Die Gender-Frage in den Anerkennungstheorien von Hegel und Lévinas: Annäherungen an eine geschlechtsspezifische Religionspädagogik der "Anerkennung"
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
De Gruyter
2005
|
In: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Year: 2005, Volume: 57, Issue: 3, Pages: 250-266 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich 1770-1831
/ Lévinas, Emmanuel 1906-1995
/ Acknowledgment
/ Gender relationship
B Sex difference / Gender relationship / Religious instruction |
RelBib Classification: | NCC Social ethics RF Christian education; catechetics VA Philosophy |
ISSN: | 1437-7160 |
---|---|
Contains: | In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
|