-Christoph  |d 1956- 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)143523716  |0 (DE-627)647311550  |0 (DE-576)172948177  |4 edt  |a Reichenbach, Roland  |d 1962- 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)129365734  |0 (DE-627)393988082  |0 (DE-576)172379121  |4 edt  |a Ricken, Norbert  |d 1963- 
856 4 2 |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=4050257&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 2013-05-01  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://d-nb.info/102295086X/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 2013-05-01  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://www.schoeningh.de/katalog/titel/978-3-506-77587-0.html  |x Verlag  |y Inhaltsbeschreibung 
856 4 2 |u http://www.schoeningh.de/uploads/tx_mbooks/9783506775870_iv.pdf  |x Verlag  |y Inhaltsverzeichnis 
889 |w (DE-627)717604527 
935 |i mdedup 
935 |i sf 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 b k |a 81.60  |j Unterrichtsprozess: Allgemeines  |0 (DE-627)106416278 
936 b k |a 80.01  |j Geschichte der Pädagogik und Erziehung  |0 (DE-627)106414429 
936 b k |a 81.31  |j Lehrpersonal  |j Erziehungspersonal  |0 (DE-627)106422723 
936 b k |a 81.61  |j Didaktik  |j Hochschuldidaktik  |0 (DE-627)106422790 
936 b k |a 81.51  |j Lernprozess  |0 (DE-627)106414755 
936 b k |a 81.02  |j Philosophie und Theorie des Bildungswesens  |0 (DE-627)106422685 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3207937780 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1617416991 
LOK |0 005 20140505154814 
LOK |0 008 140505||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 2014/167 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Cba 214  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |a 1405 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheob001.raw 
REF |a Hochschullehre 
REL |a 1 
SPR |a 1  |t IXT 
STA 0 0 |a History,History,History in art,Institute of higher learning,Profession,Occupation,School,School,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Teaching,Teaching guidance,Teaching method,Teaching,Method of teaching,Teaching,Doctrine,Teaching 
STB 0 0 |a Conduite du cours,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement,Enseignement,Éducation,Histoire,Histoire,Histoire,Méthode d'enseignement,Profession,Université,Établissement d’enseignement supérieur,Établissement d’enseignement supérieur,École,École 
STC 0 0 |a Enseñanza,Enseñar,Escuela,Escuela,Gestión de las clases,Historia,Historia,Historia,Método didáctico,Profesión,Profesor,Profesor,Universidad,Escuela superior,Escuela superior 
STD 0 0 |a Dottrina,Insegnamento,Insegnamento,Gestione della classe,Conduzione della classe,Conduzione della classe,Insegnamento,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Metodo didattico,Professione,Scuola,Scuola,Storia,Storia,Università,Ateneo,Ateneo 
STE 0 0 |a 历史,史,学校,学说,理论,教义,教学,教学方法,教师,教师,教员,老师,教员,老师,职业 
STF 0 0 |a 學校,學說,理論,教義,教學,教學方法,教師,教師,教員,老師,教員,老師,歷史,史,職業 
STG 0 0 |a Ensinar,Ensino,Escola,Escola,Gestão das aulas,História,História,Método didático,Professor,Professor,Profissão,Universidade,Escola superior,Escola superior 
STH 0 0 |a Высшее учебное заведение,вуз,История (мотив),История,Метод преподавания,Обучение,Преподавание,Проведение урока,Профессия,Учитель (мотив),Учитель,Школа (мотив),Школа 
STI 0 0 |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Δίδαγμα,Διδασκαλία,Διεύθυνση της τάξης,Επάγγελμα,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Μέθοδος διδασκαλίας,Διδακτική μέθοδος,Πανεπιστήμιο,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Lehrprozess , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , Hochschulwesen,Hochschulsystem,Hochschulen , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Berufsdarstellung,Berufe 
SYG 0 0 |a Lehrprozess , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte , Unterrichtslenkung