Half-real: video games between real rules and fictional worlds

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Juul, Jesper 1948-2019 (Author)
Contributors: Juul, Jesper 1970- (Other)
Format: Print Image
Language:English
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Cambridge, Mass. London MIT Press 2005
In:Year: 2005
Standardized Subjects / Keyword chains:B Computer game / Psychosociology
B Computer game
Further subjects:B Video Games Psychological aspects
B Video Games Rules
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1628115300
003 DE-627
005 20240817201955.0
007 tu
008 050510s2005 xxu||||| 00| ||eng c
016 7 |a 013278744  |2 UK 
020 |a 9780262516518  |c pbk.  |9 978-0-262-51651-8 
020 |a 0262101106  |c hbk.  |9 0-262-10110-6 
020 |a 9780262101103  |c  : hbk.  |9 978-0-262-10110-3 
024 8 |a 2005047863  |q Identnummer 
035 |a (DE-627)1628115300 
035 |a (DE-576)255951167 
035 |a (DE-599)BSZ255951167 
035 |a (OCoLC)260129192 
035 |a (OCoLC)60323164 
035 |a (AT-OBV)AC04901357 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
044 |c XD-US  |c XA-GB 
050 0 |a GV1469.3 
082 0 |a 794.8  |q LOC  |2 22 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a SU 500  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/143695: 
084 |a DW 4200  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20289:761 
084 |a AP 99550  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/8253: 
084 |a AP 15963  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6963: 
084 |a AP 18200  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/7043: 
084 |a AP 16300  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6980: 
084 |a EC 5810  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/20612: 
084 |a 05.38  |2 bkl 
084 |a 54.88  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)115469427  |0 (DE-627)077271599  |0 (DE-576)177221828  |4 aut  |a Juul, Jesper  |d 1948-2019 
109 |a Juul, Jesper 1948-2019  |a Jūls, Jespers 1948-2019 
191 |a 1 
245 1 0 |a Half-real  |b video games between real rules and fictional worlds  |c Jesper Juul 
264 1 |a Cambridge, Mass.  |a London  |b MIT Press  |c 2005 
300 |a IX, 233 Seiten  |b Illustrationen, Diagramme 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
336 |a unbewegtes Bild  |b sti  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverzeichnis Seite [211] - 225 
500 |a Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke 
650 0 |a Video Games  |x Rules 
650 0 |a Video Games  |x Psychological aspects 
650 4 |a Video Games  |x Rules 
650 4 |a Video Games  |x Psychological aspects 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4010457-6  |0 (DE-627)106357794  |0 (DE-576)208888152  |2 gnd  |a Computerspiel 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4176267-8  |0 (DE-627)104425741  |0 (DE-576)209969547  |2 gnd  |a Psychosoziologie 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4010457-6  |0 (DE-627)106357794  |0 (DE-576)208888152  |2 gnd  |a Computerspiel 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |0 (DE-588)138156603  |0 (DE-627)599898445  |0 (DE-576)306590123  |4 oth  |a Juul, Jesper  |d 1970- 
856 4 2 |u http://www.gbv.de/dms/hbz/toc/ht014569345.pdf  |m V:DE-605  |q pdf/application  |v 2008-11-15  |x Verlag  |y Inhaltsverzeichnis  |3 Inhaltsverzeichnis 
889 |w (DE-627)486050122 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
936 r v |a SU 500  |b Interaktive Unterhaltungssoftware (Computer-, Video- und Konsolenspiele)  |k Informatik  |k Populäres, Sonderdrucke  |k Interaktive Unterhaltungssoftware (Computer-, Video- und Konsolenspiele)  |0 (DE-627)1271826348  |0 (DE-625)rvk/143695:  |0 (DE-576)201826348 
936 r v |a DW 4200  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Erwachsenenbildung und Jugendbildung  |k Medienpädagogik  |k Rundfunk, Fernsehen  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270813331  |0 (DE-625)rvk/20289:761  |0 (DE-576)200813331 
936 r v |a AP 99550  |b Spiele, Spielzeug  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Spiel und Freizeit  |k Spiele, Spielzeug  |0 (DE-627)1270695045  |0 (DE-625)rvk/8253:  |0 (DE-576)200695045 
936 r v |a AP 15963  |b Spiel  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Computerunterstützte Kommunikation  |k Arten der Computerunterstützten Kommunikation  |k Spiel  |0 (DE-627)1391413784  |0 (DE-625)rvk/6963:  |0 (DE-576)321413784 
936 r v |a AP 18200  |b Audiovision (Bildplatte, Video-Recorder)  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Arten des Nachrichtenwesens, Medientechnik  |k Audiovision (Bildplatte, Video-Recorder)  |0 (DE-627)1270685341  |0 (DE-625)rvk/7043:  |0 (DE-576)200685341 
936 r v |a AP 16300  |b Unterhaltung  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Aussagefunktion und Aussagegestaltung  |k Unterhaltung  |0 (DE-627)1270684809  |0 (DE-625)rvk/6980:  |0 (DE-576)200684809 
936 r v |a EC 5810  |b Einzelne Strukturen  |k Allgemeine und vergleichende Sprach- und Literaturwissenschaft. Indogermanistik. Außereuropäische Sprachen und Literaturen  |k Allgemeine und vergleichende Literaturwissenschaft.  |k Literaturgeschichte  |k Geschichte literarischer Strukturen  |k Einzelne Strukturen  |0 (DE-627)127075016X  |0 (DE-625)rvk/20612:  |0 (DE-576)20075016X 
936 b k |a 05.38  |j Neue elektronische Medien  |x Kommunikationswissenschaft  |0 (DE-627)106419579 
936 b k |a 54.88  |j Computer in der Freizeit  |0 (DE-627)106416065 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3272787321 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1628115300 
LOK |0 005 20080908150912 
LOK |0 008 080908||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 08/880 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c My VI 1  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l E9  |8 0 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Computer game,Psychosociology 
STB 0 0 |a Jeu vidéo,Psychosociologie 
STC 0 0 |a Juego de computadora,Psicosociología 
STD 0 0 |a Psicosociologia,Videogame 
STE 0 0 |a 计算机游戏 
STF 0 0 |a 電腦遊戲 
STG 0 0 |a Jogo de computador,Psicossociologia 
STH 0 0 |a Компьютерная игра,Психосоциалогия 
STI 0 0 |a Παιχνίδι υπολογιστή,Ψυχοκοινωνιολογία 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Digitales Spiel,Computerspiele,Bildschirmspiel , Digitales Spiel,Computerspiele,Bildschirmspiel