A kapwa-infused paradigm in teaching Catholic theology/catechesis in a multireligious classroom in the Philippines

The increasing religious diversity in educational space has raised a legitimate question on how Catholic theology/catechesis must be taught in Philippine Catholic universities given the institutional mandate to educate students "into the faith of the Church through teaching of Christian doctrin...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Macaraan, Willard Enrique R. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2019]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2019, Band: 22, Heft: 2, Seiten: 102-113
RelBib Classification:CD Christentum und Kultur
FB Theologiestudium
KBM Asien
KDB Katholische Kirche
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Theological Education
B student-centered learning
B centered pluralism
B kapwa
B Religious Education
B student mobility
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)