Modes of Handling Contingency and Educational Goals and Aims

This article reports the results of an empirical study into the relationship between school leaders' experiences of contingency, and how they formulate goals and aims for the future of the children at their schools.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Copier, J. (Verfasst von) ; Hermans, C. A. M. 1955- (Verfasst von) ; Zee, T. S. M. van der (Verfasst von)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2019]
In: Journal of empirical theology
Jahr: 2019, Band: 32, Heft: 2, Seiten: 188-210
normierte Schlagwort(-folgen):B Schulleiter / Kontingenz / Erziehungsziel
RelBib Classification:ZD Psychologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B contingency receiving
B Ethical Orientation
B educational aims
B Educational goals
B transcendental openness
B school leadership
Online-Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article reports the results of an empirical study into the relationship between school leaders' experiences of contingency, and how they formulate goals and aims for the future of the children at their schools.
ISSN:1570-9256
Enthält:Enthalten in: Journal of empirical theology
Persistent identifiers:DOI: 10.1163/15709256-12341391