Le collège unique en question
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Article |
Language: | French |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Paris
Soc. de la Revue des Deux Mondes
2003
|
In: |
Revue des deux mondes
Year: 2003, Issue: (mars 2003) 3, Pages: 54-60 |
Further subjects: | B
School
B Educational system B Equal opportunity B Capability B Results B Comprehensive school B Educational goal B Social justice B Institution Sociology B France |
MARC
LEADER | 00000caa a22000002 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 166094581X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230330154850.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 040130s2003 xx ||||| 00| ||fre c | ||
035 | |a (DE-627)166094581X | ||
035 | |a (DE-576)109439589 | ||
035 | |a (DE-599)BSZ109439589 | ||
035 | |a (DE-615)00528378 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a fre | ||
082 | 0 | |a 370 | |
082 | 0 | |a 0905 | |
082 | 0 | |a 0904 | |
082 | 0 | |a 944 | |
084 | |a RA04.06 |2 fivr | ||
084 | |a SG04 |2 fivs | ||
100 | 1 | |a Varennes, Claire |4 aut | |
245 | 1 | 3 | |a Le collège unique en question |
264 | 1 | |a Paris |c 2003 | |
300 | |a (mars 2003) 3, S. 54-60 |b Lit. S. 60 | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |a Schule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4006681-2 |0 (DE-627)10637673X |0 (DE-576)208866574 |a Bildungswesen |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4020463-7 |0 (DE-627)106317938 |0 (DE-576)208933484 |a Gesamtschule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |a Erziehungsziel |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4236433-4 |0 (DE-627)104894458 |0 (DE-576)210396849 |a Soziale Gerechtigkeit |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4009736-5 |0 (DE-627)10444407X |0 (DE-576)208884408 |a Chancengleichheit |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4385295-6 |0 (DE-627)188238646 |0 (DE-576)211887714 |a Ergebnis |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035236-5 |0 (DE-627)106248847 |0 (DE-576)209011378 |a Leistungsfähigkeit |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4027207-2 |0 (DE-627)104123451 |0 (DE-576)208969861 |a Institution |g Soziologie |2 gnd |
651 | 7 | |0 (DE-588)4018145-5 |0 (DE-627)106327232 |0 (DE-576)208922857 |a Frankreich |2 gnd | |
773 | 0 | 8 | |i In |t Revue des deux mondes |d Paris : Soc. de la Revue des Deux Mondes, 1829 |g (2003), (mars 2003) 3, Seite 54-60 |w (DE-627)12948668X |w (DE-600)205313-5 |w (DE-576)014878038 |x 0035-1962 |7 nnns |
773 | 1 | 8 | |g year:2003 |g number:(mars 2003) 3 |g pages:54-60 |
935 | |a FRST |a mteo | ||
936 | f | i | |0 (DE-627)1756131651 |a RA04.06 |b Frankreich |k Europa |k Westeuropa |k Frankreich |2 fivr |
936 | f | i | |0 (DE-627)1756136025 |a SG04 |b Erziehung/Bildung/Ausbildung |k Gesellschaft |k Erziehung/Bildung/Ausbildung |2 fivs |
936 | f | i | |a ZGF520 |b Erziehung, Bildung |k Erziehung, Bildung |q DE-Lg3 |2 fivw |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756148325 |0 (DE-615)6603106 |a Frankreich |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756223394 |0 (DE-615)6606175 |a Schulwesen/Schulsystem |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756233896 |0 (DE-615)6601281 |a Bildungswesen |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)230186440 |0 (DE-588)4457541-5 |a Collège |g Frankreich |2 gnd |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)106317938 |0 (DE-588)4020463-7 |a Gesamtschule |2 gnd |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756209677 |0 (DE-615)6607376 |a Bildungsziele |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756212317 |0 (DE-615)6607883 |a Soziale Gerechtigkeit |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756158258 |0 (DE-615)6602590 |a Chancengleichheit |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756185530 |0 (DE-615)6606804 |a Ergebnis/Bilanz |2 fivt |
938 | 1 | 0 | |0 (DE-627)1756190895 |0 (DE-615)6607513 |a Leistungsfähigkeit von Institutionen/Organisationen |2 fivt |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756171548 |0 (DE-615)6606826 |a Gewalttätigkeit |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756143315 |0 (DE-615)6603321 |a Erziehungswissenschaft |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756190879 |0 (DE-615)6607503 |a Lehrmethoden/Lernmethoden |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756213240 |0 (DE-615)6609908 |a Private Bildungseinrichtung |2 fiva |
938 | 1 | 1 | |0 (DE-627)1756146055 |0 (DE-615)6602999 |a Öffentliche Bildungseinrichtung |2 fiva |
951 | |a AR | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4300046077 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 166094581X | ||
LOK | |0 005 20240912085119 | ||
LOK | |0 008 230330||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x SPQUE#Bibliothek der Franckeschen Stiftungen | ||
LOK | |0 935 |a FRST | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Capability,Comprehensive school,Educational goal,Educational intention,Educational system,Equal opportunity,France,France,France,France,France,France,Southern France,Occitania,Northern France,Western France,Northeastern France,Eastern France,Results,School,School,Social justice,Social justice |
STB | 0 | 0 | |a Capacité,Collège et lycée unique,Justice sociale,Justice sociale,Objectif éducatif,Résultat,Système éducatif,Enseignement,Enseignement,École,École,Égalité des chances |
STC | 0 | 0 | |a Capacidad,Escuela unificada,Escuela,Escuela,Igualdad de oportunidades,Justicia social,Justicia social,Objetivo educacional,Resultado,Sistema educacional |
STD | 0 | 0 | |a Efficienza,Capacità,Capacità di rendimento,Capacità,Capacità di rendimento,Giustizia sociale,Giustizia sociale,Istruzione,Obiettivo educativo,Pari opportunità,Risultato,Scuola secondaria polivalente,Gesamtschule,Gesamtschule,Scuola,Scuola |
STE | 0 | 0 | |a 学校,平等机会,教育目标,教育系统,社会公义,社会公义,综合性学校,能力,效能,性能 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,平等機會,教育目標,教育系統,社會公義,社會公義,綜合性學校,能力,效能,性能 |
STG | 0 | 0 | |a Capacidade,Escola unificada,Escola,Escola,Igualdade de oportunidades,Justiça social,Justiça social,Objetivo educacional,Resultado,Sistema educacional |
STH | 0 | 0 | |a Объединённая школа,Работоспособность,Равность шансов,Результат,Система образования,Социальная справедливость (мотив),Социальная справедливость,Цель воспитания,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Ίσες ευκαιρίες,Αποδοτικότητα,Επιδόσεις,Απόδοση,Αποτέλεσμα,Εκπαίδευση,Εκπαιδευτικό σύστημα,Εκπαιδευτικός στόχος,Κοινωνική δικαιοσύνη (μοτίβο),Κοινωνική δικαιοσύνη,Πλήρες σχολείο,Πολυδύναμο σχολείο,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Educational system,Bildungssektor,Bildungssystem,Education system,Erziehungssystem,Erziehungswesen,Erziehungswesen , Comprehensive school,Stufenschule,Gesamtschulen , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Chancenungleichheit , Resultat , Leistungsvermögen , politische Institution,Gesellschaftliche Institution,Soziale Institution,Institutionen |
SYF | 0 | 0 | |a France , France,La France,République Française,France,Francija,Französische Republik,Empire Français,République Française,France,Royaume Français,Fränkische Republik,Frankreich,Frankreich,Ṣārfat,Repubblica Francese |