Die Anerkennung des Andern: ein begründungs- und zukunftsfähiges Paradigma sozialethischer und religionspädagogischer Bildung

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Senft, Josef 1944-2023 (Author)
Format: Print Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Oldenbourg Schulbuchverl. 1997
In: Religionsunterricht an höheren Schulen
Year: 1997, Volume: 40, Issue: 3, Pages: 202-207
Standardized Subjects / Keyword chains:B Education / Social education
RelBib Classification:NCC Social ethics
RF Christian education; catechetics
ZF Education

MARC

LEADER 00000caa a22000002 4500
001 1640994955
003 DE-627
005 20220616112055.0
007 tu
008 160405s1997 xx ||||| 00| ||ger c
035 |a (DE-627)1640994955 
035 |a (DE-576)465151442 
035 |a (DE-599)BSZ465151442 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
084 |a 1  |2 ssgn 
100 1 |0 (DE-588)109055772  |0 (DE-627)522693024  |0 (DE-576)289630738  |4 aut  |a Senft, Josef  |d 1944-2023 
109 |a Senft, Josef 1944-2023 
245 1 4 |a Die Anerkennung des Andern  |b ein begründungs- und zukunftsfähiges Paradigma sozialethischer und religionspädagogischer Bildung 
264 1 |c 1997 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
601 |a Anerkennung 
601 |a Begründung 
601 |a Paradigma 
601 |a Sozialethik 
601 |a Religionspädagogik 
652 |a NCC:RF:ZF 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4006650-2  |0 (DE-627)106376810  |0 (DE-576)208866450  |2 gnd  |a Bildung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4055757-1  |0 (DE-627)106156934  |0 (DE-576)209115254  |2 gnd  |a Sozialerziehung 
689 0 |5 (DE-627) 
773 0 8 |i In  |t Religionsunterricht an höheren Schulen  |d München : Oldenbourg Schulbuchverl., 1958  |g 40(1997), 3, Seite 202-207  |w (DE-627)129477672  |w (DE-600)203778-6  |w (DE-576)014858274  |x 0341-8960  |7 nnns 
773 1 8 |g volume:40  |g year:1997  |g number:3  |g pages:202-207 
935 |a mteo 
951 |a AR 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3303362556 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1640994955 
LOK |0 005 20160405123900 
LOK |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a ixzs  |a ixmi 
LOK |0 936ln  |0 1442053712  |a ZF 
LOK |0 936ln  |0 1442053151  |a RF 
LOK |0 936ln  |0 144205283X  |a NCC 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Education,Learning,Culture,Education in art,Education in literature,Social education 
STB 0 0 |a Éducation sociale,Éducation,Culture,Culture 
STC 0 0 |a Educación,Educación social 
STD 0 0 |a Educazione sociale,Istruzione 
STE 0 0 |a 教育,修养,社会教育 
STF 0 0 |a 教育,修養,社會教育 
STG 0 0 |a Educação,Educação social 
STH 0 0 |a Образование,Социальное воспитание 
STI 0 0 |a Εκπαίδευση,Παιδεία,Κοινωνική εκπαίδευση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Education , Soziale Erziehung