A kapwa-infused paradigm in teaching Catholic theology/catechesis in a multireligious classroom in the Philippines
The increasing religious diversity in educational space has raised a legitimate question on how Catholic theology/catechesis must be taught in Philippine Catholic universities given the institutional mandate to educate students "into the faith of the Church through teaching of Christian doctrin...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2019]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2019, Band: 22, Heft: 2, Seiten: 102-113 |
RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur FB Theologiestudium KBM Asien KDB Katholische Kirche ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Theological Education
B student-centered learning B centered pluralism B kapwa B Religious Education B student mobility |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |