Konstruktivismus und Pädagogik: Grundlagen, Modelle, Wege zur Praxis

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Lindemann, Holger 1970- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: München Basel Ernst Reinhardt Verlag [2006]
In:Year: 2006
Series/Journal:Pädagogik
Standardized Subjects / Keyword chains:B Constructivism
B Constructivism (Philosophy) / Pedagogics
B Radical constructivism / Pedagogics
Further subjects:B Introduction
B Pedagogics
B Constructivism
Online Access: Contents
Inhaltstext (Verlag)
Table of Contents
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Rezension (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1622309472
003 DE-627
005 20240709141331.0
007 tu
008 051207s2006 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 05,N51,0717  |2 dnb 
015 |a 06,A22,0742  |2 dnb 
016 7 |a 977230880  |2 DE-101 
020 |a 3497018430  |c Kt. : EUR 24.90, ca. EUR 24.90 (AT)  |9 3-497-01843-0 
020 |a 9783497018437  |c  : Kt. : EUR 24.90, ca. EUR 24.90 (AT)  |9 978-3-497-01843-7 
035 |a (DE-627)1622309472 
035 |a (DE-576)25056517X 
035 |a (DE-599)BSZ25056517X 
035 |a (OCoLC)162247811 
035 |a (OCoLC)162247811 
035 |a (AT-OBV)AC04894855 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-BY  |c XA-CH  |c XA-BY 
082 0 4 |a 370 
084 |a PÄ 240  |2 sfb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BQ 7350  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15607: 
084 |a DF 3000  |q OBV  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a 80.02  |2 bkl 
084 |a 80.03  |2 bkl 
084 |a 80.10  |2 bkl 
090 |a a 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)121415899  |0 (DE-627)495820822  |0 (DE-576)181858304  |4 aut  |a Lindemann, Holger  |d 1970- 
109 |a Lindemann, Holger 1970- 
245 1 0 |a Konstruktivismus und Pädagogik  |b Grundlagen, Modelle, Wege zur Praxis  |c Holger Lindemann 
264 1 |a München  |a Basel  |b Ernst Reinhardt Verlag  |c [2006] 
264 4 |c © 2006 
300 |a 280 Seiten  |b Illustrationen, Diagramme  |c 23 cm 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Pädagogik 
500 |a Literaturverzeichnis: Seite 261-278. - URLverzeichnis Seite 259 
601 |a Grundlage 
650 4 |a Konstruktive Didaktik 
650 4 |a Konstruktive Didaktik 
650 4 |a Pädagogik 
650 4 |a Einführung 
650 4 |a Konstruktive Didaktik 
655 7 |a Einführung  |0 (DE-588)4151278-9  |0 (DE-627)104450460  |0 (DE-576)209786884  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4325193-6  |0 (DE-627)128594756  |0 (DE-576)211260673  |2 gnd  |a Konstruktive Didaktik 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4032237-3  |0 (DE-627)106262505  |0 (DE-576)208996095  |2 gnd  |a Konstruktivismus  |g Philosophie 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 1 |5 (DE-627) 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4134591-5  |0 (DE-627)105671452  |0 (DE-576)209653612  |2 gnd  |a Radikaler Konstruktivismus 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 2 |5 (DE-627) 
856 4 2 |u http://www.gbv.de/dms/bs/toc/504123335.pdf  |m V:DE-601  |m B:DE-84  |q pdf/application  |x Verlag  |y Inhaltsverzeichnis  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://www.socialnet.de/rezensionen/isbn.php?isbn=978-3-497-01843-7  |m V:DE-601  |m B:socialnet.  |q text/html  |v 201307-05  |x Verlag  |y Rezension (socialnet.)  |3 Rezension 
856 4 2 |u http://deposit.dnb.de/cgi-bin/dokserv?id=2714923&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X: MVB  |q text/html  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz25056517xvlg.htm  |m V:DE-576  |q text/html  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz25056517xinh.htm  |m V:DE-576  |q text/html  |3 Inhaltsverzeichnis 
889 |w (DE-627)504123335 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
935 |i sf 
936 r v |a BQ 7350  |b Didaktik, Methodik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Didaktik, Methodik  |0 (DE-627)1272623629  |0 (DE-625)rvk/15607:  |0 (DE-576)202623629 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 b k |a 80.02  |j Philosophie und Theorie der Pädagogik  |0 (DE-627)106414437 
936 b k |a 80.03  |j Methoden und Techniken der Pädagogik  |0 (DE-627)106414445 
936 b k |a 80.10  |j Hauptrichtungen in der Pädagogik  |0 (DE-627)106422618 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3244960278 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1622309472 
LOK |0 005 20060619134737 
LOK |0 008 060619||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 06/596 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Sb II 240  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l E12  |8 0 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3244960294 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1622309472 
LOK |0 005 20070104141332 
LOK |0 008 070104||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 2006/477 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Cba 131  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043  |a kneu 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Constructivism,Introduction,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Radical constructivism 
STB 0 0 |a Constructivisme radical,Didactique constructiviste,Introduction,Pédagogie,Pédagogie 
STC 0 0 |a Constructivismo radical,Didáctica constructiva,Introducción,Pedagogía,Pedagogía 
STD 0 0 |a Costruttivismo radicale,Didattica costruttivista,Introduzione,Pedagogia,Pedagogia 
STE 0 0 |a 导论,引子,介绍,教育学 
STF 0 0 |a 導論,引子,介紹,教育學 
STG 0 0 |a Construtivismo radical,Didática construtiva,Introdução,Pedagogia,Pedagogia 
STH 0 0 |a Введение,Конструктивная дидактика,Педагогика (мотив),Педагогика,Радикальный конструктивизм 
STI 0 0 |a Εισαγωγή,Κονστρουκτιβιστική διδασκαλία,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Ριζοσπαστικός κονστρουκτιβισμός 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Abriss,Leitfaden,Programmierte Einführung,Repetitorium,Populärwissenschaftliche Darstellung,Kompendium,Lehrbuch , Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik 
SYG 0 0 |a Konstruktivismus,Konstruktivistische Didaktik , Constructivism,Konstruktionismus,Sozialkonstruktivismus,Sozialer Konstruktivismus,Sozialer Konstruktionismus , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften