Act Three. Heavy Metal Bricolage: religious imagery and "religionized" visual language in music videos

Popular music’s use of visual media makes its listeners also its viewers. From concert posters, tickets stubs and stage design to music videos, CD covers and clothes, material visual products are utilized by bands and fans alike to emphasize their sound, represent ideas or lyrics, self-stylize, sell...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Pflugfelder, Lavinia (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Institut f. Fundamentaltheologie [2020]
In: Journal for religion, film and media
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 2, Seiten: 65-85
normierte Schlagwort(-folgen):B Heavy Metal / Symbol / Religion / Visuelle Kommunikation / Materialität
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AG Religiöses Leben; materielle Religion
ZA Sozialwissenschaften
weitere Schlagwörter:B Heavy Metal
B Reconstruction of Motives
B Religious Iconography
B Bricolage
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)