Religion - marketing's unwitting godparent: a case study of coffee branding and consumer loyalty

Dieses Buch vermittelt ein tiefes Verständnis der Analogie zwischen Marketing und Religion. Konsument*innen werden mit nahezu perfekter Werbung dazu angeregt, bezüglich des beworbenen Produkts ein Weltbild mit dazu passendem Ethos zu konstruieren. Extreme Kundenloyalität und hohe Gewinnmargen sind d...

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Bibliographic Details
Main Author: Ulrich, Michael Leo (Author)
Corporate Author: Ludwig-Maximilians-Universität München (Degree granting institution)
Format: Electronic Book
Language:English
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Published: Baden-Baden Nomos 2019
In:Year: 2019
Edition:1st Edition
Series/Journal:Media and religion volume 3
Media and Religion | Medien und Religion 3
Standardized Subjects / Keyword chains:B Coffee / Advertising / Religion / Symbol / Marketing / Empirical social research
B Religion (Motif) / Advertising
B Religiosity / Marketing / Empirical social research
Further subjects:B commodity
B Motivations
B Symbol
B Symbolic Sign
B Indexical Sign
B Index
B Phantasmagoria
B Semiotics
B Coffee
B exchange value
B Branding
B Markenbildung
B Marketing
B iconical sign
B tie
B use value
B circuit of culture
B Consumer
B customer loyalty
B Science of Religion
B Advertising
B Ethos
B Coffee Branding
B Religion
B moods
B Thesis
B Advertising campaign
B Kundenloyalität
B advertising campaign
B Fan
B World view
B Bindung
B Stimmungen
B Fire
B Worldview
B Motivationen
B Cultural theory
B Nespresso
B Coffee-Branding
B Postmodern
B Icon
B Loyalty
Online Access: Inhaltstext (Verlag)
Volltext (Verlag)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic