Kulturellem Sprengstoff die Zünschnur kappen: Idee, Verlauf und Wirkung des "Trialog der Kulturen"-Schulenwettbewerbs
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Kreuz-Verlag
2011
|
In: |
Forum Religion
Year: 2011, Volume: 36, Issue: 2, Pages: 32-36 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Christianity
/ Judaism
/ Interfaith dialogue
/ Intercultural understanding
/ Teaching material
/ Secondary school level
|
RelBib Classification: | BH Judaism CC Christianity and Non-Christian religion; Inter-religious relations RF Christian education; catechetics |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1646441664 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220616124753.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 160405s2011 xx ||||| 00| ||ger c | ||
035 | |a (DE-627)1646441664 | ||
035 | |a (DE-576)467188289 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ467188289 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
100 | 1 | |0 (DE-627)1490582320 |0 (DE-576)420582320 |4 aut |a Schneider, Niels Holger | |
109 | |a Schneider, Niels Holger |a Schneider, Niels H. | ||
245 | 1 | 0 | |a Kulturellem Sprengstoff die Zünschnur kappen |b Idee, Verlauf und Wirkung des "Trialog der Kulturen"-Schulenwettbewerbs |c von Niels-Holger Schneider |
264 | 1 | |c 2011 | |
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
601 | |a Verlauf | ||
601 | |a Wirkung | ||
652 | |a BH:CC:RF | ||
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4010074-1 |0 (DE-627)104493933 |0 (DE-576)20888579X |2 gnd |a Christentum |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4114087-4 |0 (DE-627)104603151 |0 (DE-576)20948182X |2 gnd |a Judentum |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4192352-2 |0 (DE-627)105235164 |0 (DE-576)210079924 |2 gnd |a Interreligiöser Dialog |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4200053-1 |0 (DE-627)105176613 |0 (DE-576)210132752 |2 gnd |a Interkulturelle Kompetenz |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4074111-4 |0 (DE-627)104279885 |0 (DE-576)209192496 |2 gnd |a Lehrmittel |
689 | 0 | 5 | |d s |0 (DE-588)4054365-1 |0 (DE-627)106162993 |0 (DE-576)209108401 |2 gnd |a Sekundarstufe 1 |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Forum Religion |d Freiburg : Kreuz-Verl., 1975 |g 36(2011), 2, Seite 32-36 |w (DE-627)166210811 |w (DE-600)128718-7 |w (DE-576)014535556 |x 0343-7744 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g volume:36 |g year:2011 |g number:2 |g pages:32-36 |
935 | |a mteo | ||
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3318573779 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1646441664 | ||
LOK | |0 005 20160405154448 | ||
LOK | |0 008 160404||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a ixzs |a ixmi | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043806 |a CC | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043520 |a BH | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053151 |a RF | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Christianity,Christian world view,World view,Christian ideology,Intercultural understanding,Interfaith dialogue,Interreligious relations,Interreligious dialog,Interreligious encounter,Judaism,Judaism,Judaism in literature,Secondary school level,Sekundarstufe,Lower secondary school level,School year,Class,Teaching material |
STB | 0 | 0 | |a Christianisme,Christianisme,Compréhension interculturelle,Dialogue interreligieux,Dialogue interreligieux,Enseignement secondaire premier degré,Collège (France),Collège,Judaïsme,Judaïsme,Matériel didactique,Ressources didactiques,Ressources didactiques |
STC | 0 | 0 | |a Comprensión intercultural,Cristianismo,Cristianismo,Cristiandad,Cristiandad,Cristiandad (Motivo),Cristiandad,Diálogo interreligioso,Diálogo inter-religioso,Judaísmo,Judaísmo,Material didáctico,Nivel 1 de la escuela secundaria |
STD | 0 | 0 | |a Comprensione interculturale,Cristianesimo,Cristianesimo,Dialogo interreligioso,Dialogo interreligioso,Ebraismo,Ebraismo,Materiale didattico,Scuola secondaria di primo grado |
STE | 0 | 0 | |a 基督教,基督教,基督教世界观,宗教间关系,教学材料,教学用具,犹太教,犹太教,跨文化理解 |
STF | 0 | 0 | |a 基督教,基督教,基督教世界觀,宗教間關係,教學材料,教學用具,猶太教,猶太教,跨文化理解 |
STG | 0 | 0 | |a Compreensão intercultural,Cristianismo,Cristianismo,Cristandade,Cristandade,Cristandade (Motivo),Cristandade,Diálogo inter-religioso,Diálogo inter-religioso,Judaísmo,Judaísmo,Material didático,Nível 1 do ensino médio |
STH | 0 | 0 | |a Иудаизм (мотив),Иудаизм,Межкультурное понимание,Межрелигиозный диалог,Средняя школа первой ступени,Учебное пособие,Христианство (мотив),Христианство |
STI | 0 | 0 | |a Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρώτου βαθμού,Διαθρησκειακός διάλογος,Διαπολιτισμική κατανόηση,Διδακτικό βοήθημα,Ιουδαϊσμός (μοτίβο),Ιουδαϊσμός,Χριστιανισμός (μοτίβο),Χριστιανισμός |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Christianity,Christliche Mission,Missionierung,Christenheit,Christianitas,Christliche Religion,Christliche Weltanschauung , Judaism,Judaismus,Jüdische Religion,Zionism,Zionismus,Jüdische Religion,Judaismus,Jüdische Religion,Judaismus , Interreligiöse Beziehung,Interreligiöse Begegnung,Interreligiöser Kontakt,Religionskontakt , Interkulturelles Verstehen,Transkulturelles Verstehen,Interkulturelle Hermeneutik , Arbeitsmittel,Bildungsmittel,Lehrmaterial,Lernmaterial,Lernmittel,Unterricht,Unterricht,Unterrichtsbeispiele,Unterrichtsmaterial,Unterrichtsmedien,Unterrichtsmedium,Unterrichtsmittel , Sekundarstufe I |