Schulbuchinhalte inklusiv gestalten: Religion, Gender und Kultur im Fokus

Saved in:  
Bibliographic Details
Corporate Authors: UNESCO (Issuing body) ; Georg-Eckert-Institut - Leibniz-Institut für Internationale Schulbuchforschung (Issuing body)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Paris Organisation d. Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft u. Kultur [2018]
In:Year: 2018
Series/Journal:Bildung 2030
Further subjects:B United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization Empfehlung internationalen Akteurs School book Conception Indexing Bestimmungsfaktoren Kriterien Soziales Leitbild Religion Gender-specific role / Gender composition Culture Bildungsziele Bewusstseinsbildung
B Quality controls Revision of opinions / of perceived knowledge Stereotypes Cultural diversity Fundamental cultural rights Systems of value Language use Terminology
B Quality control Revision von Meinungen / Erkenntnissen Stereotype Kulturelle Vielfalt Kulturelle Grundrechte Wertesystem Language usage Terminology
B Recommendations of international actors Schoolbooks Concepts Content analysis Determinants Criteria Social role models Religion Genders / gender roles Culture Educational goals Formation of consciousness
Parallel Edition:Parallele Sprachausgabe: Making textbook content inclusive: a focus on religion, gender, and culture

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1639694242
003 DE-627
005 20211002100325.0
007 tu
008 180712s2018 xx ||||| 00| ||ger c
020 |a 9789230000622  |9 978-92-3-000062-2 
035 |a (DE-627)1639694242 
035 |a (DE-576)507562046 
035 |a (DE-599)BSZ507562046 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger  |h eng 
084 |a RS  |2 fivr 
084 |a RM02  |2 fivr 
084 |a SG04  |2 fivs 
084 |a 0  |2 ssgn 
245 1 0 |a Schulbuchinhalte inklusiv gestalten  |b Religion, Gender und Kultur im Fokus  |c Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft und Kultur, Georg Eckert Institut 
264 1 |a Paris  |b Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft und Kultur  |c [2018] 
264 4 |c © 2018 
300 |a 29 Seiten 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Bildung 2030 
601 |a Gestaltung 
601 |a Religion 
650 4 |a United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization  |x Empfehlung internationalen Akteurs  |x Schulbuch  |x Konzeption  |x Inhaltsanalyse  |x Bestimmungsfaktoren  |x Kriterien  |x Soziales Leitbild  |x Religion  |x Geschlechterrolle/Geschlechterverhältnis  |x Kultur  |x Bildungsziele  |x Bewusstseinsbildung 
650 4 |a Recommendations of international actors  |x Schoolbooks  |x Concepts  |x Content analysis  |x Determinants  |x Criteria  |x Social role models  |x Religion  |x Genders/gender roles  |x Culture  |x Educational goals  |x Formation of consciousness 
650 4 |a Qualitätssicherung  |x Revision von Meinungen/Erkenntnissen  |x Stereotype  |x Kulturelle Vielfalt  |x Kulturelle Grundrechte  |x Wertesystem  |x Sprachgebrauch  |x Terminologie 
650 4 |a Quality controls  |x Revision of opinions/of perceived knowledge  |x Stereotypes  |x Cultural diversity  |x Fundamental cultural rights  |x Systems of value  |x Language use  |x Terminology 
710 2 |e Herausgebendes Organ  |0 (DE-588)2023755-8  |0 (DE-627)102141053  |0 (DE-576)191764574  |4 isb  |a UNESCO 
710 2 |e Herausgebendes Organ  |0 (DE-588)1044305584  |0 (DE-627)771763662  |0 (DE-576)39686063X  |4 isb  |a Georg-Eckert-Institut - Leibniz-Institut für Internationale Schulbuchforschung 
775 0 8 |i Parallele Sprachausgabe  |n englisch  |a Making textbook content inclusive  |t a focus on religion, gender, and culture 
936 f i |0 (DE-627)1756134723  |a RS  |b Ohne direkten Regionalbezug  |k Ohne direkten Regionalbezug  |2 fivr 
936 f i |0 (DE-627)1756134553  |a RM02  |b Sonderorganisationen des VN-Systems  |k Internationale Organisationen  |k Sonderorganisationen des VN-Systems  |2 fivr 
936 f i |0 (DE-627)1756136025  |a SG04  |b Erziehung/Bildung/Ausbildung  |k Gesellschaft  |k Erziehung/Bildung/Ausbildung  |2 fivs 
936 f i |a ZHA031  |b Multilaterale Zusammenarbeit  |k Multilaterale Zusammenarbeit  |q DE-212  |2 fivw 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Quality control,Enterprise 
STB 0 0 |a Assurance qualité,Contrôle de qualité,Contrôle de qualité 
STC 0 0 |a Garantía de cualidad 
STD 0 0 |a Garanzia di qualità 
STE 0 0 |a 质量保证,质量保证 
STF 0 0 |a 品質保證,質量保證 
STG 0 0 |a Garantia de qualidade 
STH 0 0 |a Обеспечение качества 
STI 0 0 |a Διασφάλιση ποιότητας 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Beschaffenheitssicherung,Unternehmen