Kindertheologie: Spiegel intellektueller Potenziale von Kindern und Weg interreligiösen Lernens
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Wien Zürich
Lit
[2016]
|
In: |
Reform und Innovation ( Band 29)
Year: 2016 |
Series/Journal: | Reform und Innovation
Band 29 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Bavaria
/ Religious education
/ Intercultural understanding
/ Child
/ Religious instruction
/ Elementary school
B Cognitive competence / Child / Religious pedagogy / Elementary pedagogy |
RelBib Classification: | CC Christianity and Non-Christian religion; Inter-religious relations |
Further subjects: | B
Thesis
|
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1623365015 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220512144302.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 170209s2016 au ||||| mm 00| ||ger c | ||
015 | |a 17,A06 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1122588542 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783643908155 |c Broschur : EUR 59.90 |9 978-3-643-90815-5 | ||
020 | |a 3643908156 |9 3-643-90815-6 | ||
035 | |a (DE-627)1623365015 | ||
035 | |a (DE-576)483315206 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1122588542 | ||
035 | |a (OCoLC)971022523 | ||
035 | |a (OCoLC)971022523 | ||
035 | |a (DE-604)44020946 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-AT |c XA-CH | ||
082 | 0 | |a 261.27071 |q DE-101 |2 22/ger | |
082 | 0 | |a 372.840943 |q DE-101 |2 22/ger | |
082 | 0 | 4 | |a 230 |a 370 |a 150 |q DE-101 |
084 | |a BU 5700 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16917: | ||
090 | |a a | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)1124185348 |0 (DE-627)877885230 |0 (DE-576)482384662 |4 aut |a Kiening-Solana, Silvia | |
109 | |a Kiening-Solana, Silvia |a Solana, Silvia Kiening- | ||
245 | 1 | 0 | |a Kindertheologie |b Spiegel intellektueller Potenziale von Kindern und Weg interreligiösen Lernens |c Silvia Kiening-Solana |
264 | 1 | |a Wien |a Zürich |b Lit |c [2016] | |
264 | 4 | |c © 2016 | |
300 | |a XIII, 491 Seiten, Seite XV-CXLVIII |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Reform und Innovation |v Band 29 | |
502 | |b Dissertation |c Ludwig-Maximilians-Universität München |d 2016 | ||
601 | |a Spiegelung | ||
601 | |a Intellektueller | ||
601 | |a Potenzial | ||
652 | |a CC | ||
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4005044-0 |0 (DE-627)106383221 |0 (DE-576)208858954 |2 gnd |a Bayern |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4664707-7 |0 (DE-627)338524010 |0 (DE-576)214808076 |2 gnd |a Interreligiöses Lernen |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4200053-1 |0 (DE-627)105176613 |0 (DE-576)210132752 |2 gnd |a Interkulturelle Kompetenz |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)7671722-7 |0 (DE-627)608123781 |0 (DE-576)310341183 |2 gnd |a Kindertheologie |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4022349-8 |0 (DE-627)106309366 |0 (DE-576)208943153 |2 gnd |a Grundschule |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4164465-7 |0 (DE-627)105447315 |0 (DE-576)209888687 |2 gnd |a Kognitive Kompetenz |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)7671722-7 |0 (DE-627)608123781 |0 (DE-576)310341183 |2 gnd |a Kindertheologie |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4049412-3 |0 (DE-627)10451681X |0 (DE-576)209081937 |2 gnd |a Religionspädagogik |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4158406-5 |0 (DE-627)105493236 |0 (DE-576)209842032 |2 gnd |a Grundschulpädagogik |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
751 | |a München |0 (DE-588)4127793-4 |0 (DE-627)105722073 |0 (DE-576)209596570 |4 uvp | ||
830 | 0 | |a Reform und Innovation |v Band 29 |9 29 |w (DE-627)523552955 |w (DE-576)11107441X |w (DE-600)2268360-4 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/1122588542/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)878956441 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i sf | ||
936 | r | v | |a BU 5700 |b Interkulturelle und interreligiöse Katechese |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Interkulturelle und interreligiöse Katechese |0 (DE-627)1270709933 |0 (DE-625)rvk/16917: |0 (DE-576)200709933 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3250534420 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1623365015 | ||
LOK | |0 005 20191004090818 | ||
LOK | |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x 6700 maschinelles Mapping DDC 261.2 [261.2 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442043806! | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043806 |a CC | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Bavaria,Bavaria,Eastern Bavaria,Child,Children's theology,Cognitive competence,Elementary pedagogy,Elementary school,Primary school,Intercultural understanding,Religious education,Interreligious learning,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Religious pedagogy,Religious education |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage interreligieux,Compréhension interculturelle,Compétence cognitive,Enseignement de la religion,Pédagogie de l’enseignement primaire,Pédagogie des religions,Théologie pour les enfants,École primaire,École élémentaire,École élémentaire |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje inter-religiosa,Competencia cognitiva,Comprensión intercultural,Enseñanza religiosa,Escuela primaria,Pedagogía de escuela primaria,Pedagogía de la religión,Teología infantil |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento interreligioso,Competenza cognitiva,Comprensione interculturale,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Pedagogia della religione,Pedagogia della scuola primaria,Scuola primaria,Scuola elementare,Scuola elementare,Teologia per bambini |
STE | 0 | 0 | |a 儿童,小孩,宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,小学,跨文化理解 |
STF | 0 | 0 | |a 兒童,小孩,初等教育,宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,小學,跨文化理解 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem inter-religiosa,Competência cognitiva,Compreensão intercultural,Ensino religioso,Escola primária,Pedagogia da religião,Pedagogia de escola primária,Teologia infantil |
STH | 0 | 0 | |a Богословие для детей,Когнитивная компетенция,Межкультурное понимание,Межрелигиозное обучение,Начальная школа,Педагогика начальной школы,Педагогика религии,Преподавание религии |
STI | 0 | 0 | |a Γνωστική ικανότητα,Δημοτικό σχολείο,Διαθρησκειακή μάθηση,Διαπολιτισμική κατανόηση,Θεολογία για παιδιά,Θρησκευτικά (μάθημα),Θρησκευτική παιδαγωγική,Πρωτοβάθμια παιδαγωγική |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Herzogtum Bayern,Königreich Bayern,Churbayern,Bavaria,Kurfürstentum Bayern,Kurbayern,Freistaat Bayern,Stammesherzogtum Bayern,Bavarian State,Bayerischer Staat,Baiern,Volksstaat Bayern,Bavière,Bayrn,BY , Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Interkulturelles Verstehen,Transkulturelles Verstehen,Interkulturelle Hermeneutik , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Elementarschule,Primärschule,Primarbereich,Primarschule,Primarstufe,Polytechnische Oberschule,Grundschulen , Kognitive Fähigkeit,Kognition , Grundschule,Schulpädagogik |