Sinnfindung als Erziehungsziel: Erfordernisse schulischer Werterziehung in einer pluralen Gesellschaft

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schilmöller, Reinhard (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen 2000
In: Katholische Bildung
Year: 2000, Volume: 101, Issue: 10, Pages: 385-400
Standardized Subjects / Keyword chains:B Meaning / Value education / School
RelBib Classification:NBE Anthropology
NCA Ethics
ZF Education

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 164078523X
003 DE-627
005 20220616111831.0
007 tu
008 160405s2000 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)164078523X 
035 |a (DE-576)465108806 
035 |a (DE-599)BSZ465108806 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |a Schilmöller, Reinhard  |4 aut 
245 1 0 |a Sinnfindung als Erziehungsziel  |b Erfordernisse schulischer Werterziehung in einer pluralen Gesellschaft 
264 1 |c 2000 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Sinnfindung 
601 |a Erziehungsziel 
601 |a Gesellschaft 
652 |a NBE:NCA:ZF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4133154-0  |0 (DE-627)105682195  |0 (DE-576)209641525  |2 gnd  |a Sinn 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4189699-3  |0 (DE-627)105255173  |0 (DE-576)210061561  |2 gnd  |a Werterziehung 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4053474-1  |0 (DE-627)104409630  |0 (DE-576)209103981  |2 gnd  |a Schule 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Katholische Bildung  |d Essen : Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen, 1974  |g 101(2000), 10, Seite 385-400  |w (DE-627)129095133  |w (DE-600)7406-8  |w (DE-576)014431254  |x 0343-4605  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:101  |g year:2000  |g number:10  |g pages:385-400 
935 |a mteo 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3302915624 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 164078523X 
LOK |0 005 20160405123501 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442053712  |a ZF 
LOK |0 936ln  |0 1442052465  |a NCA 
LOK |0 936ln  |0 144205168X  |a NBE 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Meaning,Question of meaning,Meaning (Philosophy),School,School,Value education 
STB 0 0 |a Sens,Signification,Signification,Signification (philosophie),École,École,Éducation morale,Éducation aux valeurs,Éducation aux valeurs 
STC 0 0 |a Educación para valores,Escuela,Escuela,Sentido,Significación (Psicología) 
STD 0 0 |a Educazione ai valori,Scuola,Scuola,Senso,Significato,Significato 
STE 0 0 |a 价值教育,学校,意义,含义 
STF 0 0 |a 價值教育,學校,意義,含義 
STG 0 0 |a Educação para valores,Escola,Escola,Sentido 
STH 0 0 |a Воспитание ценностей,Смысл,Школа (мотив),Школа 
STI 0 0 |a Εκπαίδευση των αξιών,Νόημα,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Sinnfrage , Werteerziehung,Wertebildung , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen