'Never Compromise the Brotherhood': Contrasting Religious Brotherhoods and Orders. The Case of the Assassin's Creed Series

Brotherhoods and guilds play an important role in video game lore, e.g.(Blizzard 2004),(Bethesda 2011) and theseries (Ubisoft 2007-2017), either as an in-game group of non-player characters (npc's) which can be joined by the player (single player mode), or a group of players joining forces with...

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Bibliographic Details
Published in:ET studies
Main Author: Bosman, Frank 1978-
Format: Electronic Article
Language:English
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
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Published: Peeters 2019
In: ET studies
Year: 2019, Volume: 10, Issue: 1, Pages: 125-143
RelBib Classification:BJ Islam
KCA Monasticism; religious orders
NCA Ethics
Online Access: Volltext (kostenfrei)
Description
Summary:Brotherhoods and guilds play an important role in video game lore, e.g.(Blizzard 2004),(Bethesda 2011) and theseries (Ubisoft 2007-2017), either as an in-game group of non-player characters (npc's) which can be joined by the player (single player mode), or a group of players joining forces within the game (multiplayer mode). Brotherhoods of the first category frequently have implicit or explicit religious traits. In this article, I want to focus on one specific case, the (semi) religious Assassin Brotherhood from theseries. Molded after the historical Nizari Isma'ilites, a Shi'ite sect from the Middle Ages that fought against both Christian crusaders and Sunni Muslims, the in-game Assassin Brotherhood is portrayed by developer Ubisoft as an organic, universal, inter-racial, inter-confessional and ultimately virtuous organization with its own creed, hierarchy, and tradition.
Bruderschaften und Gilden spielen eine wichtige Rolle in der Welt der Computerspiele, z.B. in World of Warcraft (Blizzard, 2004), in The Elder's Scroll 5. Skyrim (Bethesda, 2011) und in der Assassin's Creed-Serie (Ubisoft, 2007-2017), entweder als eine Gruppe von Nicht-Spieler-Charakteren innerhalb des Spiels (npc's), der sich die Spieler anschließen können (Einzelspieler-Modus), oder als eine Gruppe von Spielern, welche ihre Kräfte innerhalb des Spiels bündeln (Multiplayer-Modus). Bruderschaften der ersten Kategorie haben häufig implizite oder explizite religiöse Merkmale. In diesem Artikel möchte ich mich auf einen speziellen Fall konzentrieren, die (halb-)religiöse Assassinen-Bruderschaft aus der Reihe Assassin's Creed. Nach dem Vorbild der historischen Nizari Isma'iliten, einer schiitischen Sekte aus dem Mittelalter, die sowohl gegen christliche Kreuzritter als auch gegen sunnitische Muslime kämpfte, wird die Assassinen-Bruderschaft im Spiel des Entwicklers Ubisoft als organische, universelle, rassenübergreifende, interkonfessionelle und letztendlich tugendhafte Organisation mit eigenem Glaubensbekenntnis, eigener Hierarchie und Tradition dargestellt.
Les confréries et les corporations jouent un rôle important dans les jeux vidéo comme, par exemple,(Blizzard, 2004),(Bethesda, 2011) et la série(Ubisoft, 2007-2017), que ce soit par un groupe de personnages non joueurs qui peuvent être joints par le joueur (mode simple joueur) ou par un groupe de joueurs unissant leurs forces (mode multi-joueurs). Les confréries de la première catégorie ont fréquemment, de manière implicite ou explicite, des traits religieux. Dans cet article, je voudrais me centrer sur un cas spécifique, la fraternité Assassin (semi) religieuse, de la série. Sur le modèle des Ismaéliens Nizari, une secte shiite du Moyen Âge qui combattait les croisés chrétiens et les sunnites musulmans, la fraternité Assassin, dans ce jeu, est décrite par le développeur Ubisoft comme une organisation universelle, interraciale, interconfessionnelle et finalement vertueuse, avec ses propres croyance, hiérarchie et tradition.
ISSN:2033-4273
Contains:Enthalten in: Europäische Gesellschaft für Katholische Theologie, ET studies
Persistent identifiers:DOI: 10.2143/ETS.10.1.3286042