The classification and framing of religious dialogues in two English schools
This article explores the place of discourse about religions in education by comparing two very different schools. It initially outlines some of the current debates around religious discourse, notably in dialogue. A theoretical frame for analysing religious discourse in schools is proposed, combinin...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch/Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2016]
|
In: |
British journal of religious education
Jahr: 2016, Band: 38, Heft: 3, Seiten: 325-340 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Großbritannien
/ Religiöse Erziehung
/ Multikulturelle Gesellschaft
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen KBF Britische Inseln |
weitere Schlagwörter: | B
Dialogue
Religious aspects
B Higher Education B Faith B Schools B Frames (Social sciences) |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (doi) |