Antisemitisch durch den islamischen Religionsunterricht?: Eine qualitative Inhaltsanalyse von Lehrplänen am Beispiel der allgemeinbildenden höheren Schulen (AHS) in Österreich

Der vorliegende Beitrag befasst sich mit der Antisemitismusproblematik im islamischen Religionsunterricht und veranschaulicht mittels einer Lehrplananalyse das Dilemma antisemitischer Lehrinhalte. Die Lehrplananalyse zum islamischen Religionsunterricht von allgemeinbildenden höheren Schulen (AHS) ve...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Subtitles:Thema: "Antisemitism as a Challenge for Religious Education: International and Interdisciplinary perspectives"
Thema: "Antisemitismus als religionspädagogische Herausforderung: Interdisziplinäre und internationale Perspektiven"
Main Author: Dursun, Sule (Author)
Format: Electronic Article
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Drawer...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: [2019]
In: Theo-Web
Year: 2019, Volume: 18, Issue: 1, Pages: 148-159
Standardized Subjects / Keyword chains:B General education secondary school / Lesson plan / Islamic religious instruction / Antisemitism / Grounded theory
RelBib Classification:AH Religious education
AX Inter-religious relations
BH Judaism
BJ Islam
KBB German language area
Further subjects:B Anti-semitism
B Islamic religious instruction
B preventing anti-Semitism
B Lehrplananalyse
B Trialogical religious education
B curriculum analysis
B Antisemitism
B Antisemitismusprävention
B Islamic Religious Education
B Grounded Theory
Online Access: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)