The epistemological model of disability, and its role in understanding passive exclusion in eighteenth and nineteenth century Protestant educational asylums in the USA and Britain

This article examines how the process of constructing knowledge on impairment has affected the institutional construction of an ethic of disability. Its primary finding is that the process of creating knowledge in a number of historical contexts was influenced by traditions and the biases of philoso...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Hayhoe, Simon (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage [2016]
In: International journal of Christianity & education
Jahr: 2016, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 49-66
RelBib Classification:KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit
KBF Britische Inseln
KBQ Nordamerika
KDD Evangelische Kirche
NBE Anthropologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Disability
B Ethics
B Epistemology
B Enlightenment
B Christianity
Online Zugang: Volltext (doi)
Parallele Ausgabe:Elektronisch