Beyond the Bullet Points: Teaching the Bible in Norwegian Upper Secondary Religious Education

This qualitative study examines semi-structured interviews with four Norwegian teachers to explore how they teach biblical texts in upper secondary religious education (RE). The theoretical framework combines one model from biblical hermeneutics with one from RE. The former differentiates between th...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Hartvigsen, Kirsten Marie 1973- (VerfasserIn) ; Tørresen, Kristina (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2020
In: Religious education
Jahr: 2020, Band: 115, Heft: 4, Seiten: 413-425
normierte Schlagwort(-folgen):B Norwegen / Sekundarstufe 2 / Bibel / Religionsunterricht
RelBib Classification:KBE Nordeuropa; Skandinavien
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Religious Education
B Bible
B RE teachers
B Interpretation
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)