Religiosity and consumer behavior: a summarizing review

This article is a summarizing review on religiosity and consumer behavior. Review findings from marketing literature indicate that religiosity influences consumer outcomes like materialism, intolerance, ethics, and risk aversion. It also impacts consumer attitude toward religious products and econom...

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Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Agarwala, Ridhi (VerfasserIn) ; Mishra, Prashant (VerfasserIn) ; Singh, Ramendra 1973- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: International Association of Management, Spirituality & Religion [2019]
In: Journal of management, spirituality & religion
Jahr: 2019, Band: 16, Heft: 1, Seiten: 32-54
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AE Religionspsychologie
AG Religiöses Leben; materielle Religion
NCG Ökologische Ethik; Schöpfungsethik
weitere Schlagwörter:B Religious Community
B Religious Beliefs
B Rituals
B Consumer psychology
B Aufsatz in Zeitschrift
B religious values
B Religiosity
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)