Towards the decolonisation of religion education in a pre-service education classroom

In this article, I reflect on my attempts to decolonise religious education at a historically white university in a post-apartheid South Africa. This pre-service education project conducted in 2017 happened against the backdrop of two events, namely, a renewed curriculum policy, Curriculum Assessmen...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Esau, Omar (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2021]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2021, Band: 43, Heft: 1, Seiten: 58-67
normierte Schlagwort(-folgen):B Südafrika / Multikulturelle Gesellschaft / Religiöser Pluralismus / Lehrerbildung / Entkolonialisierung
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
KBN Subsahara-Afrika
ZC Politik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B pre-service teachers
B Decolonisation
B Religious Education
B decolonial project
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)