Handbuch Dialogorientierter Religionsunterricht: Grundlagen, Materialien und Methoden für integrierte Schulsysteme

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Lehmann, Christine 1951- (Author) ; Schmidt-Kortenbusch, Martin (Author)
Format: Electronic Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht 2016
In:Year: 2016
Reviews:Handbuch Dialogorientierter Religionsunterricht. Grundlagen, Materialien und Methoden für integrierte Schulsysteme (2017) (Keuchen, Marion, 1973 -)
Edition:1. Auflage
Standardized Subjects / Keyword chains:B Religious instruction / Inclusive school / Inclusive education / Secondary school level
RelBib Classification:RA Practical theology
Online Access: Contents
Table of Contents
Volltext (Verlag)
Parallel Edition:Non-electronic

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1656486261
003 DE-627
005 20220703223539.0
007 cr uuu---uuuuu
008 160426s2016 gw |||||o 00| ||ger c
020 |a 9783666702181  |c Online  |9 978-3-666-70218-1 
020 |a 9783647702186  |c Online  |9 978-3-647-70218-6 
020 |a 9783525702185  |c Print  |9 978-3-525-70218-5 
035 |a (DE-627)1656486261 
035 |a (DE-576)469017805 
035 |a (DE-599)BSZ469017805 
035 |a (OCoLC)992547036 
035 |a (OCoLC)949961369 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-NI 
072 7 |a Religionsunterricht  |2 bicssc 
084 |a BQ 7330  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15603: 
084 |a 11.77  |2 bkl 
084 |a 77.63  |2 bkl 
084 |a 05.02  |2 bkl 
084 |a 08.32  |2 bkl 
084 |a 77.31  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)121646106  |0 (DE-627)081441908  |0 (DE-576)292813708  |4 aut  |a Lehmann, Christine  |d 1951- 
109 |a Lehmann, Christine 1951- 
245 1 0 |a Handbuch Dialogorientierter Religionsunterricht  |b Grundlagen, Materialien und Methoden für integrierte Schulsysteme  |c Christine Lehmann / Martin Schmidt-Kortenbusch 
250 |a 1. Auflage 
264 1 |a Göttingen  |b Vandenhoeck & Ruprecht  |c 2016 
300 |a 1 Online-Ressource (287 Seiten) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
601 |a Handbuch 
601 |a Grundlage 
652 |a RA 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4127591-3  |0 (DE-627)105723681  |0 (DE-576)209594845  |2 gnd  |a Integrative Schule 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)7693876-1  |0 (DE-627)620913444  |0 (DE-576)320604349  |2 gnd  |a Inklusive Pädagogik 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4054365-1  |0 (DE-627)106162993  |0 (DE-576)209108401  |2 gnd  |a Sekundarstufe 1 
689 0 |5 DE-101 
700 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-627)1238642896  |0 (DE-576)168642891  |4 aut  |a Schmidt-Kortenbusch, Martin 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |a Lehmann, Christine, 1951 -   |t Handbuch dialogorientierter Religionsunterricht  |d Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2016  |h 286 Seiten  |w (DE-627)837649765  |w (DE-576)455521816  |z 3525702183  |z 9783525702185  |k Non-Electronic 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Keuchen, Marion, 1973 -   |t Handbuch Dialogorientierter Religionsunterricht. Grundlagen, Materialien und Methoden für integrierte Schulsysteme  |d 2017  |w (DE-627)1798004011 
856 4 0 |u http://www.vr-elibrary.de/isbn/9783525702185  |x Verlag  |3 Volltext 
856 4 2 |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=1cf5a177fbce42ce8330cc1c30faea84&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm  |m X:MVB  |q text/html  |3 Inhaltstext 
856 4 2 |u http://d-nb.info/107757164X/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
912 |a ZDB-117-VRE 
935 |a mteo 
936 r v |a BQ 7330  |b Konzeptionen der Religionspädagogik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Konzeptionen der Religionspädagogik  |0 (DE-627)1272623572  |0 (DE-625)rvk/15603:  |0 (DE-576)202623572 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |q SEPA  |0 (DE-627)106403931 
936 b k |a 77.63  |j Soziale Interaktion  |j soziale Beziehungen  |q SEPA  |0 (DE-627)106423460 
936 b k |a 05.02  |j Kommunikationstheorie  |q SEPA  |0 (DE-627)106403494 
936 b k |a 08.32  |j Erkenntnistheorie  |q SEPA  |0 (DE-627)106415263 
936 b k |a 77.31  |j Kognition  |q SEPA  |0 (DE-627)106413031 
951 |a BO 
ELC |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3388150664 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1656486261 
LOK |0 005 20191004085716 
LOK |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 866   |x 6700 maschinelles Mapping DDC 268.6 [268 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442053003!. - 6700 maschinelles Mapping DDC268.6 [268 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !372053009! 
LOK |0 935   |a ixbt 
LOK |0 936ln  |0 1442053003  |a RA 
LOK |0 936ln  |0 1442053003  |a RA 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Inclusive education,Inclusive school,Inclusive education,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Secondary school level,Sekundarstufe,Lower secondary school level,School year,Class 
STB 0 0 |a Enseignement de la religion,Enseignement secondaire premier degré,Collège (France),Collège,Pédagogie inclusive,École intégrative 
STC 0 0 |a Enseñanza religiosa,Escuela integrativa,Nivel 1 de la escuela secundaria,Pedagogía inclusiva 
STD 0 0 |a Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Integrazione scolastica,Pedagogia inclusiva,Scuola secondaria di primo grado 
STE 0 0 |a 宗教课程,宗教课,宗教教学 
STF 0 0 |a 宗教課程,宗教課,宗教教學 
STG 0 0 |a Ensino religioso,Escola integrativa,Nível 1 do ensino médio,Pedagogia inclusiva 
STH 0 0 |a Инклюзивное образование,Интеграционная школа,Преподавание религии,Средняя школа первой ступени 
STI 0 0 |a Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρώτου βαθμού,Θρησκευτικά (μάθημα),Παιδαγωγική της ενσωμάτωσης,Σχολείο χωρίς αποκλεισμούς 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Integrative Erziehung,Integrative Schulen , Inklusionspädagogik , Sekundarstufe I