Unprecedented creativity: an analysis of the metaphor of learning with the heart
Learning with the Heart is a process in which images from memory conflate with imagination and sensation to generate transpersonal awareness. Highlights of the occidental understanding of learning with the heart, embedded in poetic images, religious metaphors, ritualistic gestures, and biological in...
Veröffentlicht in: | Philosophy & theology |
---|---|
1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch/Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Marquette Univ. Press
[2016]
|
In: |
Philosophy & theology
Jahr: 2016, Band: 28, Heft: 2, Seiten: 373-408 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Corbin, Henry 1903-1978
/ Lernen
/ Herz
|
RelBib Classification: | AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus CD Christentum und Kultur CF Christentum und Wissenschaft |
Online Zugang: |
Volltext (doi) |