Religious competence and the new National Curriculum of Latvia: denominational challenge

In Latvia the implementation of the new National Curriculum is oriented towards a competence based approach that focuses on learning by doing and is based on theoretical constructs of constructionism and social constructivism. For the first time since Latvia gained independence in 1990, the new Nati...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Geikina, Laima (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2019]
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2019, Band: 67, Heft: 1, Seiten: 77-86
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
KBK Osteuropa
weitere Schlagwörter:B Religious competence
B Social and civil sphere of education
B Competence
B National Curriculum
B Religious Education
Online-Zugang: Volltext (Resolving-System)