Sound and Communication: An Aesthetic Cultural History of Sanskrit Hinduism

Biographical note: Annette Wilke and Oliver Moebus, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Germany.

Enregistré dans:  
Détails bibliographiques
Auteur principal: Moebus, Oliver (Auteur)
Collaborateurs: Wilke, Annette 1953- (Autre)
Type de support: Électronique Livre
Langue:Anglais
Service de livraison Subito: Commander maintenant.
Vérifier la disponibilité: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Publié: Berlin De Gruyter 2011
Dans:Année: 2011
Collection/Revue:Religion and Society 41
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés:B Sanskrit / Hindouisme / Expérience religieuse / Son / Culture / Histoire
B Sanskrit / Phonétique / Littérature orale
B Veda / Déclamation
B Hindouisme / Philosophie du langage / Tradition orale
Sujets non-standardisés:B Son
B Hinduism (India) Hinduism
B Expérience religieuse
B Son Religious aspects Hinduism
B Tantrism
B Hinduism Sanskrit
B RELIGION / Religion & Science
B Hindouisme
B Hinduism
B Tantrism (India)
B Culture
B Sanskrit
Accès en ligne: Couverture
Cover (Verlag)
Table des matières
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Édition parallèle:Non-électronique
Description
Résumé:Biographical note: Annette Wilke and Oliver Moebus, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Germany.
Im hinduistischen Indien ist neben Oralität auch Sonalität seit frühester Zeit von hoher kultureller Wertigkeit. Sie prägt den Umgang mit Texten, inspiriert eigene Riten, Modelle kosmischer Ordnung, abstrakte Formelsprachen und dient der Stimulierung und Versinnlichung religiöser Gefühle. Auf der Basis von Klangwahrnehmung und -deutung entwickeln die Autoren eine unorthodoxe Kulturgeschichte Indiens und thematisieren einen wichtigen, meist vernachlässigten Aspekt gelebter Religiosität. Ein stimulierender Beitrag zu kulturellen Wahrnehmungssystemen, der auch in die Debatte zu Oralität und Literalität neue Aspekte einbringt.
In Hindu India both orality and sonality have enjoyed great cultural significance since earliest times. They have a distinct influence on how people approach texts. The importance of sound and its perception has led to rites, models of cosmic order, and abstract formulas. Sound serves both to stimulate religious feelings and to give them a sensory form. Starting from the perception and interpretation of sound, the authors chart an unorthodox cultural history of India, turning their attention to an important, but often neglected aspect of daily religious life. They provide a stimulating contribution to the study of cultural systems of perception that also adds new aspects to the debate on orality and literality.
ISBN:3110240033
Accès:Restricted Access
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/9783110240030