Der Warenhimmel auf Erden: Trivialreligion im Konsum-Zeitalter

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Bühler, Karl-Werner (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Wuppertal Hammer Verlag 1973
In:Year: 1973
Standardized Subjects / Keyword chains:B Consumer society / Religion / Consumer behavior / Advertising
Further subjects:B Religion and sociology
B Religion in advertising
B Advertising
B Consumption (Economics) Religious aspects

MARC

LEADER 00000cam a22000002 4500
001 17227432X
003 DE-627
005 20240418011033.0
007 tu
008 941202s1973 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 74,A18,0237  |2 dnb 
016 7 |a 740200682  |2 DE-101 
020 |a 3872940589  |9 3-87294-058-9 
035 |a (DE-627)17227432X 
035 |a (DE-576)014354713 
035 |a (DE-599)GBV17227432X 
035 |a (OCoLC)258447307 
035 |a (OCoLC)258447307 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
050 0 |a HF5827 
050 0 |a HF5821 
082 0 |a 659.1 
084 |a 05b  |a 02a  |2 sdnb 
084 |a 0  |2 ssgn 
084 |a AP 17200  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/6999: 
084 |a AP 17360  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/7005: 
084 |a BU 8500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16936: 
084 |a BW 60600  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/17545: 
084 |a MS 1180  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123553: 
084 |a 85.40  |2 bkl 
084 |a 20.21  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)117733377  |0 (DE-627)079149936  |0 (DE-576)291632025  |4 aut  |a Bühler, Karl-Werner 
109 |a Bühler, Karl-Werner  |a Bühler, Karl Werner  |a Buehler, Karl-Werner  |a Buehler, Karl Werner 
245 1 4 |a Der Warenhimmel auf Erden  |b Trivialreligion im Konsum-Zeitalter  |c Karl-Werner Bühler 
264 1 |a Wuppertal  |b Hammer Verl.  |c 1973 
300 |a 127 S  |b Ill 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturangaben 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20240324  |f DE-4165  |z 2  |2 pdager 
650 0 |a Advertising 
650 0 |a Religion and sociology 
650 0 |a Religion in advertising 
650 0 |a Consumption (Economics)  |x Religious aspects 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4165119-4  |0 (DE-627)104482699  |0 (DE-576)209893168  |2 gnd  |a Konsumgesellschaft 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4049396-9  |0 (DE-627)106187155  |0 (DE-576)209081880  |2 gnd  |a Religion 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4062644-1  |0 (DE-627)104400676  |0 (DE-576)209145323  |2 gnd  |a Verbraucherverhalten 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4065541-6  |0 (DE-627)10467508X  |0 (DE-576)209159251  |2 gnd  |a Werbung 
689 0 |5 (DE-627) 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a AP 17200  |b Allgemeines  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Werbung, Propaganda  |k Allgemeines  |0 (DE-627)1270684973  |0 (DE-625)rvk/6999:  |0 (DE-576)200684973 
936 r v |a AP 17360  |b Religiöse Werbung  |k Allgemeines  |k Medien- und Kommunikationswissenschaften, Medienkulturwissenschaft, Kommunikationsdesign  |k Werbung, Propaganda  |k Werbetypen  |k Religiöse Werbung  |0 (DE-627)1270685015  |0 (DE-625)rvk/7005:  |0 (DE-576)200685015 
936 r v |a BU 8500  |b Wissenschaftliche Gegenwartsanalyse und Gegenwartskritik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Menschen als Adressaten und Partner von Erziehung, Unterweisung und Katechese  |k Wissenschaftliche Gegenwartsanalyse und Gegenwartskritik  |0 (DE-627)1270760777  |0 (DE-625)rvk/16936:  |0 (DE-576)200760777 
936 r v |a BW 60600  |b Gesellschafts- und Wirtschaftsethik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Theologie  |k Evangelische Theologie der Gegenwart  |k Christliche Ethik  |k Gesellschafts- und Wirtschaftsethik  |0 (DE-627)1270651544  |0 (DE-625)rvk/17545:  |0 (DE-576)200651544 
936 r v |a MS 1180  |b Industriegesellschaft  |k Soziologie  |k Spezielle Soziologien  |k Gesamtgesellschaften  |k Industriegesellschaft  |0 (DE-627)1271440172  |0 (DE-625)rvk/123553:  |0 (DE-576)201440172 
936 b k |a 85.40  |j Marketing  |0 (DE-627)106420143 
936 b k |a 20.21  |j Religion  |j Magie  |x Ikonographie  |0 (DE-627)106406353 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 329635428X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 17227432X 
LOK |0 005 19980718000000 
LOK |0 008 980718||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 15 A 127-2  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Advertising,Publicity,Publicity,Consumer behavior,Customer behavior,Buyers' behavior,Consumers' preferences,Consumer society,Consumer society,Religion,Religion in literature,Religions,Religion 
STB 0 0 |a Comportement des consommateurs,Consommateurs,Publicité,Religion,Religions,Religion,Société de consommation,Société de consommation 
STC 0 0 |a Comportamiento de los consumidores,Publicidad,Propaganda,Propaganda,Religión,Religión,Religión,Sociedad de consumo,Sociedad de consumo 
STD 0 0 |a Comportamento dei consumatori,Pubblicità,Religione,Religione,Religione,Società dei consumi,Società dei consumi 
STE 0 0 |a 宗教,宗教,广告,宣传,消费社会,消费社会,消费者行为 
STF 0 0 |a 宗教,宗教,廣告,宣傳,消費社會,消費社會,消費者行為 
STG 0 0 |a Comportamento dos consumidores,Publicidade,Propaganda,Propaganda,Religião,Religião,Sociedade de consumo,Sociedade de consumo 
STH 0 0 |a Общество потребления (мотив),Общество потребления,Потребительское поведение,Реклама,Религия,Религия (мотив) 
STI 0 0 |a Διαφήμιση,Θρησκεία,Θρησκεία (μοτίβο),Καταναλωτική κοινωνία (μοτίβο),Καταναλωτική κοινωνία,Συμπεριφορά των καταναλωτών,Καταναλωτική συμπεριφορά 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Wegwerfgesellschaft , Religion,Mystik,Mythologie , Nachfrageverhalten,Kaufentscheidung,Verbrauchergewohnheiten,Konsumverhalten,Konsumentenverhalten,Käuferverhalten,Konsumverhalten,Verbrauchergewohnheiten,Konsumgewohnheiten,Konsumentenverhalten,Kundenverhalten,Verbraucher , Absatzwerbung,Produktwerbung,Reklame,Verkaufswerbung,Wirtschaftswerbung,Advertainment,Publicity <Werbung>,Absatzwerbung,Produktwerbung,Reklame,Verkaufswerbung,Wirtschaftswerbung,Advertainment,Publicity