Towards the decolonisation of religion education in a pre-service education classroom
In this article, I reflect on my attempts to decolonise religious education at a historically white university in a post-apartheid South Africa. This pre-service education project conducted in 2017 happened against the backdrop of two events, namely, a renewed curriculum policy, Curriculum Assessmen...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[publisher not identified]
[2021]
|
In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2021, Band: 43, Heft: 1, Seiten: 58-67 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Südafrika
/ Multikulturelle Gesellschaft
/ Religiöser Pluralismus
/ Lehrerbildung
/ Entkolonialisierung
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik KBN Subsahara-Afrika ZC Politik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
pre-service teachers
B Decolonisation B Religious Education B decolonial project |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |