Religiosity and consumer behavior: a summarizing review
This article is a summarizing review on religiosity and consumer behavior. Review findings from marketing literature indicate that religiosity influences consumer outcomes like materialism, intolerance, ethics, and risk aversion. It also impacts consumer attitude toward religious products and econom...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
International Association of Management, Spirituality & Religion
[2019]
|
In: |
Journal of management, spirituality & religion
Jahr: 2019, Band: 16, Heft: 1, Seiten: 32-54 |
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AE Religionspsychologie AG Religiöses Leben; materielle Religion NCG Ökologische Ethik; Schöpfungsethik |
weitere Schlagwörter: | B
Religious Community
B Religious Beliefs B Rituals B Consumer psychology B Aufsatz in Zeitschrift B religious values B Religiosity |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |