Religionspädagogik als Lebenswissenschaft: Bildungstheoretische Vermessungen in weisheitlich-lebensdienlicher Perspektive
Main Author: | |
---|---|
Format: | Electronic Article |
Language: | German |
Check availability: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Mohr Siebeck
[2019]
|
In: |
Zeitschrift für Theologie und Kirche
Year: 2019, Volume: 116, Issue: 2, Pages: 228-250 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Protestant theology
/ Religious pedagogy
/ Good living (motif)
/ Science
|
RelBib Classification: | CF Christianity and Science KDD Protestant Church RF Christian education; catechetics VA Philosophy |
Further subjects: | B
Ethics
B Church B School B Wisdom B Encyclopaedia B Education B Lebenswissenschaft B Lebensdienlichkeit B Educational theory B Religious pedagogy |
Online Access: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (lizenzpflichtig) |
ISSN: | 1868-7377 |
---|---|
Contains: | Enthalten in: Zeitschrift für Theologie und Kirche
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1628/zthk-2019-0011 DOI: 10.5167/uzh-171779 |