The classification and framing of religious dialogues in two English schools

This article explores the place of discourse about religions in education by comparing two very different schools. It initially outlines some of the current debates around religious discourse, notably in dialogue. A theoretical frame for analysing religious discourse in schools is proposed, combinin...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Fancourt, Nigel (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2016]
In: British journal of religious education
Jahr: 2016, Band: 38, Heft: 3, Seiten: 325-340
normierte Schlagwort(-folgen):B Großbritannien / Religiöse Erziehung / Multikulturelle Gesellschaft
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
KBF Britische Inseln
weitere Schlagwörter:B Dialogue Religious aspects
B Higher Education
B Faith
B Schools
B Frames (Social sciences)
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (doi)